خبرنگاران صنف های بدون بیمه قشم مورد حمایت قرار می گیرند

به گزارش باد صبا، قشم- خبرنگاران- 14 گروه از صنف های قشم که بدون شناسه های بیمه و کارگاهی فعالیت می کردند و در اثر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، از سوی دولت حمایت می شوند.

خبرنگاران صنف های بدون بیمه قشم مورد حمایت قرار می گیرند

شهردار قشم روز دوشنبه به خبرنگار باد صبا گفت: آن دسته از اصناف قشم مشمول این طرح هستند، می توانند از امروز، 16 تیرماه، با مراجعه به سامانه کارا - تسهیلات کرونا به نشانی اینترنتی kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

سید مسعود آل عبایی با اشاره به مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا اضافه نمود: مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها از جمله صنف های مشمول محسوب می شوند.

وی ادامه داد: واحدهای فراوری و توزیع پوشاک، کیف و کفش، مرکزهای توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه و آکادمی های رانندگی، آرایشگاه ها، سالن های زیبایی و گرمابه از دیگرصنف هایی هستند که زیر پوشش قرار می گیرند.

شهردار قشم توضیح داد: واحدهای فراوری، توزیع و فروش صنایع دستی، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی،فعالان حوزه گردشگری شامل مرکزهای اقامتی، بوم گردی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین راهی و موزه ها نیز می توانند از حمایت های دولت استفاده نمایند.

به گفته وی، تمام فعالان حوزه حمل و نقل عمومی مسافر درون و برون شهری، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی مشمول این طرح می شوند.

آل عبایی ادامه داد:موسسه های خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه های درمانی و تشخیصی از جمله آزمایشگاه ها و پاراکلینیک ها، می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند.

وی اظهار کرد: مرکزها و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کتابفروشی ها، ناشران، توزیع نمایندگان کتاب و دیگر اقلام فرهنگی زیر پوشش قرار می گیرند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران صنف های بدون بیمه قشم مورد حمایت قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صنف های بدون بیمه قشم مورد حمایت قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید