شهرداری ها یک پروژه قابل اجرا تا 1400 تعریف نمایند

به گزارش باد صبا، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ضروری است شهرداران شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت یک پروژه را تعریف نمایند که حتما تا خاتمه دولت به اتمام برسد و این پروژه ها در قالب پروژه های 1400 در سراسر کشور حمایت خواهند شد.

شهرداری ها یک پروژه قابل اجرا تا 1400 تعریف نمایند

مهدی جمالی نژاد، امروز چهارشنبه 28 خرداد در نشست کاری شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرها و شهرستان های خراسان جنوبی در شهرستان فردوس، با تاکید بر حمایت از پروزه های دارای طرح و برنامه، اظهار کرد: شهرداری ها می توانند برای کاهش هزینه در مدیریت پسماند و حمل و نقل از ظرفیت شرکت های منطقه ای استفاده نمایند.

به گزارش باد صبا، وی با بیان اینکه در موضوع مدیریت پسماند اعتبارات خوبی اخذ شده و با اینکه اولویت با شهرهای شمال کشور است، اما خراسان جنوبی را ویژه خواهیم دید، اضافه نمود: در خراسان جنوبی تفاهم نامه های خوبی با بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) منعقد شده که در قالب این تفاهم نامه ها هر یاریی لازم باشد، انجام خواهیم داد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد: در خصوص تامین تجهیزات طبق تفاهم نامه یک سوم بین شهرداری، استانداری و سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری ها حاضریم تا هر اندازه که احتیاج باشد، یاری کنیم.

جمالی نژاد با اشاره به شرایط سخت سال اخیر، توضیح داد: نوروز 98 بیش از 25 استان کشور درگیر سیل شدند و 160 هزار منزل مسکونی تخریب شد و علاوه بر آن مواردی چون سهمیه بندی بنزین، کرونا و تحریم های ظالمانه، شرایط را سخت کرد.

وی اضافه نمود: در همین ایام 40 هزار پروژه جدید زودبازده را شروع کردیم که از این تعداد 30 هزار پروژه تا به امروز به بهره برداری رسیده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود باید اعتقاد داشته باشیم که با ظرفیت و استفاده از توان خود می توانیم زمینه ساز پیشرفت و توسعه شویم.

جمالی نژاد ادامه داد: متاسفانه در معرفی شهرها بسیار ضعیف هستیم و شهرداران باید حق مردم خود را مطالبه نمایند، متولیان نیز باید با ایجاد تورهای تخصصی بعد از کرونا تجربه شهرداران پیروز را به اشتراک بگذارند.

وی اضافه نمود: ضروری است شهرداران ضریب ماندگاری مسافران را با ایجاد زیرساخت ها در شهرها فراهم نمایند که در این زمینه معرفی میراث فرهنگی و معنوی یاری شایانی خواهد نمود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر ضرورت بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های مختلف شهری، توضیح داد: باید در حوزه های شهر و روستا نیز باید قوی شویم و به دنبال درآمدهای پایدار رویم.

جمالی نژاد یادآور شد: شهرداری به عنوان یک نهاد مستقل و غیردولتی باید به خود متکی بوده و با استفاده از ظرفیت موجود، شهر را اداره کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به منظور بازدید و بهره برداری از چند پروژه عمران شهری و روستایی به خراسان جنوبی سفر نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شهرداری ها یک پروژه قابل اجرا تا 1400 تعریف نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری ها یک پروژه قابل اجرا تا 1400 تعریف نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید