کاناوارو به جای لیپی، لیپی به جای کاناوارو!

به گزارش باد صبا، مارچلو لیپی قرار است جانشین شاگردش فابیو کاناوارو روی نیمکت چین گردد.

کاناوارو به جای لیپی، لیپی به جای کاناوارو!

ایران ورزشی - اژدهای سرخ روزهای عجیبی را تجربه می نماید. تیمی که سه سال پای مارچلو لیپی ایستاد و با هزینه های گزاف و قراردادی کلان مربی شهیر ایتالیایی را استخدام کرد تا بلکه به ارزوهای طول و درازش در فوتبال نظیر صعود به جام جهانی و قهرمانی جام ملت ها برسد اما دستاورد مرد نقره ای با چین تنها ناکامی بود.

بعد از شکست سنگین مقابل ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های امارات و حذف از گرودنه رقابت ها، لیپی به همراه بانو مستقیما از دوبی به ایتالیا رفت تا اینگونه با نیمکت اژدهای سرخ وداع نموده باشد. اتفاقی که سبب شد تا مسئولین فدراسیون فوتبال چین شاگرد خلف لیپی یعنی فابیو کاناوارو را جانشین او نمایند تا به نوعی ادامه دهنده راه لیپی روی نیمکت چشم بادامی ها باشد. اما این حضور خیلی طول نکشید و سرمربی چین تنها دو بازی از راهنمایی این تیم استعفا داد.

تنها بعد از دو بازی که کاناوارو راهنمایی چینی ها را بر عهده داشت تصمیم گرفت که با منتشر کردن پیامی از کناره گیری خود از این تیم خبر دهد. کاناوارو که سرمربی باشگاه اورگرانده بود همزمان هر دو تیم را مربی گری می کرد. چین با راهنمایی کاناوارو در ماه مارس در چند بازی محبت آمیز شرکت کرد و او آغاز خوبی در تیم ملی چین نداشت. آن ها در فاصله چند روز دو باخت تلخ مقابل تایلند و ازبکستان را تجربه کردند تا کار برای مدافع سابق رئال مادرید سخت و سخت تر گردد. او که در فوتبال باشگاهی چین به افتخارات قابل توجهی دست یافته بود این بار نتوانست کار خود را به پیش ببرد و به همین دلیل نیز همکاری او با چینی ها خیلی زود به انتها رسید. در نهایت کاناوارو راهنمایی همزمان هر دو تیم را بسیار سخت دید و در روزهای اخیر از راهنمایی تیم ملی چین استعفا داد.

کاناوارو در صفحه اجتماعی خود این گونه نوشت: با تمام احترامی که برای چین به عنوان یک کشور بزرگ قائل هستم باید این را بگویم که چاره ای جز کناره گیری از پست خود ندارم. می خواهم بیشتر در کنار خانواده ام باشم و به راهنمایی کوانگژو ادامه دهم.

-

کاناوارو تنها دو بازی راهنمایی تیم ملی فوتبال چین را بر عهده داشت که هر دو بازی هم با شکست به انتها رسید. ظاهراً مقامات فدراسیون چین به دنبال جذب مجدد لیپی هستند. فدراسیون فوتبال چین بعد از جام ملتهای آسیا و خداحافظی لیپی گاس هیدینک و یورگن کلینزمان را نامزد نموده بود ولی دولت چین معتقد بود برای وفادار ماندن به سنت ایتالیایی در تیم ملی و باشگاه بزرگ چینی اورگرانده در سالهای اخیر، باید از یک مربی ایتالیایی استفاده کرد و این بود که در نهایت قرعه به نام فابیو کاناوارو افتاد.

سومین دوره حضور مارچلو لیپی، مربی کهنه کار ایتالیایی روی نیمکت تیم ملی چین تقریباً قطعی شده است. ظاهرا لیپی ایتالیا را به مقصد گوانگژو ترک نموده و برای امضای رسمی قراردادش راهی چین شده است. فدراسیون فوتبال چین با لیپی تماس گرفته و از او خواسته با هدف رساندن تیم ملی این کشور به جام جهانی 2022 قطر پست سرمربی گری اژدهای سرخ آسیا را بپذیرد.

لیپی که به مدت 7 سال در چین کار نموده بود و راهنمایی باشگاه اورگرانده و تیم ملی این کشور را به عهده داشت بعد از جام ملتهای آسیا از سمت خود استعفا داد و به ایتالیا برگشت. رسانه های ایتالیایی می گویند لیپی حالا نظرش را عوض نموده چرا که پیشنهاد اقتصادی چینی ها بسیار وسوسه انگیز بوده. گفته می گردد توافق بین دو طرف اجرا شده و تنها اعلام رسمی آن باقی مانده است.

-

12

منبع: ایران ورزشی

به "کاناوارو به جای لیپی، لیپی به جای کاناوارو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاناوارو به جای لیپی، لیپی به جای کاناوارو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید