آخرین پایکوبی مجیک مایک در یکشنبه سوپربول درخشید (باکس آفیس هفته)

به گزارش باد صبا، آخرین پایکوبی جادویی مجیک مایک (Magic Mikes Last Dance) سومین قسمت کمدی رمانتیکی با بازی چانینگ تیتوم در یکشنبه سوپربول صدرنشین باکس آفیس شد و توانست در نخستین هفته اکران از 1500 سینمای آمریکای شمالی 8.2 میلیون دلار به دست آورد. این مبلغ کم ترین اندازه فروش در فرانچایز مجیک مایک به شمار میرود. قسمت های اول و دوم توانستند در مجموع 167 و 117 میلیون دلار بفروشند که نسبت به بودجه پایین فیلم موفقیت بزرگی به حساب می آمد.

آخرین پایکوبی مجیک مایک در یکشنبه سوپربول درخشید (باکس آفیس هفته)

آخرین پایکوبی جادویی مجیک مایک به کارگردانی استیون سودربرگ و بازی ستارگانی مثل چنینگ تیتوم و سلما هایک اصلا قرار نبود به صورت سینمایی اکران گردد و برای HBO Max سفارش داده شده بود؛ در نتیجه بودجه فراوری و هزینه های بازاریابی متناسب با پخش در سرویس های استریم در نظر گرفته شده بود اما وقتی دیسکاوری شرکت را خرید مدیران تصمیم گرفتند به علت فروش خوب دو قسمت قبلی، این فیلم را هم به صورت سینمایی اکران نمایند.

بودجه ساخت فیلم 40 میلیون دلار است و با احتساب 20 میلیون دلار هزینه بازاریابی باید خیلی بیش تر از 60 میلیون دلار بفروشد تا به سوددهی برسد. شرایط فیلم فعلا در آخر هفته ای که با مسابقات سوپر بول مصادف بود و طبیعتا میل به سینما رفتن در مخاطبان پر و پا قرص این مسابقات به شدت کم بود، قابل قبول است. با احتساب فروش بین المللی 10.4 میلیون دلاری تازه ترین فیلم چنینگ تیتوم تا این جای کار 18.6 میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است.

آخر هفته سوپر بول که در آن مسابقه سالانه قهرمانی فوتبال آمریکایی برگزار می گردد مهم ترین و بزرگ ترین رویداد تلویزیونی سال است و معمولا در این روز خاص مخاطبان ترجیح می دهند مسابقات و برنامه های جانبی آن را از تلویزیون پیگیری نمایند تا این که به سالن های سینما بروند؛ بنابراین در یکشنبه سوپر بول فروش باکس آفیس به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می نماید. این هفته فروش باکس آفیس در مجموع 51 میلیون دلار بود که در مقایسه با ایام مشابه سال 2020 با فروش 84 میلیون دلار و 2019 با فروش 72 میلیون دلار افت محسوسی داشته است.

آواتار: راه آب (Avatar: The Way of Water) دنباله پرفروش جیمز کامرون در هفته نهم اکران 6.88 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و در جایگاه دوم جدول باکس آفیس سقوط کرد. آواتار 2 تا این لحظه 646.19 میلیون دلار در باکس آفیس داخلی و 2.21 میلیارد دلار در سطح دنیا فروش داشته؛ بنابراین با پشت سر گذاشتن جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد (Star Wars: The Force Awakens) با فروش کل 2.21 میلیارد دلاری، به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شد.

دنباله سینمایی آواتار به وسیله جیمز کامرون کارگردانی شده و بازیگران قسمت اول مثل سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، ژول دیوید مور و سی.سی.اچ. پاوندر در نقش های قبلی شان حضور دارند و ستارگانی مثل کیت وینسلت، کلیف کرتیس، ادی فالکو، جامین کلمنت و برندن کاول هم از تازه واردان قسمت دوم هستند. فیلم ماجرای جیک سالی را دنبال می نماید که با خانواده تازه اش در قمر پاندورا زندگی می نماید. تا این که یک تهدید آشنا این خانواده را تهدید می نماید و او باید به یاری ناوی ها از آن ها محافظت کند.

این هفته به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ساخت تایتانیک (Titanic)، این فیلم به صورت محدود اکران سینمایی شد و با فروش 6.40 میلیون دلاری در آمریکای شمالی در جایگاه سوم جدول باکس آفیس نهاده شد و نشان داد که هنوز هم یکی از محبوب ترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما است. تایتانیک فعلا با اختلاف کمی از آواتار: راه آب سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما است و باید ببینیم جیمز کامرون در روزهای آینده می تواند رکورد خودش را بشکند یا نه.

جعبه موزیکال ایل تمپو ولا مدل New Classico ملودی تایتانیک

449,000 تومان

مشاهده و خرید

رتبه چهارم جدول باکس آفیس در اختیار هشتاد برای برِیدی (80for Brady) واقع شده است که در آمریکای شمالی 6 میلیون دلار فروخت. هشتاد برای برِیدی به وسیله کایل ماروین بر اساس داستانی واقعی کارگردانی شده و ستارگانی مثل لیلی تاملین، جین فوندا، ریتا مورنو و سالی فیلد در آن نقش آفرینی می نمایند. ماجرا درباره چهار زن میان سال است که برای تماشای مسابقه تام برِیدی در سوپر بول 2017 سفر پرماجرایی را شروع می نمایند.

صدرنشین هفته گذشته در کلبه را بزن (Knock at the Cabin) این هفته به رتبه پنجم جدول باکس آفیس سقوط کرد. فیلم در دومین هفته اکران 5.50 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین المللی 30.30 میلیون دلاری تا این جای کار 36.75 میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. در کلبه را بزن به وسیله ام. نایت شیامالان کارگردانی شده و ستارگانی مثل دیو باتیستا، روپرت گرینت، نیکی آموکا-برد، بن آلدریج و جاناتان گروف در این فیلم ترسناک نقش آفرینی می نمایند. ماجرا درباره خانواده سه نفره ای است که در یک کلبه دورافتاده به وسیله چند غریبه گروگان گرفته می شوند و برای آزادی مجبورند یکی از میان خودشان را برای قربانی شدن انتخاب نمایند.

گربه چکمه پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish) تازه ترین انیمیشن یونیورسال در هشتمین هفته اکران فروش داخلی 5.50 میلیون دلاری را تجربه کرد و در جایگاه ششم جدول باکس آفیس نهاده شد. با احتساب فروش بین المللی 235.24 میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار 393.74 میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. گربه چکمه پوش: آخرین آرزو به وسیله جوئل کرافورد کارگردانی شده و ستارگانی مثل آنتونیو باندراس، سلما هایک، الیویا کلمن، هاروی گیلن، سامسون کایو، واگنر مورا و آنتونی مندز صداپیشگی های شخصیت های مختلف را بر عهده دارند. فیلم شخصیت محبوب گربه چکمه پوش را دنبال می نماید که 8 جان از 9 جانش را از دست داده و برای برآورده کردن آخرین آرزویش و صد البته به دست آوردن زندگی از دست رفته سفر شگفت انگیزی را شروع می نماید.

مردی به نام اتو (A Man Called Otto) کمدی تام هنکس در هفتمین هفته اکران با فروش داخلی 2.62 میلیون دلاری جایگاه هفتم جدول باکس آفیس را به خودش اختصاص داده است. با احتساب فروش بین المللی 34.80 میلیون دلاری فیلم تا این جای کار 92.20 میلیون دلار در سراسر دنیا فروش داشته است. مردی به نام اتو به وسیله مارک فورستر کارگردانی شده و به جز تام هنکس، ماریانا تروینو و مانوئل گارسیا-رولفو هم در آن نقش آفرینی می نمایند. ماجرا درباره مرد میان سالی است که به تازگی همسرش را از دست داده و دائما به خودکشی فکر می نمایند اما خانواده پر سر و صدایی که به تازگی به همسایگی اش نقل مکان کردند هر بار به نوعی مانع این کار می شوند.

جایگاه هشتم جدول باکس آفیس در اختیار گمشده (Missing) واقع شده است که در چهارمین هفته اکران 2.37 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و فروش کلش را به 26.62 میلیون دلار رساند. گمشده به وسیله نیک جانسون و ویل مریک کارگردانی شده و بازیگرانی مثل استورم رید، نیا لانگ و مگان سوری در آن نقش آفرینی می نمایند. ماجرا درباره زنی است که در تعطیلات گم می گردد و دخترش تصمیم می گیرد به یاری تکنولوژی و شبکه های اجتماعی او را پیدا کند. گمشده دنباله مستقلی برای جستجو (Searching) محصول 2018 به شمار میرود که به طور کامل بر روایت به وسیله صفحه نمایش کامپیوتر و تلفن های هوشمند متمرکز بود.

مگان (M3GAN) در هفته ششم اکران با فروش داخلی 2.37 به جایگاه نهم جدول باکس آفیس سقوط کرد. با احتساب فروش بین المللی 74.65 میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار 165.58 میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته. این مقدار فروش برای فیلم ترسناک جمع و جوری که تنها 12 میلیون دلار خرج روی دست سازندگانش گذاشته یک نتیجه رویایی به شمار میرود. مگان به وسیله جرارد جانستون کارگردانی شده و بازیگرانی مثل آلیسون ویلیامز، رونی چنگ، وایلت مک گرا، ایمی دانلد و جنا دیویس در آن نقش آفرینی می نمایند. ماجرا درباره مهندس رباتیک برجسته ای به نام جما است که هوش مصنوعی فوق العاده پیشرفته ای را خلق می نماید که در حقیقت یک عروسک به نام مگان است که می تواند با صاحبش ارتباط عاطفی برقرار کند. جما تصمیم می گیرد نخستین نسخه مگان را به خواهرزاده اش که به تازگی پدر و مادرش را از دست داده هدیه دهد اما اوضاع وقتی خطرناک می گردد که ارتباط عاطفی عمیق عروسک و صاحبش او را به سمت اقدامات وحشتناکی سوق می دهد.

رتبه دهم جدول باکس آفیس در اختیار هواپیما (Plane) با بازی جرارد باتلر واقع شده است که در پنجمین هفته اکران 1.18 میلیون دلار فروش داخلی داشت. با احتساب فروش بین المللی 12.27میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار 43.04 میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است. این فیلم اکشن و دلهره آور به وسیله ژان فرانسوا ریشه کارگردانی شده و بازیگرانی مثل جرارد باتلر، مایک کولتر و تونی گلدوین در آن نقش آفرینی می نمایند. ماجرا درباره خلبانی است که مجبور می گردد هواپیما را به صورت اضطراری در جزیره ای در کشور فیلیپین بنشاند اما خیلی زود همه مسافران به وسیله مردم محلی گروگان گفته می شوند. خلبان مجبور است به یاری یکی از یک محکوم سابقه دار جان مسافران را نجات دهد.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
آخرین پایکوبی مجیک مایک

Magic Mikes Last Dance

18.208.20
آواتار: راه آب

Avatar: The Way of Water

96.88646.91
تایتانیک

Titanic

16.406.40
هشتاد برای برِیدی

80for Brady

2624.97
در کلبه را بزن

Knock at the Cabin

25.50123.44
گربه چکمه پوش: آخرین آرزو

Puss in Boots: The Last Wish

85.500158.49
مردی به نام اتو

A Man Called Otto

72.6257.40
گمشده

Missing

42.6026.62
مگان

M3GAN

62.3790.92
هواپیما

Plane

51.1830.76

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم ها در آمریکای شمالی را شامل می گردد.

منبع: boxofficemojo

منبع: دیجیکالا مگ

به "آخرین پایکوبی مجیک مایک در یکشنبه سوپربول درخشید (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

1 کاربر به "آخرین پایکوبی مجیک مایک در یکشنبه سوپربول درخشید (باکس آفیس هفته)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین پایکوبی مجیک مایک در یکشنبه سوپربول درخشید (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید