صفر تا صد سفر هیچهایک!

به گزارش باد صبا، چطور هیچهایک کنیم !!!

سفر یکی از واژه هایی است که برای تعریف آن می توان گفت مجموعه ای از نامحدودیت های ممکن که از الزامات زندگی هر فرد محسوب می گردد. روش ها و سبک های مختلفی برای سفر کردن وجود دارد و تنها کافی است شما تصمیم به آن بگیرید؛ بعد از روش های معمول برای سفر که شامل خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط قطار و در کنار آن رزرو هتل و … هست، روش های هیجان انگیز دیگری هم وجود دارد که می تواند از شما یک مسافر پر تجربه و به اصلاح عامه پسند خفن بسازد. این روش هیجان انگیز که صفر تا صد آن را می خواهیم در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران درباره آن صحبت کنیم، هیچهایک است. به طور خلاصه اگر بخواهیم بگویم هیچهایک چیست؟ باید اینطور بگوییم که در این نوع سفر شما هیچ هزینه ای بابت سفرتان پرداخت نمی کنید و به اصلاح به آن رایگان سواری گفته می گردد. برای آشنایی بهتر و کاملتر با موضوع چطور هیچهایک کنیم با ما در ادامه همراه باشید.

صفر تا صد سفر هیچهایک!

هیچهایک چیست؟

در ابتدای مطلب چطور هیچهایک کنیم ضروری است تا یک تعریف کامل از این نوع سفر هیجان انگیز بدانید. هیچهایک که به آن رایگان سواری هم گفته می گردد، لازم نیست هیچ هزینه ای بابت ماشینی که با آن در حال حرکت هستید بپردازید. به این ترتیب یکی از موارد پر هزینه ای که در سفر برایتان وجود دارد از بین خواهد رفت اما خوب توجه داشته باشید که این نوع سفر نکاتی دارد که حتما باید قبل از سفر از آن ها اطلاع داشته باشید. شاید فکر کنید که روش سفر هیچهایک یک نوع روش اختراعی است که فقط منحصر به افراد خاصی می گردد، در صورتی که اینطور نیست و هواداران بسیار نیز دارد. اگر در اینترنت جستجو کنید خواهید دید که گردشگران معروف بسیاری که بیشتر کشورهای جهان را دیده اند، به همین روش سفر خودشان را تنظیم نموده اند و برای دیدن جهان هزینه بسیار کمی را متحمل شده اند.

در ایران خودمان هم افراد بسیاری هستند که به روش هیچهایک سفر خودشان را انجام می دهند و به همین دلیل است که می گوییم این روش هواداران بسیاری دارد.

اما قبل از اینکه بخواهید کوله پشتیان را بردارید و به این روش سفر کنید، ضروری است تا بدانید چطور هیچهایک کنیم یا بهتر است بگوییم نکات هیچهایک کردن چیست؟

مزایا و معایب هیچهایک

در بخش هزینه هیچهایک یکی از بهترین روش های ممکن برای سفر به شمار می رود اما خوب مثل هر موضوع دیگری این مورد هم دارای مزایا و معایبی می باشد که بعضی از آن ها را در این قسمت نام خواهیم برد.

  • مزایای هیچهایک

سفر ارزان، امکان ماجراجویی بی حد و حصر، پیدا کردن دوست های جدید، افزایش اعتماد به نفس، پذیرش ریسک در زندگی، یادگیری مدیریت بحران و دریافت بهترین تصمیم ها در سخت ترین شرایط و همچنین آشنایی با نقشه جغرافیا و راستایابی های حرفه ای

  • معایب هیچهایک

احتمال بروز خطراتی نظیر برخورد با راننده خطرناک یا ماندن در شرایط سخت آب و هوایی، پیدا نکردن ماشین، راهپیمایی های طولانی مدت

همانطور که مشاهده می کنید مزایای هیچهایک از معایب آن بیشتر است و انتخاب این روش برای سفر تنها به علاقه فرد بستگی دارد.

امنیت در سفرهای هیچهایک

نکته بسیار مهمی در خصوص چطور هیچهایک کنیم وجود دارد این است که بدانیم امنیت در این مدل سفرها چگونه است. از همین رو شما باید بدانید که در راستا امنی از جاده منتظر ماشین ایستاده باشید به صورتی که راننده بتواند بایستد و شما را سوار کند و در مکان هایی که احساس خطر می کنید به هیچ وجه اقدام به هیچهایک ننمایید.

بهتر است که از لباس های روشن و شفاف برای هیچهایک بهره ببرید، در صورتی که شب خواستید اقدام به هیچهایک کنید، بهتر است از لباس هایی که نور را منعکس می نمایند بهره ببرید و همراه خودتان چراغ قوه یا هدلمپ داشته باشید. حتما از برچسب های منعکس نماینده نور بر روی ساق پاهایتان و همچنین بر روی کوله پشتیان بهره ببرید.

یک موضوع دیگر هم می تواند در امنیت شما برای هیچهایک یاری بسزایی بکند، این است که هشیاریتان حفظ کنید و این به معنای آن است که در صورتی که سوار ماشین فردی شدید به خواب عمیق نروید و سعی کنید با راننده کپ بزنید. هم به شما یاری می نماید که دوست جدید پیدا کنید و هم نسبت به راستای که می روید مطلع هستید.

نکاتی برای ایمنی در طول سفر به صورت هیچهایک

  • اول از هر چیز سعی کنید مثبت فکر کنید.
  • اگر به ماشینی در نگاه اول شک کردید به خودتان اعتماد کنید و سوار نشوید.
  • زمانی که سوار ماشین می گردد به منظور این که می خواهید چک کنید در را بسته اید از باز و بسته شدن درب اتومبیل در ابتدا اطمینان حاصل کنید.
  • حتما پلاک خودرو، رنگ و همچنین راننده خودرو را در نظر داشته باشید و برای ایمنی بیشتر سعی کنید شماره پلاک و راستای که می خواهید بروید را برای دوستان نزدیک یا خانواده یتان بفرستید.
  • بیشتر سوار ماشین هایی شوید که خانواده سوار آن ها هستند.

بهترین نقاط برای پیدا کردن ماشین

  • نزدیک پمپ های بنزین و گاز
  • عوارضی ها
  • جاده های متقاطع یا سر خروجی ها
  • نزدیک پلیس راه ها
  • ایستگاه های هلال احمر
  • ایستگاه های کامیون
  • ایستگاه های اتوبوس

قبل از آغاز سفر به صورت هیچهایک

در ادامه مطلب چطور هیچهایک کنیم نکاتی را ضروری است بدانید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

  • یکی از مواردی که قبل از این سفر ضروری است داشته باشید، آمادگی جسمانی بالا است. به این صورت که بتوانید ساعت های طولانی پیاده روی کنید، تحملتان در برابر شرایط آب و هوایی مختلف بالا باشد و و بتوانید در برابر خطرات احتمالی نظیر حمله حیوانات یا افراد سودجو مقاوت نشان دهید.
  • دیگر نکته ای که بسیار حائز اهمیت است در این نوع سفر این است که نقشه مقصد و نواحی اطراف آن را بشناسید و تسلط کافی بر روی راستاهای پیش رویتان داشته باشید. این موضوع می تواند به شما در محل هایی که باید برای دریافت ماشین بایستید یاری کند، پس حتما اگر می خواهید یک هیچهایکر حرفه ای باشید همراهتان یک نقشه کامل داشته باشید.
  • به اندازه کافی آب و خوراکی در کوله پشتیان داشته باشید تا در صورتی که طولانی مدت در راستا ماندید مسئله ای برایتان پیش نیاید. سعی کنید در طول راستای به اولین سوپرمارکتی که رسیدید خریدهای لازمه را انجام دهید چرا که ممکن در ادامه راستا به هیچ مغازه ای برخورد نکنید.
  • از دیگر قوانین چطور هیچهایک کنیم این است که در طول سفر از خوراکی های بسته بندی شده و سبک بهره ببرید. این موضوع یاری می نماید تا هم کوله شما سنگین نگردد و هم فضای کمتری اشغال کند.
  • برای محل خوابتان حتما از قبل برنامه ریزی کنید که کجا و در کدام هاستل می خواهید اقامت داشته باشید چرا که شما راستا طولانی را طی می کنید که قائدتا شرایط نسبتا سختی در برابر سفر با هواپیما یا قطار خواهد داشت پس احتیاج دارید که به محض رسیدن به مقصدتان به استراحت بپردازید. اگر هم خواستید که در طبیعت کمپ بزنید حتما همراه خودتان کیسه خواب، چادر و همچنین پانچو در صورتی که به مناطقی که می روید بارانی بود همراه داشته باشید.
  • نکته بسیار مهمی که ضروری است بدانید این است اگر می خواهید در سفرهای خارجی هیچهایک کنید ضروری است تا درباره قوانین هیچهایک در کشور مقصد اطلاعات لازم و کافی را داشته باشید چرا که در بعضی مناطق از کشورها هیچهایک ممنوع است.
  • گوگل مپ در طول این راستا می تواند یک همراه بسیار کاربردی برایتان باشد، اگر استفاده از این پلت فرم را بلدید هستید که بسیار یاریتان خواهد نمود اگر هم بلد نیست می توانید راهنمای استفاده از گوگل مپ را در مجله گردشگری باد صبا مطالعه نمایید.

لیست وسایل لازم برای هیچهایک

در ادامه مطلب چطور هیچهایک کنیم، می خواهیم به چک لیست وسایلی که ضروری است همراه خودتان در سفر داشته باشید اشاره کنیم.

هیچهایکرهای معروف ایران

نکاتی درباره لباس هیچهایکرها

یکی از موارد بسیار مهمی در سفرهای هیچهایک ضروری است بدانید و رعایت فرمایید طرز لباس پوشیدن شماست:

1- از آنجایی که ضروری است زمانی که شما کنار خیابان ایستاده اید دیده شوید، پس حتما از لباس هایی با رنگ شاد و روشن بهره ببرید و همچنین از برچسب های منعکس نماینده نور برای زمان هایی که در شب کنار خیابان ایستاده اید همراه داشته باشید تا رانندگان شما را ببینند.

2- اگرچه ممکن است برایتان سخت باشد اما در صورتی که از چمدان به جای کوله پشتی در سفرهای هیچهایک بهره ببرید احتمال اینکه ماشین های تمیز و لوکس نصیبتان گردد بیشتر است.

3- هرچقدر ظاهر شما آراسته تر و تمیزتر باشد، پیدا کردن ماشین برایتان راحتر و آسانتر خواهد بود.

4- حتما نسبت به حساسیت های فرهنگی منطقه ای که می خواهید بروید مطلع باشید تا مسئله ای با محلی های منطقه برایتان بر سر پوشش پیش نیاید.

5- پیشنهاد می کنیم که اگر به راستاهایی با شرایط آب و هوایی متغیر سفر کردید از لباس های چند لایه بهره ببرید تا در صورتی که هوا گرم شد لباس ها را در بیاورید و در صورت سرد شدن هم بالعکس! این موضوع به شما یاری می نماید که وزن کولیتان هم بالا نرود.

6- کوله پشتی شما اغلب اوقات به رانندگان می فهماند که مسافر هستید، پس حتما از کوله هایی بهره ببرید که به راحتی قابل دیدن باشد و نشان دهنده مسافر بودن شما باشد.

7- یک مورد دیگر که بسیار قابل توجه است که بدانید این است که طرز لباس پوشیدن شما مشکوک نباشد، منظور از مشکوک نبودن این است که دستان شما کاملا معین باشد و آن را نپوشانده باشید در این صورت رانندگان بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

ایمنی وسایل در سفر به صورت هیچهایک

از دیگر قوانین چطور هیچهایک کنیم این هست که در طول هرگز سفرتان لوازم ارزشمند نظیر پاسپورت، کیف پول، پول، موبایل و … را در کیف دستی که به طور کج روی شانه تان است یا کیف هایی که زیر لباس قرار می گیرند، قرار دهید. این کار سبب می گردد که در مواقعی که می خواهید سریعا مکان را ترک کنید دیگر نگران جمع و جور کردن وسایل ضروری و مهمتان نیستید.

کوله پشتی تان را همزمان با خود از ماشین خارج کنید و اگر تنها هیچهایک می کنید، آن را صندوق عقب نگذارید. همواره قبل از پیاده شدن همه جای جایگاه را بگردید، موارد زیادی وجود دارد که هیچهایکرها وسایلشان را در ماشین جا می گذارند و شاید فکر نمایند که کسی آن را دزدیده است! اگر در میانه راه از ماشین برای خرید، رفتن به سرویس بهداشتی و … خارج شدید، بهتر است که کوله و وسایلتان را با خود ببرید؛ ممکن است برای راننده کاری پیش بیاید که مجبور به رفتن گردد، ممکن است ماشین را در پارکینگ و یا جای دیگر گم کنید، امکان این وجود دارد که راننده بخواهد وسایل شما را با خود ببرد و غیره.

همراه داشتن مدارک مورد احتیاج

یک نکته مهمی که لازم حتما به آن توجه کافی را داشته باشید و ما در مطلب چطور هیچهایک کنیم می خواهیم آن اشاره کنیم این کنیم، مدارکتان است. حتما از تمامی اسناد و مدارکتان یک اسکن تهیه کنید و در ایمیلتان ذخیره نمایید.

مورد دیگری که توجه به آن الزامی است کارت های اعتباری تان است، حتما یک الی دو کارت داشته باشید که در صورت گم شدن یکی از آن ها بتوانید به صورت آنلاین از کارت گم شده به کارتی که همراه دارید پول واریز کنید.

گفتنی است که بگوییم قبل از سفر نسبت به دریافت رمزهای بانکی خودتان اقدام نمایید.

هیچهایک برای چه شخصیت هایی مناسب است؟

برای هیچهایک کردن باید بسیار شجاع و با جرات باشید چرا که در این نوع سفر هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و گاهی ممکن است شرایط بدتر از اون چیزی که شما فکرش را می کنید بگردد. در ادامه مطلب چطور هیچهایک کنیم ما به تیپ شخصیت هایی که برای این نوع سفر مناسب هستند اشاره خواهیم کرد.

  • اهل ماجراجویی و بسیار علاقمند به شناخت چیزهای جدید
  • تحمل بالا در پذیرش ریسک و چالش های پیش رو در سفر
  • داشتن دیدگاه خوب نسبت به جهان و به عبارتی تا حد زیادی مثبت نگر
  • اهل سفرهای ساده و سبک و عدم مشکل با شرایط سخت اقامتی و سفری
منبع: الی گشت

به "صفر تا صد سفر هیچهایک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد سفر هیچهایک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید