طرح سایت گردشگری غار قالایچی بوکان به تصویب رسید

به گزارش باد صبا، طرح سایت گردشگری غار قالایچی بوکان تهیه و به تصویب رسید و سرمایه گذران بخش خصوصی می توانند برای سرمایه گذاری در این محوطه طبیعی و کم نظیر، وارد عمل شوند.

طرح سایت گردشگری غار قالایچی بوکان به تصویب رسید

به گزارش باد صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر افزود: یکی از جاذبه های مهم و طبیعی استان که کمتر به آن اشاره شده و برای عموم مردم تقریبا ناشناخته است، غار روستای قالایجی شهرستان بوکان واقع در جنوب استان است.

او افزود: این غار که عمق آن حدود 120 متر تخمین زده شده یکی از عمیق ترین غارهای آبی ایران است و در فاصله 12 کیلومتری شمال شرقی شهرستان بوکان، در مجاورت محوطه باستانی قلعه قلایچی یکی از مراکز تمدن مانایی ها قرار گرفته و از دسته غارهای طبیعی به حساب می آید که در اثر نفوذ آب در طبقات آهکی شکل گرفته و از نظر ساختار غار و کلاس غارنوردی می توان آن را از جمله غنی ترین و سخت ترین غارهای مکشوف ایران به شمار آورد.

جباری توضیح داد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان به منظور معرفی و تسهیل سرمایه گذاری در جوار این سازه طبیعی، اخیرا با صرف بودجه 500 میلیون ریالی، نقشه سایت گردشگری در این محل را تدوین و طراحی کرد که در رایزنی با مدیران و کارشناسان تعدادی از ارگانهای ذی ربط، این طرح در نهایت به تصویب رسید تا به عنوان طرح اولیه و پیشنهادی برای کسانی که قصد سرمایه گذاری داشته باشند، ارائه گردد.

او افزود: در طراحی سایت فوق، اماکن و محل هایی برای استراحت گردشگران و غارنوردان و دیگر تسهیلات و امکانات رفاهی که برای بازدید کنندگان مورد احتیاج است پیش بینی شده است. با توجه به بعضی ویژگی های منحصربه فرد این غار و از آنجایی که گرایش به بازدید از آثار و پدیده های طبیعی به نسبت سایر آثار، بیشتر است لذا با معرفی و تبلیغ این غار و همزمان با ایجاد زیرساخت ها و تسهیلات لازم، می توان متصور بود که غار قالایچی بوکان پتانسیل این را دارد که به یکی از مهمترین اهداف گردشگرپذیر کشور تبدیل گردد.

منبع: میراث آریا

به "طرح سایت گردشگری غار قالایچی بوکان به تصویب رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح سایت گردشگری غار قالایچی بوکان به تصویب رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید