آنالیز و نقد کتاب شاه دنیا؛ زندگینامه کوروش بزرگ

به گزارش باد صبا، انجمن علمی تاریخ دانشگاه ارومیه با همکاری انجمن ایرانی تاریخ، نشر تاریخ ایران انتشارات شفیعی نشست علمی آنالیز و نقد کتاب زندگی نامه کوروش بزرگ شاه دنیا اثر مت واترز با برگردان مشترک محمد ملکی و علی اصغر سلحشور را برگزار می نماید.

آنالیز و نقد کتاب شاه دنیا؛ زندگینامه کوروش بزرگ

در این برنامه شهرام جلیلیان، عضو هیئت علمی گروه تاریخ باستان دانشگاه چمران، محمد ملکی، علی اصغر سلحشور و زینب احمدوند دوشنبه یکم خرداد از ساعت 16 تا 18 حضور دارند.

کوروش دوم، بنیانگذار شاهنشاهی هخامنشی، بی گمان از برجسته ترین و سرنوشت سازترین چهره های تاریخی دنیا باستان به شمار می رود و این خود انگیزه ای بر آنالیز هرچه بیشتر پیرامون زندگی و کارنامه اوست.

از ویژگی های اثر پیشِ رو نیز که آن را از دیگر آثارِ منتشرشده، پیرامون این شخصیتِ تاریخ ساز، جدا می سازد، آنالیز ابعاد و دیدگاه های گوناگون زندگی او بر پایۀ مدارک تاریخی، منابع نوشتاری (به ویژه منابع اکدی) و شواهد باستان شناختی است که با تمرکز بر مرکز او (پاسارگاد) صورت گرفته است.

مت واترز، مولف کتاب، استاد تاریخ کلاسیک و باستان دانشگاه ویسکانسین آمریکا است. او دکترای خود را در رشته تاریخ باستان از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت نموده و خطِ اصلی پژوهشی اش تاریخ هخامنشی و تاریخ نگاری یونانی است. آثار نوِ منتشرشده او بیشتر مقالاتی پیرامون تاریخ هزاره نخست پیش از میلاد، به ویژه پیوندهای پارسی- یونانی در این دوره است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آنالیز و نقد کتاب شاه دنیا؛ زندگینامه کوروش بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز و نقد کتاب شاه دنیا؛ زندگینامه کوروش بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید