یک شرکت زیست فناوری میلیارد دلاری میخواهد پرنده دودو Dodo را به زندگی بازگرداند!

به گزارش باد صبا، استارت آپ میلیارد دلاری Colossal Biosciences ادعا می نماید که یک قدم به احیای دودو نزدیک تر شده است. دودو پرنده ای بدون قدرت پرواز بود که از قرن هفدهم منقرض شده است. این شرکت مستقر در دالاس کل ژنوم دودو را رمزگشایی نموده است.

یک شرکت زیست فناوری میلیارد دلاری میخواهد پرنده دودو Dodo را به زندگی بازگرداند!

این پرنده جدیدترین پرنده در مجموعه حیواناتی است که مدت هاست از بین رفته اند و دانشمندان می خواهند آنها را به زندگی بازگردانند. این استارت آپ قبلا گفته بود که میخواهد گرگ تاسمانی و ماموت پشمالو را بازسازی کند.

هنوز کارهای زیادی برای بازگرداندن این پرندگان باید انجام گردد. دانشمندان نمی توانند زندگی را از ابتدا بازآفرینی نمایند، بنابراین باید راهی برای قرار دادن ژن های خاص دودو در جنین یک حیوان زنده بیابند.

این به خودی خود کار کمی نیست. گام بعدی مقایسه این اطلاعات ژنتیکی با ژن های پرندگان نزدیک مانند کبوتر نیکوبار است تا شباهت و تفاوت ها دودو را با ژن این پرنده کشف کنیم.

برنامه نهایی این است که این پرندگان را دوباره به جزیره موریس بازگردانیم، جایی که قبل از نابودی به وسیله انسان ها زندگی می کردند.

پرنده ای که با استفاده از چنین رویکردی ایجاد می گردد، هیبریدی است و شبیه اجداد خود است.

این طرح بسیار بسیار چالش برانگیز است. با این حال، این شرکت 150 میلیون دلار دیگر برای این پروژه جمع آوری نموده است که مجموع سرمایه جمع آوری شده این شرکت برای این کار خاص را به مبلغ 225 میلیون دلار می رساند. بلومبرگ، آخرین سرمایه گذاری این استارت آپ را 1.5 میلیارد دلار ارزیابی می نماید.

البته هنگام فکر کردن در خصوص ایجاد یک گونه با هدف رهاسازی آنها در طبیعت، سؤالات اخلاقی واضحی وجود دارد.

واقعا چه هدفی با این کار دنیال می کنیم. آیا این مقدار تخصیص منابع درست است؟ یا بهتر است همان گونه هایی زنده کنونی را از خطر انقراض نجات بدهیم.

اما این کارها می توانند انگیزشی باشند و از آنجا که ما به وضوح در میانه یک بحران انقراض هستیم، شاید تهییج مردم بتواند باعث تجدیدنظر فکری آنها گردد.

بعلاوه این کار باعث توسعه ابزارهای نجات ژنتیکی متمرکز بر پرندگان می گردد.

منبع: Business Insider

منبع: یک پزشک

به "یک شرکت زیست فناوری میلیارد دلاری میخواهد پرنده دودو Dodo را به زندگی بازگرداند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شرکت زیست فناوری میلیارد دلاری میخواهد پرنده دودو Dodo را به زندگی بازگرداند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید