نخستین بار کشت محصول ارزن در شهرستان کرخه

به گزارش باد صبا، برای نخستین بار در بخشی از اراضی کشاورزی کرخه محصول ارزن با احتیاج آبی کم کشت شد

نخستین بار کشت محصول ارزن در شهرستان کرخه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرخه گفت: محصول ارزن اواخر مرداد ماه در منطقه کشت شده و اواخر مهرماه برداشت می گردد. احتیاج کم محصول ارزن به آب و دوره رشد کوتاه از مزایای کشت این محصول است.

علیرضا رضایی فرمی گوید: کشت محصول ارزن با توجه به قیمت دانه آن در بازار برای کشاورزی منطقه بسیار مالی است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کرخه گفت: تشویق کشاورزان به کشت محصولاتی با احتیاج آبی کم از جمله برنامه های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در شرایط سخت خشکسالی، کمبود آب و کاهش بارندگی است لذا در این راستا برای کشاورزان کرخه برنامه های آموزشی و بازدید از مزارع ارزن برگزار گردید تا کشاورزان تشویق به کشت محصولات کم آب بر به جای محصولات آب بر شوند.

رضایی کشت محصولاتی، چون کنجد ناشکوفا، سویا و ارزن دانه ای را با توجه به احتیاج آبی کم این محصولات به کشاورزان توصیه کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع آب به کشاورزان شهرستان کرخه توصیه می گردد به سمت کشت محصولات کم آب بر روی آورند.

اندازه پروتئین دانه ارزن بین 18 تا 22 درصد بوده که بیشتر از اندازه پروتئین ذرت دانه ای و سورگوم است.

محصول ارزن جزو غلات دانه ریز و گیاهان یک ساله منطقه ها گرم و خشک است که در مردادماه کشت و برداشت آن اواخر مهر انجام می گردد.

دانه ارزن ارزش طبی نیز دارد و برای عمل کرد قلب و بهبود سیستم گوارش بعلاوه سم زدایی از بدن توصیه شده و علوفه آن نیز برای تغذیه دام مصرف می گردد.

باد صبا خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نخستین بار کشت محصول ارزن در شهرستان کرخه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین بار کشت محصول ارزن در شهرستان کرخه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید