طرح هایی آینده نگرانه از نسل بعدی کابین هواپیما

به گزارش باد صبا، از طرح مفهومی با پیج و تاب زیر آب گرفته تا اسکنرهای غذایی مبتنی بر هوش مصنوعی که عادات غذایی مسافران را تعدیل می نمایند تنها بخشی از لیست نهایی رقابت کابین کریستال 2022 هستند که رقابتی با هدف ارائه ایده هایی برای آینده صنعت هوانوردی است.

طرح هایی آینده نگرانه از نسل بعدی کابین هواپیما

به گزارش باد صبا به نقل از سی ان ان، مفاهیم مطرح شده در لیست نهایی در هشت دسته تقسیم شده اند از طرح های کابین مبتکرانه که تجربه مسافران را دوباره تجسم می نمایند گرفته تا مفاهیم متمرکز بر محیط زیست و سازگاری با آن که می توانند به صنعت هوانوردی یاری نمایند تا پایدارتر عمل کند.

آنگوس بایگنت مدیر بازاریابی و روابط عمومی Hamburg Aviation انستیتو تحقیقاتی و آموزشی که رقابت کریستال کابین را برگزار می نماید و صنعت هوایی در هامبورگ آلمان را نمایندگی می نماید به بخش سفر شبکه خبری سی ان ان می گوید که داوران کریستال کابین در پی مفاهیمی هستند که نه تنها از نظر بصری چشمگیر بوده بلکه هم چنین چیزی اساسا متفاوت برای خطوط هوایی و مسافران ارائه می دهد.

کانسپت های چند لایه کابین هواپیما که یکی از ویژگی های لیست برگزیده کابین کریستال بوده اند معمولا هدف شان به حداکثر رساندن فضا در کابین هواپیمای موجود بوده است. یکی دیگر از مفاهیم مطرح شده تحت عنوان AirSleeper ارائه جایگاه با قابلیت تبدیل شدن به تختخواب صاف برای مسافران و علاوه بر آن ارائه فضایی برای کار یا استراحت بوده است. یکی دیگر از مفاهیم ارائه شده در لیست نهایی نامزدهای برنده شدن کانسپت Explorer است که به وسیله شاخه ای از خطوط هوایی ملی آلمان و وابسته به لوفتهانزا ارائه شده است.

در این طرح یک هواپیمای خصوصی با سیستم پروژکتور داخلی وجود دارد که به سقف کابین و بعضی از دیواره های اجازه می دهد تا با برجستگی باورنکردنی و به غایت طبیعی با صحنه های و تصاویر زیر آب پوشانده شوند. Air Sleeper و Explorer هنوز در مراحل طراحی هستند، اما دیگر نامزدهای رقابت کریستال کابین مانند جایگاه کلاس تجاری غیر خوابیده Airlounge Collins Aerospace تکمیل شده اند. این طرح به وسیله آژانس طراحی PriestmanGoode ارائه شده که با شرکت هواپیمایی فنلاندی Finnair همکاری دارد و هدف از طرح ارائه شده به وسیله آن آژانس ایجاد فضای خصوصی کافی پیله مانند برای مسافران بوده است.

از دیگر ایده های ارائه شده می توان به The Booth اشاره نمود که اکنون بر روی یکی از هواپیماهای A350 خط هوایی ویرجین آتلانتیک در کابین کلاس بالای آن هواپیما پیاده سازی شده است یک جایگاه کاناپه شو برای دو نفر که بر روی آن صفحات لمسی وجود دارد و با یک میز تکمیل شده است.

از طرح های تازه دیگر در رقابت کابین کریستال می توان به ایده های دریافتی از دانشجویان اشاره نمود. برای مثال، جیایی یو دانشجوی دانشگاه روتلینگن آلمان طرح چرخشی جایگاه کابین به نام Shift Cabin Interior را ارائه نموده است.

پیامدهای شیوع کرونا این رقابت را نیز بی تاثیر نگذاشته اند. شرکت هوافضای امریکایی Pexco Aerospace با همکاری شرکت طراحی صنعتی امریکایی Teague برای طرح مفهوم سپر هوا یا AirShield نامزد شده اند که هدف آن افزایش جریان هوا درون کابین هواپیما است.

انتظار می رود نامزدهای نهایی رقابت کابین کریستال در خاتمه ماه مه معرفی شوند و برندگان به وسیله هیئت داوری متشکل از 28 متخصص امور هوانوردی در نمایشگاه هواپیماهای داخلی در هامبورگ آلمان در ماه ژوئن انتحاب نهایی را انجام خواهند داد.

منبع: فرارو

به "طرح هایی آینده نگرانه از نسل بعدی کابین هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح هایی آینده نگرانه از نسل بعدی کابین هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید