فسیل های گیاهی و جانوری چند میلیون ساله در نطنز شناسایی شد

به گزارش باد صبا، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، فسیل های گیاهی و جانوری چند میلیون ساله در نطنز شناسایی شد.

فسیل های گیاهی و جانوری چند میلیون ساله در نطنز شناسایی شد

حسین یزدانمهر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز اضافه کرد: این فسیل ها شامل گونه های گیاهی و جانوران دریایی هستند و مربوط به دوره سوم زمین شناسی مربوط به 12 تا 40 میلیون سال قبل است.

وی اظهار کرد: با آنالیز و مستندنگاری سطحی به وسیله کارشناسان واحد ثبت آثار طبیعی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز در محوطه کوه چرخه و کوه دارهنه طی سال گذشته بقایای فسیلی گونه های مختلف گیاهی و جانوری شناسایی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز بیان نمود: محوطه کوه چرخه و کوه دارهنه در شمال شرق شهر نطنز واقع شده و شامل رسوبات دریایی مربوط دوره سوم زمین شناسی است که سال گذشته در لیست آثار ملی ثبت شد.

یزدانمهر گفت:برای ورود به محوطه کوه چرخه و کوه دارهنه باید مجوز لازم از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز دریافت گردد، چون این منطقه برای انجام تحقیقات علمی و دانشگاهی است.

وی اضافه کرد: باید هرچه سریع تر نسبت به شناسایی و تعریف حریم و حدود این منطقه اقدام شده تا از هرگونه سو استفاده احتمالی جلوگیری گردد.

منبع: همگردی

به "فسیل های گیاهی و جانوری چند میلیون ساله در نطنز شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فسیل های گیاهی و جانوری چند میلیون ساله در نطنز شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید