عوامل اصلی تفاوت قیمت در پنل های سقفی ال ای دی

به گزارش باد صبا، پنل های سقفی برای تأمین روشنایی محیط از تکنولوژی متفاوتی نسبت به دیگر چراغ ها بهره می برند. پنل های LED با طراحی مدرنی که دارند جایگزین مناسبی برای چراغ های فلورسنت محسوب می شوند و یکی از برترین محصولات برای تنظیم روشنایی فضاهای مختلف ساختمان هستند.

عوامل اصلی تفاوت قیمت در پنل های سقفی ال ای دی

پنل ال ای دی این روزها جای خالی بسیاری از چراغ ­ های نسل قدیم را در نورپردازی پر نموده­ است. پنل های سقفی برای تأمین روشنایی محیط از تکنولوژی متفاوتی نسبت به دیگر چراغ ها بهره می برند. پنل های LED با طراحی مدرنی که دارند جایگزین مناسبی برای چراغ های فلورسنت محسوب می شوند و یکی از ساختمان هستند. انعطاف پذیری در طراحی، کیفیت نور کارآمد، قابلیت استفاده مداوم و طولانی مدت، طول عمر بالا، ایجاد طیف رنگی متنوع، سازگاری با کاربردهای متعدد و… بدون شک از نقاط قوت پنل LED به شمار می آیند.

در بازار روشنایی، پنل LED انواع بسیار گوناگونی دارد. بعضی از این پنل ها عمق کمتری داشته و بنابراین برای نصب در سقف به فضای کمتری احتیاج دارند. بعضی دیگر نور بیشتری داشته و یا نوری کمتر اما با کیفیت و پخش نوری بهتر از خود ساطع می کنند. در مجموع پنل ال ای دی به علت یکنواختی نور و جلوگیری از خستگی مردمک چشم به هنگام مشاهده فضاهای تاریک و روشن، از گزینه های اصلی تامین نور عمومی فضاهاست. تنوع بسیار زیاد پنل ال ای دی در بازار روشنایی، باعث شده تا عوامل مختلفی نظیر توان، نوع پخش نور و طراحی بر قیمت پنل ال ای دی تاثیرگذار باشند. از این رو مهم است تا مناسب ترین پنل ال ای دی برای نورپردازی فضای خود را انتخاب کنید.

انواع پنل سقفی

پنل های سقفی را می توان به روش های متفاوتی دسته بندی کرد؛ هر یک از این دسته ها ویژگی های خاص خود را دارند که باعث می گردد برای استفاده در محیط های متفاوتی مناسب باشند. به طورکلی سه معیار نحوه نصب، شکل و نور در دسته بندی پنل سقفی در نظر گرفته می گردد که در ادامه توضیح می دهیم. شما نیز می توانید برای به فروشگاه ما مراجعه نموده و انواع محصولات روشنایی برند ای دی سی را مشاهده و تهیه نمایید.

انواع پنل ال ای دی از نظر نحوه نصب

پنل های سقفی از نظر نحوه نصب به دودسته روکار و توکار تقسیم بندی می شوند. بعضی از خانواده ها دوست ندارند که دکوراسیون منزل آن ها با مشخص بودن پنل ال ای دی به هم بخورد یا ایده های دیگری برای زیبا کردن سقف منزل یا محیط کار خود دارند. به همین علت انواع توکار برای آن ها بهتر است. به طورکلی پنل ال ای دی سقفی توکار ضخامت بسیار کمی دارد و بر روی سقف نصب می گردد. شما می توانید با استفاده از طراحی های متنوع بر روی این پنل ها نورپردازی جذابی به اتاق کار یا منزل خود ببخشید. خرید پنل سقفی توکار معمولاً برای سقف هایی که از قبل برش خورده است، امکان پذیر است. برای اطلاع از قیمت پنل سقفی توکارمی توانید با مشاورین نمالایت در تماس باشید تا شما را هدایت کنند.

در پنل سقفی روکار نیز یک قاب اصلی بر روی سقف نصب می گردد و سپس پنل در داخل آن قرار می گیرد. این نوع پنل ها را می توان به صورت جداگانه از بازار تهیه کرد یا اینکه یک پنل ال ای دی توکار را به نوع روکار تبدیل کرد. شما می توانید در اطراف قاب اصلی پنل تزییناتی را بر روی سقف به وجود آورید اما معمولاً نمی توان برای تنظیم زاویه نور یا تنوع در نورپردازی، این نوع پنل ها را به کاربرد. خرید پنل سقفی روکار برای هر کاربرد و هر سقفی امکان پذیر است. شما نیز می توانید برترین قیمت پنل سقفی روکار را در فروشگاه نمالایت پیدا کنید.

انواع پنل سقفی از نظر شکل

بسته به اینکه سقف منزل یا محیط کار شما به چه صورتی طراحی شده است و دوست دارید که نور با چه زاویه ای به محیط بتابد، می توانید از ابعاد و شکل های مختلف بهره ببرید. از نظر شکل می توان این پنل ها را به انواع گرد، مربع و مستطیل تقسیم بندی کرد. در ادامه خصوصیات هریک از این پنل ها را توضیح می دهیم.

  • پنل سقفی گرد:در این نوع از پنل ها ابعاد به وسیله قطر آن ها مشخص می گردد و البته برای نصب مدل های توکار آن ها در سقف نیز لازم است که مقیاسی به نام قطر برش هم مشخص گردد. این مقیاس مربوط به حفره ای است که باید در سقف ایجاد گردد تا پنل در آن قرار بگیرد.
  • پنل سقفی مربعی:این پنل دارای ابعاد یکسانی است و برای محیط هایی استفاده می گردد که حالتی مربعی دارند. این نوع پنل ها در ابعاد 20 در 20، 30 در 30، 40 در 40 و 60 در 60 فراوری و به بازار عرضه می شوند. نکته این است که هریک از پنل ها در هر اندازه ای که فراوری شوند می توانند توان های مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال پنل های 60 در 60 در انواع 60 وات یا 48 وات فراوری می شوند. هرچه تعداد لاین های ال ای دی در یک پنل بیشتر باشد توان بالاتر و طبیعتاً روشنایی بهتری دارد و برای محیط های بزرگ تری قابل استفاده هستند.
  • پنل سقفی مستطیلی:پرکاربردترین انواع پنل سقفی مستطیلی در اندازه های 30 در 60، 60 در 120 و 30 در 120 فراوری می شوند. این دسته از پنل ها نیز دارای توان های مختلفی هستند؛ هرچه تعداد لامپ های ال ای دی در آن ها بیشتر و فاصله لامپ ها کمتر باشد، پنل دارای توان بالاتری است.

دسته بندی پنل ال ای دی از نظر نور

انواع پنل ال ای دی از نظر نور در دو دسته اج لایت (edge light) و بک لایت (back light) قرار می گیرند؛ در این دو نوع منبع نور فرق دارد و همین باعث می گردد که پخش نور در محیط های مختلف نیز تفاوت داشته باشد. در پنل های اج لایت منبع نور در اطراف پنل قرار گرفته است. در واقع قسمت های کناری نور را به مرکز منتقل می کنند تا به وسیله سطح گسترده مرکزی پخش گردد.

تراشه های نور در پنل های بک لایت در قسمت پشت آن قرار گرفته است و به همین علت پخش نور مستقیم تر است؛ در واقع نور مستقیماً از منبع به سطح رویی پنل تابیده می گردد و سپس به محیط می رسد. هر دوی این پنل ها را می توان در محیط هایی که سقف بسیار بلندی دارند استفاده کرد.

مزایای پنل ال ای دی چیست؟

چندین مزیت بزرگ در ارتباط با استفاده از چراغ های پنل LED وجود دارد. بعضی از محبوب ترین آنها عبارتند از:

صرفه جویی در انرژی

مصرف انرژی چراغ های پنل LED بسیار کمتر از سایر گزینه ها مانند لامپ های رشته ای و فلورسنت است. از نظر هزینه تعویض لامپ، دوره بازپرداخت این چراغ ها نیز بسیار کمتر از استفاده از لامپ های سنتی است که انرژی زیادی مصرف می کنند.

طول عمر بیشتر

یکی دیگر از مزایای بزرگ، طول عمر طولانی چراغ های پنل LED است، زیرا می توانند تا 100000 ساعت دوام بیاورند. این به این معنی است که می توانید در طول زمان در هزینه های جایگزینی صرفه جویی کنید، زیرا این لامپ ها به ندرت قبل از اتمام عمر طبیعی شان احتیاج به تعویض دارند.

اندازه روشنایی بالا

فناوری لامپ پشت این پنل ها یکی از برترین ها در صنعت است. این به آنها اجازه می دهد تا نسبت به سایر گزینه های روشنایی انرژی کمتری مصرف کنند و در عین حال اندازه روشنایی زیادی فراوری کنند.

پنل LED دوستدار محیط زیست

تکنولوژی پنل های LED یک تکنولوژی سبز برای تامین روشنایی است. پنل های ال ای دی اشعه ای از خود ساطع نمی کنند. بعلاوه فرآیند فراوری پنل ها تقریبا هیچ نوع آلودگی ای ایجاد نمی نماید. همه مواد استفاده شده برای فراوری پنل ها را می توان بازیافت نمود. این ویژگی قابل بازیافت بودن، برای توسعه پایداراقتصادی و اجتماعی بسیار لازم است.

انعطاف پذیر بودن پنل های ال ای دی در طراحی

چراغ های پنل ال ای دی طوری طراحی شده اند که شرایط نوری بهتری را فراهم کنند. وجه تمایز طراحی پنل های ال ای دی نسبت به سایر چراغ ها انعطاف پذیری آنهاست. به عنوان مثال چراغ ال ای دی یک منبع نور نقطه ای است، اما طراحان چراغ های روشنایی از ترکیبی از نقطه و خط برای برنامه ریزی و طراحی پنل ال ای دی استفاده نموده اند که همین امر باعث ایجاد طرح هایی درانواع و اشکال مختلف، با منابع نوری متعدد و اجزای نوری مختلف و در نتیجه راضی نگه داشتن فکر مشتری می گردد.

کاربردهای پنل LED

چراغ های پنل ال ای دی کاربردهای گسترده ای دارد که در انبارها، فضاهای اداری شرکت ها، بیمارستان ها، گاراژها، فضاهای تجاری مانند رستوران ها، سوپرمارکت ها، مراکز خرید، هتل ها و… استفاده می گردد. علت اصلی این زمینه کاربرد گسترده، نصب بدون دردسر است. تنوع رنگی که به راحتی قابل تعویض است و همراه با قابلیت تنظیم، پنل های LED را به برترین گزینه تبدیل می کند. پنل ال ای دی را در هر سقف و خانه ای با طراحی مدرن و مینیمال می توانید بهره ببرید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پنل ال ای دی

توان پنل ال ای دی

طبیعتا در بازار روشنایی، با یک کیفیت مشابه، هرچه توان چراغ افزایش یابد، فرایند عملکرد آن پیچیده تر شده و به تبع آن، قیمت چراغ افزایش خواهد یافت. پس برای روشنایی خود، بهینه ترین میزان روشنایی را در نظر بگیرید. زیرا پنل ال ای دی با توان خیلی زیاد، هزینه های شما را افزایش خواهد داد و از سویی دیگر، پنل ال ای دی با توان پایین، ممکن است از عهده روشنایی فضای شما به اندازه مطلوب برنیاید.

کیفیت درایور پنل ال ای دی

کیفیت درایور الکترونیکی پنل ال ای دی نیز از عواملی است که هم بر قیمت و هم طول عمر چراغ پنلی تاثیر می گذارد. با یک کیفیت یکسان قطعات، درایور بزرگ تر، خنک کنندگی و به تبع آن طول عمر بیشتری دارد. علاوه بر این بدنه آلومینیومی درایور، به کنترل حرارت آن یاری می نماید. در مورد کیفیت قطعات داخلی نیز باید گفت که با کیفیت ترین درایورها به عنوان منبع تغذیه، ضریب توان بالاتر از 0.95 داشته و نور بدون فلیکر یا چشمک از خود ساطع می کنند. ضریب توان بالا به معنای بیشترین راندمان در تبدیل الکتریسیته به روشنایی و جلوگیری از هدررفت انرژی است.

کیفیت نور پنل ال ای دی

کیفیت نور از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پنل ال ای دی است. برای شناسایی ارزش نوری چراغ، هم جلوه ظاهری و هم مشاهده مشخصات نوری پنل ال ای دی، راهنما خواهند بود. اما در روش دوم یعنی مشاهده مشخصات نوری معمولا نظر یک متخصص می تواند راهگشا باشد. به صورت کلی می توان گفت، نور با کیفیت تر، شاخص نمود رنگ یا CRI بالاتر از 85 داشته تا شبیه ترین نمود رنگ اجسام را به نور خورشید داشته باشد. بعلاوه استفاده از دیفیوزر پلی کربنات با کیفیت باعث می گردد تا چیپ های ال ای دی از پشت پنل دیده نشوند و نور به صورت کاملا یکدست و هم زمان بدون خیرگی و آزار چشم، بتابد.

ابعاد پنل ای ای دی سقفی

پنل ال ای دی در انواع 15*15، 30*30، 60*60 و حتی بزرگتر موجود است و فراوریکنندگان این چراغ سقفی را بسته به نوع طراحی شما در انواع و ابعاد مختلفی فراوری می کنند.

گارانتی پنل ال ای دی

پنل ال ای دی از جمله چراغ هایی است که معمولا در تعداد بالا مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این به علت اینکه این چراغ معمولا به عنوان روشنایی عمومی در نظر گرفته می گردد، خرابی و یا سوختگی آن می تواند هم روشنایی فضا را به کلی مختل نموده و هم باعث صرف هزینه و وقت زیادی گردد. از این رو بهتر است با صرف اندکی هزینه بیشتر، از پنلی بهره ببرید که گارانتی مطمئن و مدت دار و بعلاوه به صورت تعویض و نه تعمیر داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با قیمت محصولات نور و روشنایی و خرید پروژکتورهای ال ای دی با گارانتی مطمئن با مشاورین مجموعه نمالایت در تماس باشید.

منبع: شبکه چی

به "عوامل اصلی تفاوت قیمت در پنل های سقفی ال ای دی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل اصلی تفاوت قیمت در پنل های سقفی ال ای دی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید