ماری که مانند انسان بینی دارد!، فیلم

به گزارش باد صبا، افعی شاخ بینی یک مار سمی است که در جنوب اروپا و بخش هایی از خاورمیانه یافت می گردد. این افعی به علت میزان بزرگ، نیش های بلند و سمی آن به عنوان خطرناک ترین افعی اروپایی شناخته می گردد.

ماری که مانند انسان بینی دارد!، فیلم

به گزارش خبرگزاری باد صبا، بارزترین مشخصه این مارها تک شاخ روی پوزه آنهاست. طول آن به حدود 5 میلی متر (0.20 اینچ) می رسد و در واقع نرم و انعطاف پذیر است. الگوی رنگ برای انواع نر و ماده این مارها فرق دارد. در نرها، سر دارای خطوط قهوه ای تیره، خاکستری تیره یا سیاه نامنظم است. یک نوار سیاه و ضخیم از پشت چشم تا پشت زاویه فک کشیده شده است. زبان معمولا سیاه است و عنبیه رنگ طلایی یا مسی دارد. نرها دارای یک لکه تیره یا علامت V در پشت سر هستند. رنگ کلی برای مردان شامل بسیاری از سایه های مختلف خاکستری، گاهی اوقات مایل به زرد یا صورتی مایل به خاکستری، یا قهوه ای مایل به زرد است. یک ردیف از لکه های نامشخص و تیره (گاهی مایل به زرد) در امتداد هر طرف قرار گرفته است که گاهی اوقات در یک نوار مواج به هم می پیوندند.

ماده ها الگوی رنگی مشابهی دارند، با این تفاوت که کمتر متمایز و متضاد است. آنها معمولا فاقد لکه تیره یا علامت V در پشت سر هستند که نرها دارند. رنگ کلی بیشتر به قهوه ای و برنزی مانند قهوه ای مایل به خاکستری، قهوه ای مایل به قرمز، مسی، یا قرمز آجری تمایل دارد. هر دو جنس نوار پشتی زیگزاگی دارند که در پس زمینه روشن تری قرار گرفته است. رنگ شکم فرق دارد و می تواند مایل به خاکستری، قهوه ای مایل به زرد یا صورتی، با لکه های تیره باشد. در زیر، نوک دم ممکن است زرد، نارنجی، نارنجی مایل به قرمز، قرمز یا سبز باشد.

افعی های شاخ بینی در جنوب اروپا تا بالکان و بخش هایی از خاورمیانه یافت می شوند. آنها در جنوب اتریش، شمال شرقی ایتالیا، اسلوونی، کرواسی، بوسنی و هرزگوین، صربستان، مونته نگرو، آلبانی و یونان، رومانی، بلغارستان، ترکیه و گرجستان مشاهده شده اند. این مارها عمدتاً در دامنه های خشک و صخره ای با پوشش گیاهی کم، جنگل های باز و بوته ها و تپه های شنی ساکن هستند. آنها بعلاوه ممکن است در سکونت گاه های انسانی، مانند خاکریزهای راه آهن، زمین های کشاورزی، و به خصوص تاکستان ها در صورت وجود قلوه سنگ و دیوارهای سنگی، یافت شوند.

افعی های شاخ بینی منفرد در زمستان به مدت 2 تا 6 ماه بسته به شرایط محیطی به خواب زمستانی می روند. افعی های شاخ بینی، علیرغم شهرتشان، تهاجمی نیستند و بدون تحریک قابل توجه گاز نمی گیرند. در صورت تجریک، نمونه های وحشی ممکن است به روش های مختلف واکنش نشان دهند. بعضی بی حرکت می مانند و با صدای بلند هیس می نمایند، بعضی خش خش می نمایند و سپس فرار می نمایند، در حالی که بعضی دیگر بلافاصله سعی می نمایند گاز بگیرند.

منبع: ANIMALIA

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ماری که مانند انسان بینی دارد!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماری که مانند انسان بینی دارد!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید