فواید بی نظیر زعفران برای پوست و مو

به گزارش باد صبا، از مهمترین خواص زعفران برای پوست و مو می توان به حفظ سلامت، جوانی و تقویت پوست، از بین بردن تیرگی ناشی از آفتاب سوختگی، برطرف جوش و آکنه، درمان خارش های پوستی، درمان ترک و سوزش پوست و لب، روشن و شفاف نمودن پوست، تقویت موها، جلوگیری از ریزش مو و افزایش تحریک رشد موها اشاره نمود.

فواید بی نظیر زعفران برای پوست و مو

زعفران ادویه گران قیمت و خوشمره ای است که علاوه بر مصارف دارویی و خواص فراوانی که در طب سنتی برای درمان بیماری ها دارد، می تواند به عنوان ماده اولیه انواع کرم ها و ماسک های زیبایی باشد که شما می توانید خود در منزل تهیه کنید. برای آشنایی با فواید بی نظیر زعفران برای پوست و مو تا پایان با باد صبا همراه باشید.

خواص زعفران برای پوست و مو

زعفران حاوی 150 ترکیب مختلف بوده که شامل کاروتنوئیدها، سافرانال، کروکین، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد بیوشیمیایی است. همچنین شامل مواد آنتی اکسیدانی است که بر روی سلامت و زیبایی پوست و مو موثر هستند. بعضی از مهمترین خواص زعفران برای پوست و مو عبارتند از:

  • استفاده از زعفران همراه با شیر باعث تقویت، بهبود رنگ و درخشان شدن پوست می گردد و علائم پیری زودرس را کاهش می دهد. به این منظور کمی زعفران را نصف فنجان شیر یا ماست تازه مخوط کنید و بگذارید در حدود نیم ساعت بماند. سپس ترکیب فوق را به آرامی و به صورت دایره ای روی پوست تان ماساژ دهید و اجازه دهید 20 دقیقه روی صورت تان بماند. سپس صورت خود را با آب سرد آبکشی کنید. برای نتیجه بهتر ضروری است، هفته ای یکبار از این ماسک بهره ببرید.
  • زعفران به برطرف لکه های پوستی یاری می نماید و برای از بین بردن جای جوش، جای زخم و سوختگی های سطحی مفید است.
  • استفاده از ترکیبات حاصل از زعفران برای پوست، تیرگی ناشی از آفتاب سوختگی و برنزه شدن را به طور موثری کاهش می دهد و به درخشان و شفافتر شدن پوست یاری می نماید.
  • استفاده از ماسک زعفران و شیر برای تقویت موها نیز بسیار مفید است و باعث تغذیه مو، کاهش ریزش موها، یاری به درمان طاسی، تحریک و افزایش رشد مو می گردد.
  • استفاده موضعی از زعفران بر روی پوست، برای کاهش چین و چروک و جوانسازی سلول های پوستی مفید است. به این منظور ضروری است مقداری زعفران را با گلاب مخلوط کرده و آن را بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید. همچنین از این ترکیب علاوه بر پوست صورت می توانید بر روی پوست گردن، سینه و دست ها نیز بهره ببرید.
  • زعفران دارای خاصیت ضد باکتریایی است و استفاده از آن به همراه عصاره ریحان برای درمان جوش و آکنه مفید است.
  • در طب سنتی از ضماد زعفران به تنهایی یا همراه با گلاب برای درمان خارش های پوستی استفاده می گردد.
  • زعفران سرشار از انواع ویتامین های گروه B به ویژه ویتامین ب 2 است و به همین جهت مالیدن آن بر روی لب ها، از ترک و سوزش پوست و لب جلوگیری می نماید.
  • ضماد تهیه شده از زعفران و عسل نیز برای تقویت پوست و درخشان شدن آن بسیار مفید است و علاوه بر خواص زعفران برای پوست، عسل نیز باعث افزایش لطافت و نرمی بیشتر پوست می گردد. برای این کار ضروری است هفته ای دو بار به مدت پانزده دقیقه مخلوط عسل و زعفران را روی پوست خود بگذارید و بعد بشویید.
  • همانطور که می دانید، خواص زعفران و ارزش غذایی آن بسیار بالا است. جالب است بدانید یکی از مهمترین خواص زعفران، تاثیر آن بر روی سلامت کبد و تقویت این عضو است و از این رو به طور غیر مستقیم روی پوست و برطرف بعضی مسائل پوستی ناشی از کارکرد نادرست کبد، اثر می گذارد. برای آشنایی بیشتر با خواص زعفران در طب سنتی مطالعه مقالات زیر پیشنهاد می گردد.

بیشتر بخوانید:

  • خواص زعفران در طب سنتی
  • خواص چای زعفران چیست؟
  • طرز تهیه ماسک زعفران + خواص ماسک زعفران

مضرات زعفران برای پوست (موارد احتیاطی و منع مصرف)

  1. استفاده بیش از حد و طولانی مدت از زعفران می تواند منجر به حساسیت و در مواردی زردی پوست گردد.
  2. مقدار مجاز مصرف خوراکی زعفران 3 گرم در روز است، بنابراین توصیه می گردد چنانچه یک روز در غذای خود از زعفران استفاده کردید، آن روز از آن برای درمان های پوستی و ماسک زیبایی استفاده نکنید.
  3. توصیه آخر اینکه حتما برای استفاده درمانی از زعفران از اصل بودن زعفران مطمئن شوید.
منبع: setare.com

به "فواید بی نظیر زعفران برای پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید بی نظیر زعفران برای پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید