روند تربیت بازیگران طنز کُند شده است

به گزارش باد صبا، کارگردان سریال آچمز درباره این که چرا روند تربیت بازیگران طنز در تلویزیون کمرنگ شده است، اظهار کرد: از دهه 70 با ساخت آیتم های طنز هنرمندانی تربیت شدند و هنرمندانی چون عطاران و مدیری شروع به فعالیت کردند، اما این روند ادامه پیدا نکرد و تربیت و تجربه در حوزه طنز کم شد.

روند تربیت بازیگران طنز کُند شده است

به گزارش باد صبا، مهرداد خوشبخت کارگردان سریال آچمز درباره تکرار بعضی کلیشه ها در این سریال گفت: فرمول هایی همواره کار می نماید و فرمول جابه جایی و سوءتفاهم در کارهایی که طنز دارد، در کار ما هم جواب داد.

او درباره ساختار قصه آچمز اظهار کرد: سعید فرهادی که نویسنده خوبی است، قصه را از قبل نوشته و بنا بود سریال 60 قسمت باشد که به 32 قسمت تبدیل شد. ما در دل کار تغییرات زیادی دادیم و موضوع درباره اداره دارایی و مالیات بود که به عنوان مثال مردم می خواستند رشوه بدهند و... . من دوباره ماجرای کمبود آب را به قصه برگرداندم و اداره سازمان توسعه منابع که اسم تخیلی دارد و چنین سازمانی وجود ندارد به قصه اضافه شد.

این کارگردان درباره شوخی با مسائلی که مردم را عصبی نموده است، اظهار کرد: به هر حال فیلمی که از موضوعات روز جامعه دور باشد، ارتباط کمتری با مخاطبان دارد. بنابراین ما سعی کردیم اتفافات روز را به سریال اضافه کنیم و در دل فیلمبرداری اتفاقات جدید مثل نوسانات دلار را وارد قصه می کردیم؛ تا جایی که خط قرمزها به ما اجازه می داد و قصه مان خدشه دار نمی شد.

خوشبخت یادآور شد: قرار ما این بود که این سریال مفرح باشد و اگر اتفاق جدی هم می افتد آن را خشن یا تراژیک برگزار نکنیم هرچند که موضوع یک جاهایی ناراحت کننده است اما سعی کردیم این اتفاق در سریال ناراحت کننده نباشد.

او درباره تکرار بعضی بازیگران در سریال های طنز یادآور شد: از دهه 70 با ساخت آیتم های طنز این بچه ها تربیت شدند و هنرمندانی چون عطاران و مدیری شروع به فعالیت کردند. این روند ادامه پیدا نکرد، کند شد و تربیت و تجربه طنز کم شد. با این حال از بین بازیگران ما هومن برق نورد چند سالی بود که در تلویزیون کار ننموده بود و به سختی او را مجاب کردیم که برگردد. امیرحسین رستمی هم در کار ما بود. اما چرا فوق لیسانسه ها منتظر ماند تا کار ما تمام گردد بعد کارشان را کلید بزنند؟ چون جایگزینی برای او وجود ندارد.

وی درباره نقش بداهه در کار شرح داد: در تمرین های پیش فراوری کلیت کار معین شده بود؛ مثلا این که تفاوت بازی هومن برق نورد وقتی گلکار است و وقتی مصیب است چه باشد.

او درباره بازی تکراری امیرحسین رستمی شرح داد: او را به این دلیل می آوریم بازی کند که در این بخش خیلی خوب می درخشد. وقتی کار او را با لیسانسه ها مقایسه می کنم می بینم یک ذره فرق داشته است!

خوشبخت درباره انتها بندی هم بیان نمود: سعی کردیم اتفاق بدی نباشد و به هر حال در مسیری که می رویم آدم بدها باید متنبه شوند. عروسی هم نداریم! البته شاید قدری قصه آچمز زود جمع شده است. مثلا حجم اطلاعات و قصه قسمت 30 خیلی زیاد بود و داستان فرعی هایی را هم حذف کردیم در حالی که این آخر می توانست به ما یاری کند. شاید انتهای قصه جذاب تر جمع می شد.

او درباره فعالیتی که در حوزه کارهای اکشن داشته گفت: علاقه مندم همه نوع فیلمی بسازم. صدای پای من، فیلم اول سینمایی ام کار کودک بود و خیلی دیده شد؛ ولی کار بعدی ام درباره اتفاقات تاریخی صدر اسلام بود که کار فاخری در فراوری فارابی بود که پول فاخری برای آن ندادند و انتها هم اکران نشد و تلویزیون آن را خرید و پخش کرد. تله فیلم های زیادی هم ساخته ام، مثلا یکی به نام بره کشون که هر سال عید قربان پخش می گردد.

مهرداد خوشبخت در انتها از همکاری با ابراهیم حاتمی کیا در به وقت شام این گونه گفت: ما همدیگر را نمی شناختیم و فقط سلام علیک داشتیم. ایشان لطف کرد و مرا به کار دعوت کرد و من کارگردان دوم فیلم بودم. مشابه همین تجربه را با آقای بحرانی در ملک سلیمان داشتم.

سلام صبح بخیر صبح امروز میزبان مهرداد خوشبخت کارگردان سریال آچمز بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روند تربیت بازیگران طنز کُند شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند تربیت بازیگران طنز کُند شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید