صبحانه مردم برزیل

به گزارش باد صبا، صبحانه های برزیلی به قدری مجذوب کننده و متنوع هستند که به عنوان یکی از بهترین غذاهای جهان شناخته می شوند. صبحانه مردم برزیل سرشار از مواد مغذی بوده و طرفداران بسیار در بین محلی ها و گردشگران دارند. البته در برزیل مردم صبحانه را سبک سرو می کنند و ترجیح می دهند نهار را سنگین تر تهیه کنند با این حال صبحانه های این کشور به قدری کامل هستند که توانسته اند بخشی از فرهنگ را به خود اختصاص دهند. با مطالعه این مطلب درباره صبحانه های برزیلی و جزییات آن ها بیشتر می خوانیم.

صبحانه مردم برزیل

آنچه در این مطلب می خوانید

  • بشقاب صبحانه برزیلی
  • غذاهای اصلی صبحانه در برزیل
    • آکای (Açaí)
    • ائو دکویچو (Pão de Queijo)
    • فرنو برونکو (Farofa)
    • میناس ژیرائو (Minas Gerais)
    • فروتا (Fruta)
    • پاپایا (Papaya)
    • تاپیکا (Tapioca)
    • آرد ذرت بخار پز (Steamed Cornmeal)
    • آورا (Açai Bowl)
    • تورتا (Torta)
    • نان شکم پر (Stuffed Bread)
  • تفاوت های صبحانه برزیلی با سایر کشورها

بشقاب صبحانه برزیلی

غذاهای صبحانه برزیلی شامل میوه های تازه و اسموتی های تهیه شده از میوه های استوایی محلی هستند. مردم برزیل اغلب برای صبحانه آرد ذرت بخارپز، پنیر، نان پر شده با گوشت و کیک های پوندی می خورند. تهیه این صبحانه رنگارنگ و مقوی بسیار راحت است و پس از سرو آن تا زمان نهار می توانید با انرژی کامل به برنامه روزانه برسید. البته قهوه و کیک های لذیذ نیز بخش جدایی ناپذیر از صبحانه مردم برزیل هستند. با خواندن این مطلب می توانید در تور برزیل از وعده های صبحانه این کشور لذت ببرید.

غذاهای اصلی صبحانه در برزیل

در اینجا می خواهیم وعده های بسیار مجذوب کننده صبحانه های برزیل را معرفی کنیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آکای (Açaí)

Açaí با تلفظ (ah-sigh-eee) یک میوه استوایی ترش رایج در منطقه آمازون است که در سراسر برزیل و البته جهان محبوب است! به طور کلی، در شمال برزیل مردم از آکای برای تهیه غذاهای خوش طعم استفاده می کنند، در حالی که در جنوب آن را به صورت شیرین، عمدتا در کاسه های آکای مصرف می کنند.

در مجموع می توان آکای را از لذیذترین صبحانه مردم برزیل دانست که علاوه بر طعم خوشمزه سرشار از مواد مغذی است و در کمتر از 5 دقیقه آماده می شود! بشقاب آکای خانگی از میوه های تازه و غلات مورد علاقه سرآشپز پر می شود.

ائو دکویچو (Pão de Queijo)

نان پنیر برزیلی یا همان pão de queijo پرتغالی، یک هدیه واقعی برای جهان هستی است! این اسنک معمولی برزیلی با پوسته ای کمی ترد و قسمت داخلی نرم و جویدنی طعم پنیری دارد که مزه آن تا مدت ها زیر زبانتان باقی خواهد ماند. دستتور پخت نان پائو دکویچو بسیار آسان است و تقریباً ظرف 30 دقیقه آماده می شود. در بیشتر کافه های برزیل این نان منحصربه فرد همراه با چای یا قهوه سرو می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فصل سفر به برزیل

فرنو برونکو (Farofa)

فاروفا برزیلی یک غذای اصلی برزیلی است! این صبحانه مجذوب کننده را می توان به عنوان میان وعده با بسیاری از غذاها، مانند برنج و لوبیا سرو کرد! تهیه این غذا تقریبا 10 دقیقه زمان برده و در نهایت شما می توانید صبحانه ای کامل با طعم بیکین را نوش جان کنید.

Farofa از محبوب ترین صبحانه مردم برزیل است که ریشه در سنت های این کشور دارد. این غذا با آرد برشته شده یوکا/آرد کاساوا یا به زبان پرتغالی farinha de mandioca درست می شود. فرنو برونکو را علاوه بر برزیل می توانید در منو سایر رستوران های آمریکای جنوبی نیز ببینید.

میناس ژیرائو (Minas Gerais)

در کشور بریزیل میناس ژیرائو را معادل میهمان نوازی گرم می دانند. به بیان دیگر برزیلی ها علاوه بر طبیعت، فرهنگ و تاریخ به داشتن غذاهای میناس ژیرائو نیز افتخار می کنند. تقریبا غیرممکن است که گردشگری طعم این غذاها را چشیده اما شیفته آن نشود. بیشتر گردشگران این شیرینی پنیری را به عنوان سوغاتی از برزیل با خود به خانه می آورند. به اعتقاد برزیلی ها راز پرطرفدار بودن Minas Gerais در با عشق درست کردن آن است!

فروتا (Fruta)

برزیل دارای انواع میوه های گرمسیری است که اغلب در وعده های صبحانه مردم برزیل دیده می شوند. پاپایا و ماراکویا (میوه شور) دو میوه برزیلی هستتد که طرفداران بیشتری نسبت به سایر میوه های برزیلی دارند. محلی ها این میوه ها را کامل می خورند یا به صورت آبمیوه در وعده های صبحانه سرو می کنند. توت آکای بنفش رنگ و مغذی، میوه های خشک، سیب و موز از دیگر میوه هایی هستند که در میز صبحانه برزیلی ها به وفور دیده می شوند.

بیشتر بخوانید: موارد ممنوع در برزیل | قوانین کشور برزیل

پاپایا (Papaya)

پاپایا، پاپاو یا پنجه پا گونه گیاهی Carica papaya از خانواده Caricaceae است. این میوه اولین بار در آمریکای جنوبی، مکزیک و آمریکای مرکزی کشف و به بخشی از صبحانه مردم این منطقه تبدیل شد. در کشور برزیل نیز میوه پاپایا بسیار معروف شده و بر روی میز کافه ها، رستوران ها و آشپزخانه ها به وفور دیده می شود. آوازه این میوه ین میوه به دلیل ماهیت لطیف و طعم خارق العاده ای که دارد تا کشورهای اروپایی کشیده شده است.

تاپیکا (Tapioca)

تاپیکای برزیلی نان های مسطح کوچک شبیه تورتیلا هستند که با گوما د ماندیوکا یا صمغ یوکا ساخته می شوند. در واقع نان ها نشاسته تاپیوکا است که با آب هیدراته شده است. این غذا بخشی ار فرهنگ مردم برزیل است و جایگاهی ویژه در بین ساکنان این کشور دارد. تاپیکاها معمولا به صورت شیرین و در وعده های صبحانه سرو می شوند. در منار این غذا کره، پنیر، نارگیل و شیر تغلیظ شده یا گوشت گاو خشک برزیلی نمک زده قرار داده می شود.

آرد ذرت بخار پز (Steamed Cornmeal)

این غذا از غذاهای اصلی و سنتی آمریکای جنوبی است که بر سر میز صبحانه مردم برزیل دیده می شود. آرد ذرت بخارپز نسبتاً سریع آماده و با کره یا پنیر یا هر دو سرو می شود. برای تهیه این غذا به نوع خاصی از آرد ذرت که پوسته پوسته است نیاز داریم.

بیشتر برزیلی ها آدر ذرت را در قابلمه مخصوص درست می کنند. این قابلمه از فولاد ضد زنگ ساخته شده است، بنابراین نگهداری از آن بسیار آسان است و سبد بخارپز اساسا کار را برای سرآشپزان بسیار آسان می کند.

بیشتر بخوانید: واحد پول برزیل، مقایسه با سایر ارزها

آورا (Açai Bowl)

این کاسه بسیار مجذوب کننده را تنها در چند دقیقه می توان تهیه کرد. پوره آکای بری، میوه و سایر طعم های دلخواه مواد تشکیل دهنده آورا هستند. تحقیقات نشان می دهد که آکای استفاده شده در آورا علاوه بر داشتن ظاهری اشتهاآور بسیار مفید هم هستند. این میوه حاوی آنتی اکسیدان بوده و از ابتلا به سرطان نیز جلوگیری می کند. پیشنهاد می کنیم در سفر به برزیل حتما یک وعده از صبحانه را به تجربه خوردن کاسه بسیار خوش طعم آورا اختصاص دهید.

تورتا (Torta)

برای بسیاری از اسپانیایی زبانان، تورتا یک کیک است. اما در مکزیک و برزیل تورتا یک نوع ساندویچ بسیار محبوب است که محبوبیت آن به ایالات متحده نیز رسیده است. گفته می شود این ساندویچ در ابتدا در مکزیک کشف و کم کم به پایه ثابت صبحانه مردم برزیل تبدیل شد. ساندویچ تورتا طعمی شبیه به املت دارد و با ترکیب تخم مرغ و گوجه پر می شود. پر واضح است که تورتا می تواند یک وعده غذایی کامل و مفید به شمار رود.

نان شکم پر (Stuffed Bread)

یکی دیگر از غذاهای اصلی صبحانه در برزیل نان شکم پر است. این نان را با نشاسته تاپیوکا رول پنیر درست می کنند. بنابراین نان شکم پر یک گزینه عالی برای افرادی است که غذای بدون گلوتن را ترجیح می دهد. برای تهیه این ساندویچ پنیر و ژامبون را داخل نان پر کرده و سپس آن را کبابی می کنند.

این وعده صبحانه در زبان محلی misto quente نامیده می شود و یک غذای مقوی تا زمان نهار می باشد.

تفاوت های صبحانه برزیلی با سایر کشورها

برزیلی ها تمایل دارند وعده صبحانه را سبک سرو کنند. به غیر از قهوه، که مهمترین عنصر در صبحانه های برزیلی است، آنها تمایل دارند از میوه های استوایی محلی نیز در وعده های صبحانه استفاده کنند.

در میان میوه های متنوع این پاپایا است که اغلب بر روی میزهای صبحانه برزیلی ها دیده می شود. در برخی از استان ها نیز شیر گرم با شکر فراوان یا نان و پنیرهای بسیار مجذوب کننده را می توان دید. سرو کیک یا ساندویچ های کیکی نیز در این کشور بسیار رایج است. در این مطلب با صبحانه مردم برزیل آشنا شدیم پس اگر قصد سفر به این کشور را دارید حتما صبحانه های معرفی شده را امتحان کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور برزیل از باد صبا کلیک کنید.

خرید تور برزیلمنبع: ستاره ونک

به "صبحانه مردم برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبحانه مردم برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید