راهنمای سیستم حمل و نقل عمومی در گوا

به گزارش باد صبا، گوا یکی از جزایر کوچک در بخش غربی هند است که علاوه بر داشتن آب و هوای زیبا دارای طبیعت بکر و دیدنی و تاریخ و فرهنگ غنی است. قدمت گوا به قرن سوم قبل از میلاد مسیح بازمی شود و یکی از شهرهای توریستی مجذوب نماینده است که به علت وجود آثار تاریخی متعدد، سواحل شنی و پوشش گیاهی منحصر به فرد سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است. به همین علت سیستم حمل و نقل عمومی در گوا متنوع است و گردشگران می توانند با وسایل نقلیه مقرون به صرفه و گران در گوا به راحتی سفر نمایند. در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره وسایل نقلیه عمومی در گوا صحبت کنیم.

راهنمای سیستم حمل و نقل عمومی در گوا

حمل و نقل عمومی در گوا - حمل و نقل عمومی در گوا

گوا شهری ساحلی در کوچکترین استان هند است که به علت وجود آب و هوای معتدل و عالی، اماکن تماشای تاریخی و کهن شهر گوا، ساختمان ها و قلعه های به جا مانده از دوران استعمار پرتغالی ها در این منطقه، غذاهای متنوع و لذیذ، مردم مهمان نواز، طبیعت بکر و بی نظیر و سواحل شنی در کنار اقیانوس هند و برگزاری فستیوال های شاد و متنوع در طول سال از جمله شهرهای گردشگری هند است که باعث جذب گردشگران شده و سالانه گردشگران زیادی برای گذراندن تعطیلات و گردش مسافت طولانی را برای رسیدن به گوا طی می نمایند.

به همین علت این شهر کوچک برای راحتی مردم گوا و گردشگران سیستم حمل و نقل عمومی در گوا را به شکل متنوعی فراهم نموده تا همه مسافران با هر بودجه ای بتوانند در سراسر بندر گوا و شهرهای ساحلی اطراف آن به راحتی سفر نمایند.

سیستم حمل و نقل در گوا سنتی و قدیمی است، مثلا اتوبوس های گوا کوچک هستند، قطارهای محلی گوا شلوغ، قدیمی و بدون واگن هستند، تاکسی های معمولی قدیمی و تاکسی موتوری ها و موتور سه چرخ هم از جمله وسایل نقلیه عمومی قدیمی اما کار راه انداز گوا هستند، به طوری که در هر نقطه ای از گوا که باشید می توانید به راحتی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی در گوا تردد کنید و به مقصد برسید.

تاکسی های فرودگاهی گوا

در زمان ورود به گوا به هیچ عنوان از تاکسی های شخصی بدون نشان استفاده نکنید، چون این نوع تاکسی ها نرخ بسیار بالاتری را از مسافران دریافت می نمایند. تاکسی های فرودگاهی گوا که دارای رنگ سفید و دارای طرح معین هستند به صورت گسترده در فرودگاه گوا حضور دارند تا گردشگران را به هتل و اقامتگاه شان ببرند. توجه داشته باشید که قبل از سوار شدن هزینه کرایه را با راننده طی کنید، چون معمولا تاکسی های فرودگاهی کرایه بیشتری از گردشگران خارجی دریافت می نمایند.

تاکسی های معمولی گوا - حمل و نقل عمومی در گوا

تاکسی های معمولی گوا یکی از برترین وسایل حمل و نقل عمومی در گوا است و گردشگرانی که عادت به بردن پول نقد همراه خود ندارند به راحتی می توانند با استفاده از کارت اعتباری هزینه تاکسی را پرداخت نمایند.

تاکسی های گوا در دو نوع تاکسی دولتی و خصوصی هستند که تاکسی های شرکت های خصوصی با رنگ های خاصی معین هستند. از طرفی تاکسی های مخصوص بانوان هم در نقاط مختلف شهر حضور دارند تا بانوان، خانواده ها و زوجین را با خیال راحت به مقصد برسانند. با استفاده از تاکسی می توانید به راحتی به تمام نقاط شهر گوا دسترسی داشته باشید، ولی توجه کنید که هزینه تاکسی در شب گرانتر از روز است و حتما قبل از سوار شدن سر قیمت معینی با راننده توافق کنید.

تاکسی های موتوری گوا

یکی از وسایل نقلیه عمومی در گوا تاکسی های موتوری گوا هستند که با رنگ خاص معین شده اند. موتورها و لباس فرم راننده ها به رنگ زرد است تا به راحتی در سطح شهر بتوانید آن ها را پیدا کنید. کرایه تاکسی موتوری نصف تاکسی معمولی است و بیشتر اوقات از مسیر سواحل گوا تردد می نمایند.

قطارهای محلی گوا - حمل و نقل عمومی در گوا

قطارهای محلی گوا در بین گردشگران بسیار معروف هستند و محل مناسبی برای تماشا روزمرگی های مردم گوا و آشنایی با انواع فرهنگ گوا است. این قطارهای محلی در هر دو ایستگاه قطار شهر یعنی واسکو و مارگاو توقف می نمایند و در طول روز مسیرهای طولانی را طی می نمایند تا شهرهای مختلف هندوستان را به هم متصل نمایند. در این قطارها خبری از نظم و آرامش نیست و به علت ازدحام جمعیتی که روزانه با قطارهای محلی به سر کار می روند باید خیلی سریع برای داخل شدن به قطار جا باز کنید.

از طرفی این قطارها بدون واگن هستند و مانند اتوبوس مردم کنار یکدیگر می نشینند و گاهی اوقات هم دستفروشان از فرصت استفاده نموده و در قطار به فروش محصولات خود مثل زیورآلات مقرون به صرفه، لباس یا حتی خوراکی و غذاهای آماده مشغول می شوند.

اتوبوس های گوا

اتوبوس های گوا یکی از وسایل حمل و نقل عمومی در گوا و مقرون به صرفه قیمت هستند که به وسیله شرکت های خصوصی اداره می شوند و بیشتر مسیرهای پر رفت وآمد گوا را پوشش می دهند. بعلاوه بعضی از اتوبوس های گوا به چند شهر ساحلی نزدیک گوا هم تردد دارند و با استفاده از این اتوبوس ها می توانید به شهرهای ساحلی گوا هم سفر کنید.

اگر قصد طی کردن مسیر با اتوبوس های عمومی گوا را دارید به این نکته توجه داشته باشید که اتوبوس های گوا کوچک هستند و در داخل آن از تمیزی خبری نیست و برای سوار و پیاده شدن از اتوبوس هم ایستگاه معینی وجود ندارد، پس بهتر است به محض رسیدن به مقصد از راننده بخواهید تا توقف نموده تا شما پیاده شوید.

اجاره ماشین در گوا - حمل و نقل عمومی در گوا

اگر دارای گواهینامه بین المللی هستید و دوست دارید در سفر به گوا تجربه رانندگی با ماشین یا موتور سیکلت داشته باشید می توانید با اجاره ماشین در گوا از شرکت های کرایه اتومبیل و موتور سیکلت به صورت حضوری یا آنلاین و بدون محدودیت در سطح شهر رانندگی کنید .

موتور سه چرخ (اتوریکشا)

موتور سه چرخ که به محلی اتوریشکا گفته می شوند از جمله مجذوب کننده ترین و معروفترین وسیله های حمل و نقل عمومی در گوا هستند که در دو رنگ مشکی و زرد در سطح شهر تردد می نمایند. کرایه اتوریشکا حدود یک سوم تاکسی معمولی است و اندازه مسافت طی شده در کرایه هم تاثیرگذار است، پس بهتر است مانند تاکسی قبل از حرکت هزینه را با راننده توافق کنید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافه نشوید.

حرف آخر درباره حمل و نقل عمومی در گوا

گوا شهری توریستی و زیبا با قدمتی تاریخی و طبیعتی بکر و مجذوب کننده است که در کنار سواحل اقیانوس هند واقع شده است. این جزیره در طول سال میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است و همین موجب شده تا سیستم حمل و نقل عمومی در گوا از تنوع بالایی برخوردار گردد و گردشگران متناسب با نوع سفر و بودجه خود وسیله مناسب برای گردش در گوا را انتخاب نمایند.

منبع: الی گشت

به "راهنمای سیستم حمل و نقل عمومی در گوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سیستم حمل و نقل عمومی در گوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید