زیباترین باغ های دنیا ، سفری به رویایی ترین باغ های دنیا

به گزارش باد صبا، منظره ها زیبای طبیعی یکی از جاذبه های گردشگری است که دنیاگرد ها و علاقه مندان به طبیعت را محو تماشای خود می نماید. اگر شما نیز از دوستداران طبیعت زیبا و چشم نواز هستید، دراین بخش با ما همراه باشید تا با زیباترین باغ های دنیا آشنا شوید، شاید که هوس سفر به این رویایی ترین باغ های دنیا برای شما هم پیش اومد.

زیباترین باغ های دنیا ، سفری به رویایی ترین باغ های دنیا

تفکرات کیهانی(The Garden of Cosmic Speculation) در اسکاتلند

باغ تفکرات کیهانی یکی از زیباترین باغ های جهان است که در بخش جنوب غربی اسکاتلند قرار گرفته است. طراحی این باغ که به وسیله معمار معروف آمریکایی چارلز جنکز و همسرش مگی صورت گرفته است. این معمار در طراحی باغ کیهانی از علم نجوم، ریاضیات و فلسفه الهام گرفته است. سنگ تراشی ها نیز با استفاده از موضوعات سیاه چاله ها و فرکتال ها طراحی شده اند. اشکال عجیب و غریب و ساختارهای مارپیچی و طراحی امواج در بخش هایی از این باغ شکل متفاوتی به آن بخشیده و این باغ را به یکی از منحصر بفردترین و رویایی ترین باغ های جهان تبدیل نموده است.

کوکنهوف در هلند

باغ کوکنهوف (Keukenhof) یا باغ اروپا در کشور هلند و در نزدیک شهرهای لیسه و لایدن قرار گرفته است. این باغ به علت لاله های رنگی فراوانی که دارد معروفیت یافته است. باغ کوکنهوف در یک پارک قرار گرفته و هرسال از شروع بهار و فقط به مدت 2 ماه بازگشایی می گردد. هزاران گل لاله در رنگ های متنوع و زیبا منظره فوق العاده ای را به این باغ داده اند.

ورسای در فرانسه

مجموعه باغ ها و فضای سبز ورسای (Versailles) بزرگ ترین باغ طراحی شده جهان می باشد. حوض ها، فواره ها و آبراه هایی که در این باغ وجود دارند و مجسمه های زیبای آن به وسیله آندره لونتر طراحی شده اند. این باغ در کاخ سلطنتی سابق فرانسه واقع شده است و سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب می نماید.

دومبارتون اوکس در آمریکا

این باغ 53 هکتاری در آمریکا و در همسایگی واشنگتن دی سی قرار گرفته است. دومبارتون اوکس (Dumbarton Oaks) قبلا متعلق به رابرت وودز بلیس و همسرش بوده است. وی با علاقه ای که به طبیعت داشته، توانسته باغچه های زیبا و منظره ها فوق العاده ای را در این باغ ایجاد کند. برترین زمان برای بازدید از باغ دومبارتون اوکس، ماه مارس می باشد. دراین ماه، باغ پر از شکوفه های صورتی گیلاس می گردد و یکی از رویایی ترین باغ های جهان می گردد.

The Master Of The Nets Garden

این باغ که یکی از زیباترین باغ های چین می باشد، مانند سایر باغ های این کشور تلفیقی از معماری و طبیعت می باشد. طراحی این باغ در سال 970 صورت گرفته و هزاران سال قدمت دارد. یکی از دلایل معروفیت این باغ این است که فضای باغ بسیار بزرگ تر از مساحت واقعی اش به نظر می رسد. این باغ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

کلود مونه در فرانسه

کلود مونه (Claude Monet) نام یک نقاش معروف است که برای طراحی هایش از طبیعت و زیبایی های این باغ الهام گرفته است. این باغ در ژیوِرنی (Giverny) فرانسه قرار داشته و مکان جالبی برای علاقه مندان به هنر می باشد.

ماجوریل در مراکش

باغ ماجوریل (Majorelle) از زیباترین باغ های جهان و یکی از مهم ترین مراکز گردشگری مراکش محبوب می گردد. این باغ به وسیله نقاشی فرانسوی به نام ژاک ماجوریل (Jacques Majorelle) در سال 1924 ساخته شد. ژاک هنرمندی بود که خانه خود را به رنگ زیبای آبی در آورده و سعی نموده بود تا محیطی آرام برای زندگی خود بسازد. خانه وی اکنون تبدیل به موزه مردم شناسی و نشان گر معماری و بناهای اسلامی شده است.

کنروکوئن در ژاپن

باغ kenrokuen garden که در مرکز کانازاوا واقع شده 11 هکتار مساحت دارد و یکی از زیباترین باغ های جهان محسوب می گردد. آرامش، زیبا و هنری بودن از جمله ویژگی های این باغ می باشند. مسیرهای آبی و منظره ها فوق العاده این باغ خصوصا در فصل بهار که شکوفه های صورتی گیلاس رنگی دیگر به این باغ می دهند، آن را یکی از منحصر بفردترین باغ های جهان ساخته است.

گیاه شناسی صحرا(Desert Botanical Gardens of America) در آمریکا

باغ گیاه شناسی صحرا در استان آریزونای آمریکا و درشهر فینِکس (Phoeinex) واقع شده است. این باغ شامل مجموعه ای از بی نظیرترین کاکتوس ها بوده و 17000 نوع گیاهان بیابانی در آن جا وجود دارند. این باغ بعلاوه دارای مرکز پژوهشی، کتابخانه، آزمایشگاه نیز می باشد.

آبشار لاپاز در کاستاریکا

دراین باغ بیش از 100 نوع از حیوانات بومی و 5 آبشار وجود دارد. زیبایی های بی نظیر و منظره ها خیره کننده این باغ را در شهر سن خوزه کاستاریکا می توانید مشاهده نمایید.

بوچارت در کانادا

مجموعه باغ های بوچارت در جزیره ونکوور در استان بریتیش کلمبیای کشور کانادا واقع شده است. این باغ ها که در سال های 1904 تا 1939 با نظارت جنی بوچارت طراحی شده اند، مجموعه ای از نمایشگاه های دائمی گل هستند. مجموعه باغ های بوچارت در سال 2004 به ثبت ملی کشور کانادا رسیدند.

درخت آرایی (The Topiary Park) در کلمبیا

در این پارک می توانید زیباترین درخت آرایی های جهان را دیدن کنید. درختان این پارک به صورت مجسمه هایی زیبا شکل داده شده اند و ارتفاع بعضی از آن ها به 3.65 متر نیز می رسد. این پارک در کشور کلمبیا واقع شده است.

منبع: همگردی

به "زیباترین باغ های دنیا ، سفری به رویایی ترین باغ های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین باغ های دنیا ، سفری به رویایی ترین باغ های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید