سی امین اقامتگاه بومگردی استان مرکزی در روستای وفس به بهره برداری رسید

به گزارش باد صبا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، سی امین اقامتگاه بومگردی استان مرکزی در روستای وفس به بهره برداری رسید.

سی امین اقامتگاه بومگردی استان مرکزی در روستای وفس به بهره برداری رسید

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان مرکزی در حاشیه این افتتاح گفت: این اقامتگاه با حجم سرمایه گذاری 110 میلیارد ریال و مساحت 566 متر مربع زیربنا در سه طبقه به وسیله بخش خصوصی بنا شد.

مصطفی مرزبان اضافه کرد: این اقامتگاه با هفت واحد، ظرفیت پذیرش 50 نفر توریست را دارد.

وی بیان نمود: برای اجرای این طرح توریستی 30 میلیارد ریال وام نیز به سرمایه گذار پرداخت شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: با افتتاح اقامتگاه بومگردی بام وفس برای 6 نفر فرصت شغلی مستقیم فراهم شد.

مرزبان اضافه کرد: 10 تا 12 اقامتگاه بومگردی با دریافت مجوز در سطح استان در حال ساخت است.

وی بیان نمود: متقاضیان برای تبدیل اماکن و یا خانه به اقامتگاه بومگردی می توانند با داشتن شرایط لازم برای دریافت مجوز از میراث فرهنگی اقدام نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان مرکزی در ادامه گفت: مهاجرت از روستا به شهرهای بزرگ و کوچک و خالی شدن سکونتگاه های روستایی و تغییر سبک زندگی از عواملی است که موجب شده به توسعه روستاها به وسیله توریستی اهمیت بیشتری داده گردد.

مرزبان اظهار کرد: توریستی روستایی راه حلی برای همه دردها، مسائل و مسائل نواحی روستایی نیست اما یکی از شیوه هایی است که ممکن است آثار مهم مالی داشته باشد و منجر به مهاجرت معکوس، ایجاد اشتغال، توانمندسازی روستاییان و کاهش فقر گردد.

وی مطرح کرد: توجه به ظرفیتهای بی نظیر صنعت توریستی برای رشد و توسعه منطقه ها روستایی، حفظ و پاسداشت آداب و سنن بی بدلیل روستایی، حمایت از پروژه های حفاظت محیط زیست و یاری به جوامع محلی روستاها برای حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی و طبیعی منحصر بفرد لازم است.

منبع: همگردی

به "سی امین اقامتگاه بومگردی استان مرکزی در روستای وفس به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی امین اقامتگاه بومگردی استان مرکزی در روستای وفس به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید