خبرنگاران تالارهای پذیرایی، کتابخانه ها و استخرهای پیشوا تعطیل شد

به گزارش باد صبا، تهران - خبرنگاران - فرماندار شهرستان پیشوا گفت: در پی افزایش میزان شیوع ویروس کرونا و با هدف جلوگیری از ایجاد شرایط هشدار، فعالیت تالارهای پذیرایی، کتابخانه های عمومی و استخرها در این شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

خبرنگاران تالارهای پذیرایی، کتابخانه ها و استخرهای پیشوا تعطیل شد

حسین عباسی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار باد صبا افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، شهرستان پیشوا در شرایط سفید ابتلا و شیوع ویروس کرونا واقع شده است ولی با توجه به این که پیشوا فاقد بیمارستان است، رسیدگی به شرایط بهداشتی و سلامتی مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی گفت: با توجه به اوج گیری ابتلا به بیماری کرونا در استان تهران، اقدامات پیشگیرانه ای در دستور کار ستاد مقابله با کرونای شهرستان پیشوا قرار گرفته که تعطیلی تالارهای پذیرایی، کتابخانه ها، استخرهای عمومی از آن جمله است و در صورت عدم رعایت قانون، واحد متخلف پلمب می گردد.

این مسئول تأکید کرد: با توجه به خطر شیوع گسترده بیماری در شهرستان پیشوا، برپایی هرگونه تجمع ممنوع است و مردم باید با مسئولیت پذیری از برگزاری مراسم شادی و عزا به پرهیز نمایند.

عباسی توضیح داد: به منظور جلوگیری از حضور مردم در اجتماعات، ورود به پارک ها و بوستان های جنگلی پیشوا از امروز تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی ادامه داد: باشگاه های ورزشی جزو اماکن پرخطر در احتمال انتقال ویروس کرونا بوده و ملزم به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی هستند، اداره ورزش و جوانان موظف است تا فعالیت این اماکن را به صورت دقیق زیر نظر داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، نسبت به تعطیلی باشگاه اقدام کند.

فرماندار پیشوا گفت: مسئولان شهرستان شرایط مالی بعضی از اصناف را درک می نمایند ولی برای حفظ سلامتی مردم چاره ای جز اعمال بعضی از محدودیت ها و برخوردهای انتظامی و قضایی با متخلفان وجود ندارد.

ممنوعیت های اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا مانند الزام ماسک زدن در ادارات و اماکن عمومی در شهرستان پیشوا نیز لازم الاجراست.

عباسی افزود: رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی ملزم به استفاده از ماسک بوده و شهرداری موظف است شرایط لازم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها را فراهم کند.

پیشوا با بیش از 80 هزا نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز 19 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 79 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 995 مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 250 هزار و 458 نفر رسید.

دکتر سیماسادات لاری اظهار کرد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 221 بیمار کووید19 جان خود را از دست داده اند که این بیشترین تعداد موارد مرگ روزانه بیماران در کشور است و مجموع جان باختگان این بیماری به 12 هزار و 305 نفر رسید.

لاری افزود: همانند روزهای گذشته استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در شرایط قرمز قرار دارند.

وی گفت: استان های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل نیز در شرایط هشدار قرار دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تالارهای پذیرایی، کتابخانه ها و استخرهای پیشوا تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تالارهای پذیرایی، کتابخانه ها و استخرهای پیشوا تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید