چطور دوام رژلب را افزایش دهیم؟

به گزارش باد صبا، اگر از دوام رژلب ها شکایت دارید و دوست ندارید دائم یک رژلب دستتان باشد و هر جا به آینه رسیدید آن را تجدید کنید، احتمالا باید در نحوه رژ زدن تجدیدنظر کنید.

چطور دوام رژلب را افزایش دهیم؟

عوامل مختلفی روی دوام رژلب تاثیر دارند. برند و مدل رژلب و نوع رژلبی که استفاده می کنید مهم ترین عامل تاثیرگذار است. غیر از نوع رژلب، نحوه رژ زدن هم می تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش دوام آن داشته باشد. با چند تکنیک می توانید دوام رژلب را افزایش دهید ولی قبل از هر چیز بهتر است در خصوص انواع رژلب و دوام هرکدام بیشتر بخوانید تا از محصولات آرایشی، توقع معجزه نداشته باشید. در این مطلب از باد صبا به موضوع افزایش دوام رژلب می پردازیم.

افزایش دوام رژلب

لایه برداری

بیشتر ما برای لایه برداری پوست، برنامه داریم و محصولات خاصی استفاده می کنیم اما لایه برداری لب را فراموش می کنیم. لب هم مثل پوست سایر قسمت های صورت به لایه برداری نیازی دارد و اولین قدم برای داشتن لب های زیبا و رژلب بادوام، نرم بودن لب ها است.

برای این کار می توانید از اسکراب های مخصوص لب بهره ببرید یا خودتان در خانه اسکراب لب درست کنید. برای لایه برداری لب بدون خرید محصولات خاص، از یک مسواک بی استفاده و مقداری روغن نارگیل و شکر قهوه ای بهره ببرید. با این کار پوست های اضافه لب برداشته می گردد و لب هایی نرم و یکدست برای رژ زدن دارید.

آبرسانی به لب

درست مثل لایه برداری که فقط برای پوست صورت انجام می دهیم، آبرسانی هم یکی از کارهایی است که در آن معمولا لب ها را فراموش می کنیم. همواره از بالم لب هایی بهره ببرید که خاصیت مرطوب نمایندگی دارند و دارای مواد مغذی و نرم نماینده مثل ویتامین E و روغن های طبیعی است.

بعد از لایه برداری لب ها را با یک بالم لب مناسب بپوشانید. می توانید قبل از خواب و 15 دقیقه قبل از آرایش کردن از بالم لب بهره ببرید تا همواره لب هایی نرم و زیبا داشته باشید.

آماده کردن لب

برای آماده کردن لب ها می توانید از کانسیلر یا پرایمرهای مخصوص لب بهره ببرید. این کار یاری می نماید که رژلب در جای درست قرار بگیرد و همان رنگی که دقیقا از آن انتظار دارید، روی لب های شما دیده گردد. درغیراین صورت، رنگ خود لب روی رنگ رژ تاثیرگذار است و می تواند کمی آن را تغییر دهد.

استفاده از خط لب

چند دهه پیش استفاده از خط لب رواج زیادی داشت. حتی خط لب را با رنگی متفاوت از خود رژلب انتخاب می کردند. اما این روزها از خط لب برای افزایش دوام رژلب استفاده می نمایند. برای این منظور باید از خط لبی که دقیقا هم رنگ رژلب باشد بهره ببرید. با یاری خط لب، دورتادور لب را کاملا دقیق، خط می کشید و رژلبی مرتب تر خواهید داشت که مدت بیشتری روی لب می ماند. حتما از خط لب با نوک نسبتا تیز بهره ببرید تا خط های دقیق بکشید.

استفاده از انگشت برای رژ زدن

برای رژ زدن می توانید از انگشت بهره ببرید. حرارت طبیعی انگشت، رژلب را کمی آب می نماید و باعث می گردد که یکدست تر روی لب پخش گردد. می توانید از قلم موهای مخصوص رژلب هم بهره ببرید تا رژلب کاملا یکنواخت روی لب پخش گردد.

تکمیل کردن آرایش لب

یکی از مراحلی که برای تکمیل کردن آرایش لب باید طی کنید استفاده از یک دستمال کاغذی برای برداشتن رنگ اضافه از روی لب است. برای این منظور، یک دستمال کاغذی را بین دو لب قرار دهید و به آرامی لب ها را به هم فشار دهید. این کار باعث می گردد رژلب روی لب های شما تثبیت گردد و رنگ اضافه آن از روی لب برداشته گردد. اگر نتیجه نهایی راضی نماینده نبود می توانید یک بار دیگر رژ بزنید و این کار را تکرار کنید.

این ترفند رژلب ها را مات تر و طبیعی تر می نماید و باعث می گردد رژ کاملا در پستی و بلندی ها و خطوط ریز روی لب جای بگیرد. با این روش، دورام رژلب بیشتر می گردد و مدت بیشتری روی لب می ماند.

مراقبت های بعدی

در انتهای روز حتما از یک پاک نماینده مناسب برای پاک کردن آرایش لب بهره ببرید. حتی روشن ترین و سرسخت ترین رژها با این پاک نماینده ها کاملا تمیز می شوند و لب های شما برای روز بعد و آرایش بعدی، آماده است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی باد صبا مطلب برجسته کردن گونه و لب در خانه را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چطور دوام رژلب را افزایش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور دوام رژلب را افزایش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید