آنالیز جاذبه های طبیعی و تاریخی قشم

به گزارش باد صبا، خبرنگاران: جزیره قشم یکی از جزایر زیبای جنوب ایران محسوب می گردد که به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری داخلی در میان گردشگران تبدیل شده است.

آنالیز جاذبه های طبیعی و تاریخی قشم

شاید تماشای آثار تاریخی و طبیعی متنوع در جزیره ای کوچک، عجیب به نظر بیاید، اما واقعیت دارد. جزیره قشم یکی از جزایر زیبای جنوب ایران محسوب می گردد که به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری داخلی در میان گردشگران تبدیل شده است. خرید بلیط هواپیما قشم، برترین و سریع ترین راه برای رسیدن به این جزیره دوست داشتی به شمار میرود. اگر بلیط تهران قشم را خریده اید و هتل خود را هم رزرو نموده اید، همراه ما باشید تا جاذبه های طبیعی و تاریخی قشم را آنالیز کنیم.

تنگه چاهکوه

برای تماشای یکی از منحصر به فردترین آثار طبیعی قشم، آماده شوید. تنگه چاهکوه یکی از زیباترین و توریستی ترین جاهای دیدنی قشم به شمار می رود که در دل جریزه قشم واقع شده است. تنگه چاهکوه دسترنج طبیعت در طول سالیان دراز است، صخره هایی که هر کدام اشکال مختلفی دارند و در همان نگاه اول، شما را حیرت زده خواهند کرد. به علت آب و هوای گرم جزیره و پیاده روی که در طول بازدید از تنگه چاهکوه باید بپیمایید، ما به شما نیمه دوم سال را برای سفر به قشم پیشنهاد می کنیم.

دره ستارگان

یکی دیگراز پدیده های زمین شناسی، دره ستارگان نام دارد که قدمتی بالغ بر دو میلیون سال دارد. ستون های بزرگ، دیواره های بلند دره و مخروط های نوک تیز ان، بر جذابیت دره ستارگان می افزاید. به عقیده بومیان برخورد یک شهاب سنگ به این منطقه و بلند شدن سنگ و خاک به هوا، موجب شکل گیری دره ستارگان شده است.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

غار خربس

اگر در پی ردپایی از دوران مادها هستید، می توانید آن را در غار خربس در قشم پیدا کنید. این غار به علت فروکش کردن آب دریا به درون کوه ها در طول سالیان دراز شکل گرفته است. این غار دارای 9 ورودی است که تالارها، دهلیزها، اتاق ها و چشمه های درون غار به یکدیگر متصل می شوند. در پایین غار هم برکه ای وجود دارد که برای نگهداری آب از آن استفاده می گردد.

داستان های جالبی در خصوص غار خربس وجود دارد. بعضی از محلیان عقیده دارند که در دوران مادها این غار محلی برای پرستش مهر و الهه میترا بوده، زرتشتیان این منطقه از این غار برای نگهداری استخوان های مردگان استفاده می کردند و بعضی این غار را پناهگاهی برای مردم در برابر دزدان دریایی می دانند.

دره تندیس ها

جزیره قشم حدود 50 هزار سال قبل سر از آب بیرون آورده اما به گفته زمین شناسان، این دره قدمتی بالغ بر میلیون ها سال دارد که فرسایش خاک و سنگ، منجر به چنین پدیده زیبایی شده است. این دره اشکال مختلفی شبیه مرغ، خروس، گوسفند و اژدها دارد که از دور به شکل مجسمه به نظر می آیند. محل فعلی دره تندیس، زمانی دریا بوده و درمیان شکاف ها غار، می توانید آثار آبزیان و نرم تنان را ببینید.

تنگه چاکاویر

در میان منظره های طبیعی جزیره قشم، تنگه چاکاویر، یکی از زیباترین جاهای دیدنی قشم به شمار میرود. این دره که همچون سایر دره های قشم از فرسایش آب شکل گرفته دارای حفره ها و فرورفتگی های نامنظمی است که به زیبایی آن می افزاید. برای بازدید از تنگه چاکاویر باید مجهز باشید و بهتر است که از یک راهنمای محلی یاری بگیرید. به علت پیاده روی هایی که در مسیر دارید، پیشنهاد می کنیم پاییز و زمستان که هوا خنک تر است را برای سفر به قشم و بازدید از این تنگه اختصاص دهید.

ساحل نقره ای

قدم زدن در ساحل و شنیدن صدا موج دریا، آرامشی وصف نشدنی دارد. سواحل جزیره قشم هم از این آرامش مستثنی نیستند. یکی از سواحل اعجاب انگیز جزیره قشم، ساحل نقره ای نام دارد. این ساحل به علت وجود پلانگتون ها و انعکاس نور در کانی های سبز و آبی، صحنه رویایی را به وجود می آورد. در بهار و پاییز می توانید شاهد این صحنه خارق العاده در قشم باشید.

چاه تلا

با شنیدن نام چاه تلا حتما به این فکر می کنید که درون این چاه ها طلا است، اما باید بگوییم که مردم جنوب برای حفظ و ذخیره آب چاه هایی را حفر نموده اند که به چاه تلا معروفیت پیدا کرد. این چاه ها جالب ترین دست ساخته های بشر هستند که قدمتی بالغ بر 400 سال دارند. این چاه ها در زمان بارش باران پر آب می شوند و پس از پرشدن در آن ها بسته و روزانه در یکی از چاه ها برای استفاه مردم باز می شد.

سفر به قشم با ارزانترین بلیط هواپیما در فلای تودی

برای خرید بلیط هواپیما قشم با برترین قیمت کافی است وارد سایت فلای تودی شوید. با ورود مبدا و مقصد، اگر قصد خرید بلیط یک طرفه را دارید، تاریخ ورود و اگر بلیط رفت و برگشت می خواهید، تاریخ خروج را هم وارد کنید، پس از وارد کردن تعداد نفرات و کلاس پروازی موردنظر روی گزینه جستجو کلیک نموده تا فهرست پروازهای ایرلاین های مختلف به شما نمایش داده گردد. در صفحه تازه، با کلیک روی تقویم قیمتی، ارزانترین بلیط هواپیما در حوالی تاریخ انتخابی خود را مشاهده خواهید کرد. در نهایت با چند کلیک ساده و براساس بودجه و ایرلاین موردنظرتان، بلیط خود را بخرید. اگر هم بابت بلیط و رزرو هتل قشم ، سوالی داشتید، پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی آماده پاسخگویی به شما است.

منبع: توریسم آنلاین

به "آنالیز جاذبه های طبیعی و تاریخی قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز جاذبه های طبیعی و تاریخی قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید