ضرورتی به استفاده از ماسک برای همه مردم نیست، سودجویان منتظر مجازات های سخت باشند

به گزارش باد صبا، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ضرورتی ندارد همه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ماسک بزنند گفت: آنهایی که با سوءاستفاده از فضای موجود جامعه اقدام به احتکار ماسک می نمایند منتظر مجازات های سخت باشند.

ضرورتی به استفاده از ماسک برای همه مردم نیست، سودجویان منتظر مجازات های سخت باشند

علی نوبخت حقیقی در گفت وگو با باد صبا، با اشاره به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر کشف چند مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا گفت: مهمترین مولفه برای مبارزه با این ویروس داشتن آگاهی است. ضرورتی ندارد همه از ماسک استفاده نمایند ماسک برای کسانی است که دچار تب، آبریزش و سرماخوردگی شده اند و با این کار از انتقال ویروس جلوگیری می گردد؛ به جای استفاده از ماسک حتی الامکان از حضور در مجامع و اماکن شلوغ خودداری گردد.

وی اضافه کرد: القای استفاده از ماسک به عنوان روش پیشگیرانه تنها باعث ایحاد بازار سیاه توسط بعضی سودجو می گردد ضمن آن که وزیر بهداشت هم اظهار داشت به تعداد کافی ماسک وجود دارد و به کسانی که ضرورت استفاده از ماسک دارند، به صورت رایگان داده می گردد پس این درست نیست که افراد به داروخانه ها رفته و بگویند ماسک می خواهیم چون با افزایش تقاضا سودجویان وارد عرصه شده و بازار سیاه ایجاد می نمایند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در بعضی از کشورها مجازات این سودجویان اعدام است؛ در کشور ما نیز افرادی که با جان مردم بازی می نمایند، منتظر مجازات های سختی باشند.

وی مجددا شرح داد: پزشکان، براساس تشخیص شان ماسک رابرای افراد خاص تجویز می نمایند آن هم به این دلیل که بیماری را به مردم منتقل ننمایند، کما این که در بیشتر مراکز بهداشتی و بیمارستانی در صورت احتیاج ماسک به صورت رایگان داده می گردد. ضروری است در این باره رسانه ها روشنگری نمایند و به مردم بگویند که این فضا تنها شرایط را برای سودجویان بهتر می نماید.

نوبخت درباره کمیاب شدن ژل های ضدعفونی نماینده و یا گران شدن آن هم گفت: مردم احتیاجی به ژل های ضدعفونی نماینده ندارند به جای آن می توانند دست ها را با آب و صابون بشورند که کفایت می نماید.

وی در واکنش به استرس و اضطراب ایجاد شده در جامعه بعد از انتشار اخبار مربوط به شیوع کرونا در کشور گفت: گاهی استرس و اضطراب بدتر از این ویروس است. کرونا همچون سرماخوردگی بوده که 80 درصد بهبود پیدا می نمایند در همین باره انستیتو روانپزشکی تهران کلیپی را منتشر نموده که ضروری است رسانه ها آن را گسترش داده تا مردم با دیدن آن در جریان این بیماری قرار گرفته و مقداری از اضطراب آنها کم گردد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین از رسانه ها به خصوص رادیو و تلویزیون درخواست کرد که با تمام قوا پای کار آیند.

نوبخت با تاکید بر اینکه نقش رسانه ها بسیار مهم است، گفت: همانطور که رادیو و تلویزیون در روز انتخابات تمامی هم و غم خود را برای این موضوع گذاشت ضروری است از این به بعد در این باره اطلاع رسانی کامل نمایند و به مردم شرح دهد که اخبار مربوطه باید از مبادی رسمی و وزارت بهداشت منتشر گردد این یاری بزرگی به مردم در مهار کرونا می نمایند؛ وزارت بهداشت نیز در چند نوبت به وسیله صداوسیما اخبار مربوطه را به اطلاع مردم برساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ضرورتی به استفاده از ماسک برای همه مردم نیست، سودجویان منتظر مجازات های سخت باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورتی به استفاده از ماسک برای همه مردم نیست، سودجویان منتظر مجازات های سخت باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید