لحظاتی شگفت آور در آغوش جنگل و کوهستان

به گزارش باد صبا، دالخانی به عنوان یکی از برترین جاذبه های جنگلی شهرستان رامسر، با وسعت حدود 600 هزار متر مربع، در 30 کیلومتری جنوب شرق این شهر و در مسیر جاده رامسر تنکابن واقع شده است و به دالان بهشت معروفیت دارد. برای دستیابی به این جنگل زیبا، ابتدا باید از راه زمینی یا ریلی به رامسر برسید و سپس به سمت شرق و جاده رامسر تنکابن حرکت کنید تا به سه راهی جنت رودبار برسید.

لحظاتی شگفت آور در آغوش جنگل و کوهستان

این جاذبه یک جاده جنگلی دارد، که به مقدار جاده های اسالم به خلخال و دوهزار و سه هزار و گیسوم محبوبیت دارد و نام آن در فهرست زیباترین جاده های جنگلی ایران قرار گرفته است. در مسیر دالخانی، چشم مقدارایی بی خاتمه پیش روی شما قرار دارند و هر چه بیشتر پیش بروید، مجذوب نماینده تر و شگفت انگیزتر می شوند. از دریاچه ها و رودخانه های خروشان گرفته تا دالان های سبز و آبشارهای زیبا در جنت رودبار، هر قدمی که بردارید، شگفتی ها بیش از پیش نمایان می شوند. بنابراین با یک سفر کوتاه نمی توان دل از زیبایی های بی نهایت این منطقه کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم در نزدیکی این منطقه برای اجاره ویلا اقدام کنید تا با داشتن یک اقامتگاه، با خیالی راحت جنگل نوردی و طبیعت گردی کنید.

جنگل دالخانی برترین فضا را برای پیاده روی و کمپ زدن دارد و با ارتفاع 800 متر جنگلی نیمه مرتفع، یک موقعیت ویژه برای کوهنوردی نیز به شمار میرود. این جنگل بسیار بکر و زیبا است و خوشبختانه از آلودگی ها در امان مانده است، بنابراین در هوایی کاملا پاک با چشم مقدارایی زیبا در پیش چشمانتان، می توانید پیاده روی و جنگل نوردی کنید و ساعت ها در کنار روخانه های داخل جنگل بنشینید و از هوایی دل انگیز لذت ببرید.

بعد از جنگل نوردی در دالخانی، سفر به روستای گرسماسر که جزو برترین روستاهای رامسر است و فاصله کمی با جنگل دارد، نیز برای شما امکان پذیر است. در این روستا می توانید به تماشای دریای ابر جنگل دالخانی بپردازید و تجربه های متفاوتی از طبیعت گردی بدست بیاورید. این روستا بلندترین نقطه جنگل دالخانی است و از این مکان می توان به چشمه های آب معدنی سرد امیرخانی، پولاد، رستم و سر چهار پیچ دسترسی داشت. پس از بازدید از این روستا، می توانید به سمت دهستان جنت رودبار حرکت کنید، که زیبایی های بسیاری دارد و حسابی می تواند شما را با طبیعت شگفت انگیزش به وجد بیاورد.

فشم، شهری کوهستانی در نزدیکی تهران

فشم، شهری مجذوب نماینده و کوهستانی در نزدیکی تهران است، که به عنوان یکی از منطقه ها ییلاقی زیبا و خوش آب و هوا در شمیرانات شناخته می گردد. این منطقه دارای زیبایی های منحصربه فردی است و به خاطر فاصله کم با مرکز، در روزهای تعطیل به مقصدی محبوب برای تهرانی ها تبدیل شده است. فشم علاوه بر زیبایی طبیعی، امکانات سرگرمیی و رفاهی متنوعی نیز دارد که آن را به یک جاذبه محبوب برای مسافران و گردشگران تبدیل نموده اند. بنابراین اگر مسافر مرکز هستید، می توانید با اجاره روزانه خانه در تهران، سفر خود را از مرکز آغاز کنید و سری هم به مقصدهای یک روزه اطراف تهران مثل فشم بزنید تا از طبیعت گردی در دو قدمی تهران بی بهره نمانید.

این شهر به نام منطقه اوشان-فشم-میگون هم مشهور است و در چند سال اخیر به یکی از برترین تفرجگاه های اطراف تهران تبدیل شده است. فشم به دو بخش روستایی و شهری تقسیم می گردد، که در هر کدام از این بخش ها زندگی ویژه ای دیده می گردد. در بخش روستایی، خانه های گلی با قدمت بالا وجود دارند و همچنان زیبایی خاص خود را حفظ نموده اند. اما بخش شهری با ویلاهای لوکس و مدرن، به محلی برای سرگرمیات لاکچری تبدیل شده است.

فشم به عنوان یکی از منطقه ها دام داری و کشاورزی شهرستان شمیرانات نیز شناخته می گردد. این منطقه با باغ های میوه پررونق و باصفای خود از جمله گیلاس، آلبالو، زردآلو، سیب، توت، هلو و گردو که به وفور در آنجا وجود دارند، معروفیت دارد.

فاصله تهران تا فشم حدود 50 کیلومتر است و سفر به این منطقه به وسیله مسیرهای زیبا و پرپیچ وخم اتوبان بابایی امکان پذیر است. جاهای دیدنی فشم شامل آبشارهای لالان و لارمحله است که با زیبایی های طبیعی خود، گزینه هایی مجذوب نماینده برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت هستند.

معروف ترین مقصد سرگرمیی و گردشگری در چالوس

ساحل رادیو دریا، به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد سرگرمیی و گردشگری در چالوس، نمادی از زیبایی این شهر به شمار میرود. این ساحل، جایی است که انتخاب همیشگی گردشگران و مسافران است و فرقی نمی کند مسافران از هر کجا که باشند، ساحل اولین جایی است که در شمال همه ما سراغ آن را می گیریم، و در چالوس ساحل رادیو دریا بیش از دیگر ساحل ها هوادار دارد.

ساحل رادیو دریا، که در نزدیکی خیابان رادیو دریا واقع شده است، به عنوان محبوب ترین ساحل چالوس شناخته می گردد. علاوه بر این، سواحل دیگری نظیر ساحل نمک آب رود و ساحل سیترا نیز در این شهر مجذوب نمایندهیت خاص خود را دارند و با اجاره ویلا چالوس در این منطقه ساحلی، می توان هر لحظه از سفر را در کنار ساحل و دریا سپری کرد و لحظاتی ناب را در کنار خانواده و دوستان رقم زد. این سواحل با امکانات مناسبی در اختیار گردشگران هستند و آن طور که انتظار می رود، می توانند میزبانی برای خلق تجربیات شاد و فراموش نشدنی باشند.

اگر از مردم مهمان نواز چالوس نیز بپرسید که به کدام ساحل مراجعه کنید، بی تردید ساحل رادیو دریا را به شما پیشنهاد می نمایند. این ساحل، یک مکان ایده آل برای اسکان و سرگرمی مسافران است. در این ساحل می توان از آلاچیق ها و مکان هایی برای چادر زدن یا نشستن در ساحل برای گذراندن ساعاتی آرامش بخش بهره برد و گوش به نوای دلنشین موج های دریا سپرد، که حس زندگی و نشاط را در دل هر گردشگری زنده می نمایند.

اگر هوا گرم باشد، ساحل رادیو دریا فرصتی فوق العاده برای آب تنی و شنا به علاقه مندان سرگرمیات آبی می دهد. بعلاوه این ساحل پلاژهایی خاص برای بانوان دارد که می توانند از آب های خنک دریا لذت ببرند. کافه ها و رستوران های ساحل چالوس نیز بستری برای تجربه شکم گردی هستند و به شما امکان می دهند تا با چشم اندازی از دریا، از خوردن غذاهای محلی یا یک فنجان قهوه و چای لذت ببرید.

منبع: همگردی

به "لحظاتی شگفت آور در آغوش جنگل و کوهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظاتی شگفت آور در آغوش جنگل و کوهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید