5 شهرداری هرمزگان ارتقاء یافت

به گزارش باد صبا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از ارتقاء درجه پنج شهرداری و ابلاغ درجه های جدید از سوی وزیر کشور به استانداری هرمزگان اطلاع داد.

5 شهرداری هرمزگان ارتقاء یافت

به گزارش باد صبا به نقل از ایرنا، رضا مدرس پنج شنبه 21 آذر با اعلام این خبر اضافه کرد: درجه شهرداری درگهان قشم به 6، سوزای قشم به 4، کوهستک میناب به 4، قلعه قاضی بندرعباس به 4 و درجه شهرداری گوهران بشاگرد به 3 ارتقا یافت.

وی اعلام نمود: ارتقای درجه شهرداری ها به استناد تبصره (3) ماده (یک) آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب یکم تیرماه سال 1370 هیات وزیران و اصلاحیه های بعدی آن و براساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری ها که در نامه شماره (3479 مورخ 94/1/19) به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور رسیده، صورت گرفته است.

معاون استاندار هرمزگان یادآورشد: درجه بندی شهرداری ها باعث می گردد ساختار تشکیلاتی شهرداری ها به تبع ابلاغ درجه جدید تغییر یابد.

مدرس گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آنها گذشته، می توانند پیشنهاد ارتقای درجه خود را پس از تایید استانداری به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال نمایند.

وی اعلام نمود: در دستورالعمل جدید درجه بندی شهرداری ها جدول کسب امتیاز درآمد، با اختصاص کمینه امتیاز به شهرداری های کم درآمد و بیشینه امتیاز به بیشترین درآمد شهرداری های کشور و برقراری رابطه منطقی بین بازه تغییرات درآمد کشوری طراحی شده است.

مدرس گفت: همچنین نحوه امتیازدهی شاخص جمعیت نیز براساس بازه جمعیتی شهرهای ایران بر طبق آخرین آمار به روز و مصوب کشوری، طبقه بندی و شاخص تقسیمات کشوری مبنی بر موقعیت شهر از لحاظ تقسیمات کشوری با توجه به درجه استانداری، فرمانداری و بخشداری امتیازبندی شده است.

این مسئول توضیح داد: تخصیص امتیاز کل به هر یک از شاخص ها، متعادل با وزن آن لحاظ شده که این امر موجب تاثیر همگن هر یک از معیارهای فوق در درجه شهرداری است و از این پس ملاک عمل برای آنالیز و انطباق درخواست شهرداری ها، بر اساس جدول دستورالعمل و به وسیله معاونت عمرانی استانداری به حوزه معاونت امور شهرداری ها، مورد آنالیز و اقدام لازم قرار خواهد گرفت.

منبع: همشهری آنلاین

به "5 شهرداری هرمزگان ارتقاء یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 شهرداری هرمزگان ارتقاء یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید