8 روش ساده برای تبدیل لاک براق به لاک مات

به گزارش باد صبا، یک مانیکور شیک ناخن می تواند استایل را به سرعت ارتقا داده و باعث گردد همه اجزای استایل با هم ست به نظر بیایند. با وجود اینکه لاک های براق بسیار زیبا هستند اما لاک های مات جایگاه ویژه تری دارند. زیرا بسیار شیک به نظر رسیده و می توانند زیبایی لاک ناخن را چند درجه ارتقا دهند. اما در صورتی که همه لاک ناخن هایتان براق هستند و لاک ناخن مات در دسترس ندارید نگران نباشید زیرا در این مطلب روش های تبدیل لاک براق به لاک مات را آموزش می دهیم.

8 روش ساده برای تبدیل لاک براق به لاک مات

کرم پودر مات، رژ لب مات و طرح های لاک ناخن های مات در حال حاضر ترند هستند بنابراین می توان گفت با ترند مات می توان ظاهر زیبایی را برای خود ایجاد کرد. تصور کنید که برای خرید لاک ناخن به مغازه لوازم آرایشی رفته اید و لاک های جدیدی را می بینید که متاسفانه مات نیستند. نگران نباشید. می توانید آن رنگ های زیبا را بخرید و با ترفندهایی که در ادامه معرفی می کنیم لاک براق را به مات تبدیل کنید.

1. تاپ کات مات شفافی را بخرید

تاپ کات ها محلول های بی رنگی هستند که یک لایه از آن ها زیر ناخن و یک لایه از آن ها روی ناخن زده می گردد. تاپ کات های مات گران قیمت هستند اما خرید آن ها از نظر هزینه ارزان تر از خرید چندین لاک مات به شمار می رود. برای استفاده از تاپ کات باید در ابتدا لاک مورد نظر خود را روی ناخنتان بزنید و صبر کنید تا خشک گردد. سپس روی ناخن ها را با تاپ کات بپوشانید و صبر کنید که خشک گردد. این روش یکی از راه حلهای تبدیل لاک براق به لاک مات است.

همانطور که برق لب در مجموعه وسایل آرایشی می تواند درخشش رژ لب را افزایش دهد، استفاده از تاپ کات هم می تواند ظاهر منظم و یکنواختی به ناخن داده و رویه ماتی را برای آن ایجاد کند. تاپ کات مات شفاف نه تنها بافت مات دلخواهتان را ایجاد نموده بلکه طول عمر مانیکور را هم افزایش می دهد.

2. لاک را با پودر تالک ترکیب کنید

از دیرباز پودر ها برای گرفتن درخشش صورت، محصولات و سایر چیزها استفاده می شوند. بنابراین در صورتی که در پی مدل مات لاک مورد علاقه خود هستید آن را با پودر تالک ترکیب کنید. علاوه بر این می توانید از مواد دیگری مانند نشاسته ذرت و بکینگ پودر هم بهره ببرید. اما توجه داشته باشید که به جای ریختن پودر در کل بطری آن را در مقدار کمی لاک بریزید. کمی لاک را داخل پالت یا کاسه ریخته، پودر را اضافه نموده و با استفاده از یک خلال دندان آن ها را با هم مخلوط کنید. سپس برای ایجاد یک ظاهر مات بی نقص آن را با یک براش روی ناخن بزنید.

3. روی ناخن را سوهان کشی کنید

در صورتی که فکر می کنید ترکیب کردن پودر با لاک کار اضافه ای است کافی است فقط لاک را جلا دهید تا ظاهر ماتی پیدا کند. به این منظور چند ساعت صبر کنید تا مانیکورتان به صورت کامل خشک گردد و به آرامی و به صورت سبک سطح لاک را جلا دهید. فقط توجه داشته باشید که تاپ کات را صاف نکنید اما برای ایجاد ظاهر یکنواخت به مقدار کافی همه فضای ناخن را با بافر پوشش دهید.

4. از رژگونه پودری بهره ببرید

برای ایجاد رنگ های مات صورتی پاستلی دوست داشتنی و قرمز از رژگونه پودری برای ایجاد رویه مات بهره ببرید. به این منظور مقدار کمی از ناخن بی رنگ یا برق ناخن را روی ظرف شیشه ای ریخته و کمی رژگونه و تالک به آن اضافه کنید. سپس با استفاده از یک خلال دندان آن ها را با هم ترکیب نموده و روی همه ناخن ها بزنید تا مانیکور مات زیبایی را ایجاد کنید.

5. ناخن ها را در مقابل بخار آب قرار دهید

به جای اینکه اجازه دهید ناخن هایتان در هوای آزاد خشک شوند از یک دستگاه بخور صورت تا زمان خشک شدن ناخن ها استفاده نموده و ناخن ها را در مقابل بخار قرار دهید. فقط مراقب حرارت و شدت دستگاه بخار باشید زیرا ممکن است به پوستتان آسیب بزنید. قرار دادن ناخن ها در مقابل بخار تا زمان خشک شدنشان عامل درخشش لاک ناخن را از بین برده و ظاهر مات زیبایی به ناخن ها می دهد.

علاوه بر این می توانید پس از اینکه لاک ناخن هایتان کامل خشک شد آن را تنها چند ثانیه روی بخار مستقیم آب قرار دهید تا ظاهر لاکتان مات شده و درخشش خود را از دست دهد. نکته ای که باید در این روش در نظر داشته باشید این است که باید همه قسمت های ناخن را روی بخار آب بگیرید تا ظاهر آن ها به صورت یکدست مات گردد.

6. از سایه چشم بهره ببرید

یکی دیگر از وسایلی که می توانید برای تبدیل لاک براق به مات بهره ببرید سایه چشم است. به این منظور کافی است ناخن را با سوهان صیقل داده و یک لایه بیس کات روی آن بزنید. سپس مقداری برق ناخن را روی فویل آلومینیوم یا کاغذ روغنی ریخته، مقداری سایه چشم را به لاک اضافه کنید و با خلال دندان آن ها را به خوبی با هم مخلوط کنید. برای جلوگیری از خشک نشدن لاک باید این کار را بسیار سریع انجام دهید. سپس لاک را روی ناخن بزنید.

در روش دوم که برای مواقعی که فقط می خواهید از یک رنگ لاک بهره ببرید مناسب است، باید پودر سایه چشم را مستقیما در شیشه برق ناخن ریخته با برق ناخن یا خلال دندان به خوبی ترکیب کنید. هنگامی که از این لاک روی ناخن خود استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که وجود پودر سایه در لاک باعث ایجاد گلوله و برجستگی روی ناخنتان نگردد. بعلاوه برای خشک شدن لاک هم حتما باید اجازه دهید که در هوای آزاد خشک شوند.

7. از مات کننده لاک بهره ببرید

یکی از برترین محصولاتی که می توانید برای تبدیل لاک براق به لاک مات بهره ببرید مات کننده لاک است. این محصول می تواند همه لاک های براق را به سرعت به لاک مات تبدیل کند. خرید این محصول به نوعی صرفه جویی در هزینه هم محسوب می گردد. زیرا می توانید چندین لاک براق خریده و آن ها را به لاک مات تبدیل کنید. برای استفاده از مات کننده لاک کافی است لاک براق خود را روی ناخنتان بزنید و کمی صبر کنید تا خشک گردد. پس از خشک شدن ناخن براق کمی مات کننده لاک را روی ناخن پخش کنید تا به سرعت لاک مد نظرتان مات گردد. برای خرید انواع لاک ناخن از جمله خرید انواع لاک ناخن مای به وبسایت باد صبا مراجعه کنید.

8. از لاک ناخن بیس بهره ببرید

لاک ناخن بیس لاک بی رنگی مانند برق ناخن یا تاپ کات است که چه بخواهید لاک مات یا براق بزنید در هر صورت باید در ابتدا لاک ناخن بیس روی ناخن خود بزنید. به این منظور باید در ابتدا لاک ناخن بیس را روی ناخن های خود زده و و پس از خشک شدن آن لاک دلخواه خود را روی ناخن هایتان بزنید. لاک ناخن بیس باعث زیبایی بیشتر ناخن ها و افزایش ماندگاری لاک روی ناخن ها می گردد. علاوه بر این از پس دادن رنگ لاک به ناخن هم جلوگیری می نماید.

در پایان

در این مطلب به معرفی 8 راه حل برای تبدیل لاک براق به لاک مات پرداختیم که ساده هستند و در مدت کوتاهی می توانید آن ها را انجام دهید. شما کدام روش تبدیل لاک براق به لاک مات را ترجیح می دهید یا استفاده نموده اید؟

منبع: Be Beautiful India

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 روش ساده برای تبدیل لاک براق به لاک مات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 روش ساده برای تبدیل لاک براق به لاک مات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید