پایبندی ژاپن و فیلیپین به تامین آزادی پروازها در آسمان های بین المللی

به گزارش باد صبا، خبرنگاران: ژاپن و فیلیپین بار دیگر بر پایبندی خود نسبت به تامین آزادی پروازها در حریم هوایی بین المللی تاکید کردند و نگرانی خود را از افزایش نفوذ نظامی چین در منطقه اعلام نموده اند.

پایبندی ژاپن و فیلیپین به تامین آزادی پروازها در آسمان های بین المللی

به گزارش گروه بین الملل باد صبا به نقل از رویترز؛ رئیس جمهور فیلیپین امروز آدینه در دیدار با نخست وزیر ژاپن در حالی بر پایبندی خود برای تامین آزادی پروازها در آسمان های بین المللی تاکید نموده اند که دو کشور به شدت نگران گسترش نفوذ نظامی چین در منطقه هستند.

بر اساس این گزارش کشورهای منطقه به شدت نگران تصمیم اخیر چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین هستند. دیدار رئیس جمهور فیلیپین با نخست وزیر ژاپن در آستانه نشست ژاپن و 10 کشور عضو سازمان آسه آن اجرا شده است. بعضی از کشورهای عضو آسه آن اختلافات مرزی زیادی با چین دارند. فیلیپین یکی از کشورهای عضو آسه آن است که اختلافات مرزی زیادی با چین دارد.

تنش ها بین ژاپن و چین از سپتامبر 2012 میلادی پس از اقدام توکیو در خریداری جزایر مورد اختلاف با چین از یک مالک خصوصی به شدت افزایش یافت.ولی هواپیماهای آمریکایی، ژاپنی و کره جنوبی بدون توجه به درخواست مقام های چینی بر فراز این منطقه پرواز می نمایند. چین از کلیه هواپیماها خواسته است تا علاوه بر اعلام هویت کامل برنامه پروازی خود را نیز در اختیار مقام های پکن قرار دهند.

این اقدام چین و بی توجهی کشورهای همسایه به آن نگرانی ها نسبت به خطر درگیری نظامی در منطقه را به شدت افزایش داده است.ژاپن نیز تاکید نموده است که توکیو و واشنگتن ایجاد منطقه دفاعی هوایی از سوی چین را به رسمیت نمی شناسند.

منبع: تسنیم

به "پایبندی ژاپن و فیلیپین به تامین آزادی پروازها در آسمان های بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایبندی ژاپن و فیلیپین به تامین آزادی پروازها در آسمان های بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید