مذاکرات تلفنی پوتین و اردوغان درباره اجرای تفاهم نامه درباره سوریه

به گزارش باد صبا، روسای جمهوری روسیه و ترکیه طی گفت وگویی تلفنی، روند اجرای تفاهم نامه سوچی برای تثبیت اوضاع در مناطق شمال شرق سوریه، با رعایت کامل اصل استقلال، یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور را مورد آنالیز قرار دادند.

مذاکرات تلفنی پوتین و اردوغان درباره اجرای تفاهم نامه درباره سوریه

به گزارش گروه بین الملل باد صبا به نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین بیان کرد، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری روسیه و ترکیه در جریان مذاکرات تلفنی که شب گذشته به ابتکار عمل طرف ترکیه انجام شد، مسائل مربوط به حل و فصل اوضاع در سوریه را آنالیز کردند.

در بیانیه کرملین آمده است: با توجه به اجرای تفاهم نامه روسیه-ترکیه در خاتمه مذاکرات در بالاترین سطح در تاریخ 22 اکتبر (30 مهرماه) در سوچی، مذاکرات رهبران دو کشور روی ادامه اقدامات هماهنگ دو کشور در جهت تثبیت اوضاع در مناطق شمال شرق سوریه، با رعایت کامل اصل استقلال، یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه متمرکز بود.

کاخ کرملین یادآور شد که روسای جمهوری همچنین درباره روند اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه، بر اساس توافقات ترکیه-روسیه که در سال 2018 به دست آمده بود، گفتگو کردند. علاوه بر این، دو طرف از خاتمه نخستین نشست کمیته قانون اساسی سوریه که در سایه کوشش های سه کشور در سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) در چارچوب مذاکرات آستانه تشکیل و شروع به کار کرد، استقبال کردند.

بر اساس این اطلاعات، رهبران دو کشور تمایل خویش برای یاری به پیشرفت در گفت وگوهای سیاسی بین سوری ها را مورد تایید قرار دادند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین همچنین یادآور شد که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان درباره بعضی مسائل مهم در روابط دوجانبه روسیه-ترکیه گفتگو نموده و جدول برنامه تماس های آینده در بالاترین سطح را مورد توافق قرار دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مذاکرات تلفنی پوتین و اردوغان درباره اجرای تفاهم نامه درباره سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات تلفنی پوتین و اردوغان درباره اجرای تفاهم نامه درباره سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید