برترین جاذبه های گردشگری شهر الحمامات در تونس

به گزارش باد صبا، جاذبه های الحمامات | Hammamet

الحمامات مکان شگفت آور و حیرت انگیزی است، در دل کوهی در شبه جزیره کپ بون است. احمامات یکی از اصلیترین نقاط گردشگری کشور تونس به شمار می رود. ساحل ماسه ای و زیبای آن در کنار مدینه (شهر قدیمی) که به خوبی مورد حفاظت قرار گرفته اند اصلی ترین جاذبه های الحمامات هستند. شهر خود مقدمه ای ملموس از فرهنگ و سنت های آفریقای شمالی است. معمولا وقتی حرف از گشت و گذار در این منطقه به میان می آید همه به فکر لذت بردن از آفتاب گرم و شنا کردن می افتند اما اگر توانستید خود را به الحمامات برسانید می توانید از دیدنی های زیادی لذت ببرید. برای آشنایی با این جاذبه ها خبرنگاران را دنبال کنید.

برترین جاذبه های گردشگری شهر الحمامات در تونس

مدینه (شهر قدیمی)

دور تا دور شهر قدیمی با دیوارهایی متعلق به قرن 15 میلادی احاطه شده است. ماز پر پیچ و خم الحمامات شامل خطوط باریک و پیچیده در مدینه (شهر قدیمی) است که نشان دهنده آثار با ارزشی از معماری سنتی تونسی ها است که به خوبی از آن ها محافظت شده است. برخی از دالان های آن سرپوشیده هستند، بنابر این حتی در روزهای بسیار گرم و داغ تابستان نیز خیابان های این ماز خنک و سایه دار هستند و موجب می شود تجربه بازدید از این اثر باستانی مطلوب تر شود و آفتاب شدید آزارتان ندهد. در منطقه فروشگاه های زیادی وجود دارند که به فروش گلدوزی های محلی، سرامیک، کالاهای چرمی و فرش در همه نمایشگاه ها می پردازند، هرچند محصولات در مغازه های مدینه بسیار گران قیمت هستند.

آدرس: Main entry off Avenue Habib Bourguiba

مرکز فرهنگی الحمامات (ویلای سباستین) | Hammamet Cultural Center (Villa Sebastian)

در قسمت جنوبی محله ای از الحمامات که هتل ها در آن واقع شده اند (در خارج از هتل Continental)، مرکز فرهنگی در ویلای مجلل سباستین واقع شده است. جرج سباستن یک رومی ثروتمند بود. در میان تمام ثروتمندان اروپایی که در اوایل قرن بیستم به تونس آمدند او اولین بود و در دهه 1920 میلادی این خانه را ساخت. هر سال در ماه ژوئیه و آگوست فستیوال بین المللی موسیقی در باغ زیبای خانه برگزار می شود. این جشن بزرگ ترین رویداد الحمامات در سال است پس اگر در این زمان مشغول بازدید از منطقه بودید آن را از دست ندهید.

اگر برای دیدن ویلا آمدید و به تاریخ علاقمند هستید، کمی در راستا خود پیش روی کنید تا به ساحل بین سامیرا و هتل Tanfous برسید در آن جا می توانید به جای مانده های شهر رومی به نام Pupput را مشاهده کنید. خرابه های این قسمت (قدیمی ترین تاریخی الحمامات) پراکنده هستند، بنابراین احتمالا فقط برای علاقه مندان به تاریخ مناسب هستند.

مسجد بزرگ | Great Mosque

مدینه پر از نمونه هایی از معماری سنتی تونس است که نشان دهنده دوران پر زرق و برق گذشته است، دو مورد مهم از جاذبه های الحمامات ساختمان های این منطقه هستند مسجد بزرگ و مسجد سدی عبدالظاهر است که در کنار هم قرار دارند. مسجد بزرگ در قرن 15 میلادی ساخته شد و در سال 1972 مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفت. مناره مستطیل آن یک نمونه بسیار ویژه معماری اسلامی است. مسجد Sidi Abdel Kader در سال 1798 ساخته شد و در حال حاضر به عنوان مدرسه اسلامی از آن استفاده می شود.

قصبه | Kasbah

قصبه الحمامات در قرن 13 میلادی ساخته شده است و متاسفانه در طول سال های گذشته حفاظت و نگهداری آن شرایط مطلوبی نداشته است، با وجود این شرایط همواره قصبه های منطقه سوسه ارزش بازدید کردن را دارند. به خصوص اگر شما دنبال انجام کاری هستید تا تنوعی در سفر کنار ساحلتان ایجاد کنید.

یک موزه جالب نیز در این محل قرار گرفته است این موزه کوچک تاریخ تصرف الحمامات از طریق دردان دریایی و سپس اشغال آن از طریق اسپانیایی ها را توضیح می دهد. در حالی که در اینجا هستید، صعود تا بالای صخره ها برای چشم اندازهای شگفت انگیز در مدینه و بندر ماهیگیری زیبا را از دست ندهید. این جا مکان بسیار خوبی برای عکس های غروب خورشید مدیترانه است.

آدرس : Off Avenue Habib Bourguiba

نابل | Nabeul

نابل بزرگترین شهر شبه جزیره Cap Bon است که از طریق یک ساحل شنی طولانی در اطراف خلیج الحمامات کشیده شده است. اطراف نابل با زمین های پهنار کشاورزی احاطه شده است و همین امر موجب شده که هر هفته در روزهای جمعه، جمعه بازار برپا شود و یکی از جاذبه های الحمامات است و در آن محصولات تر و تازه که از همین زمین ها کشت شده اند به فروش برسند. اگر اهل خرید از جمعه بازار نباشید هم می توانید از شلوغی آن لذت ببرید. عکاسان عاشق این بازار هستند. در این بازار مرکز تولید صنایع دستی محلی هم وجود دارد و خریداران می توانند به خرید محصولات دست ساز دوست داشتنی مانند ، ظروف سفالی کوچک و بشقاب های نقاشی شده بپردازند. پارچه در اینجا در قیمت های ارزان تری از الحمامات موجود است.

بازدید از موزه باستان شناسی (خیابان حبیب بورگویبا) یکی دیگر از چیزهای محبوب است که در اینجا انجام می شود. این یک مکان عالی برای آشنایی با تاریخ کاپ بون است که نمایشگاه های پونیک و رومی از سایت های حفاری محلی را نشان می دهد (هر چند بهترین یافته ها در موزه باردو در تونس نمایش داده می شود).

آدرس: 10 kilometers north of Hammamet

کرکوان | Kerkouane

این محل در سال 1952 کشف شده است و یکی از جاذبه های الحمامات است، سایت کوروان از طریق فنقیه ها درقرن ششم قبل از میلاد، مدتها قبل از تاسیس کارتاژ، ساخته شده است. یک روستای ماهیگیری و پر از مزارع گوناگون، شهر از طریق رومیان در خلال جنگ سوم پونیک فرو ریخت و هرگز بازسازی نشد، بنابراین طرح اصلی شهر پونیک سالم حفظ شده است. این شهر به شکل نعل اسب قرار گرفته و حلقه ای از دیوار با دو دروازه محصور شده است. کاوش ها عمدتا شبکه خیابان ها و بنیادهای ساختمان ها را نشان می دهند، خانه هایی با سنگ مرمر که دارای دکوراسیون موزاییک قرمز و سفید (که بیشتر آنها حفظ شده است) نشان داده شده است.

منبع: planetware.com

منبع: الی گشت

به "برترین جاذبه های گردشگری شهر الحمامات در تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه های گردشگری شهر الحمامات در تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید