حجم ذخیره آب سد های کشور 8 درصد کم شد

به گزارش باد صبا، خبرگزاری خبرنگاران- معاون وزیر نیرو با اشاره به کاهش 8 درصدی حجم آب موجود در مخازن سد ها، گفت: موجودی آب مخازن سد های کشور در آخرین روز اسفند به بیش از 28 میلیارد مترمکعب رسید.

حجم ذخیره آب سد های کشور 8 درصد کم شد

به گزارش باد صبا؛ آقای قاسم تقی زاده خامسی اضافه نمود: حجم آب موجود در مخازن سد های کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهر1399 تا انتهای شهریور1400) تا 29 اسفند به 28 میلیارد و 62 میلیون متر مکعب رسید.

وی اضافه نمود: حجم آب موجود در سد های کشور در حالی به این رقم رسیده که پارسال در همین بازه زمانی 31 میلیارد و 17 میلیون متر مکعب آب در مخازن سد ها موجود بوده که نشان از کاهش 8 درصدی دارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: مجموع آب ورودی به سد های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا 29 اسفند به رقم 17 میلیارد و 61 میلیون متر مکعب بالغ شده است.

تقی زاده خامسی اضافه نمود: پارسال کل ورودی آب به مخازن سد های کشور 24 میلیارد و 31 میلیون مترمکعب بود که نشان از کاهش 28 درصدی دارد.

وی ادامه داد: خروجی آب از سد ها نیز تا 29 اسفند به رقم 16 میلیارد و 17 میلیون متر مکعب رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال که کل خروجی آب 21 میلیارد و 80 میلیون متر مکعب رسیده بود کاهش 26 درصدی را نشان می دهد.

رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران درصد پرشدگی سد های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا 29 اسفند را 57 درصد بیان کرد.

تقی زاده خامسی میزان ورودی آب به سد ها در هفته منتهی به 29 اسفند را یک میلیارد و 14 میلیون متر مکعب اعلام نمود و گفت: این رقم در مدت مشابه پارسال یک میلیارد و 90 میلیون متر مکعب بوده است.

وی اضافه نمود: میزان خروجی آب از سد ها نیز در هفته منتهی به 29 اسفند66 میلیون متر مکعب بود درحالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و 42 میلیون متر مکعب بوده است.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو تعداد حوضه های آبریز کشور را 6 حوضه برشمرد و گفت: حوضه آبریز دریاچه ارومیه دارای 13 سد مهم است که در مجموع تا 29 اسفند یک هزار و 15 میلیون متر مکعب موجودی آب داشته اند.

مجموع مخازن سد های کشور حدود 53 میلیارد مترمکعب است که نسبت به سال های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، افزایش چهار برابری داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حجم ذخیره آب سد های کشور 8 درصد کم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم ذخیره آب سد های کشور 8 درصد کم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید