خبرنگاران اعلام آمادگی آلمان برای کمک به موفقیت مذاکرات افغانستان

به گزارش باد صبا، تهران-خبرنگاران- وزیر امور خارجه آلمان آمادگی کشورش را برای کمک به پیشرفت در فرایند مذاکرات صلح بین گروه طالبان و دولت افغانستان اظهار داشت.

خبرنگاران اعلام آمادگی آلمان برای کمک به موفقیت مذاکرات افغانستان

به گزارش باد صبا، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان از برگزاری نشست کنندگان گروه طالبان و دولت افغانستان در راستای مذاکرات صلح بین افغانی در شهر دوحه قطر استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری د. پ. آ. آلمان وی طی سخنانی که به صورت ویدیو کنفرانس در این نشست پخش شد گفت: روابط محبت آمیز آلمان و افغانستان پیشینه ای 100 ساله دارد. ما آماده ایم از این مذاکرات پشتیبانی کنیم تا به خاتمهی موفقیت آمیز منتهی شوند.

این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات (SPD) همچنین در توییتر خود نوشت که آلمان از مذاکرات حمایت می کند تا آنها را به نتیجه ای موفقیت آمیز برساند. افغانستان سزاوار خاتمه دادن به خشونت است.

در مراسم افتتاحیه این نشست که امروز (شنبه) در دوحه برگزار گشت، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که طرفین می خواهند خاتمه به چندین دهه خونریزی خاتمه دهند و به صلح پایدار برسند. مذاکره کننده اصلی طالبان نیز تأکید کرد که توافق صبر زیادی طلب می کند. در همین حال مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده از هر دو طرف خواست که در مورد یک معاهده صلح جامع با یکدیگر توافق کنند.

این اولین بار است که دولت افغانستان و طالبان بر سر یک میز می نشینند. قرار است گفت وگوهای دوجانبه از روز دوشنبه آغاز شود.

نشست اولیه برای آغاز گفت وگوهای بین افغانی امروز شنبه با حضور مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، مقام های قطری و کنندگان حدود 30 کشور و سازمان های جهانی به صورت حضوری و یا آنلاین آغاز شده و در حال برگزاری است.

عبدالله عبدالله هنگام سفر به دوحه در فرودگاه حامد کرزی گفت که امیدوار است آغاز مذاکرات میان افغان ها تحولی بزرگ و تاریخی باشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اعلام آمادگی آلمان برای کمک به موفقیت مذاکرات افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعلام آمادگی آلمان برای کمک به موفقیت مذاکرات افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید