ارتشی از سوخوهای نو در راه است، عکس

به گزارش باد صبا، روزیاتو نوشت: جنگنده Su-75 Checkmate که برای رقابت با اف -35 لایتنینگ 2 طراحی شده، یک جت جنگنده آینده روسی است که در حال حاضر به وسیله سوخو در دست توسعه قرار گرفته است. هدف این هواپیما مشتریان حساس به هزینه بیشتر است و در سال 2027 برای فروش در دسترس خواهد بود.

ارتشی از سوخوهای نو در راه است، عکس

این هواپیما در حال حاضر در سوخوی، یکی از زیرمجموعه های شرکت United Aircraft Corporation (بخشی از شرکت دولتی روسی Rostec) در حال توسعه است.

  • خرید تسلا با پرداخت 390 میلیون تومان / عکس

نسخه مفهومی این هواپیما برای اولین بار در نمایشگاه دوسالانه بین المللی هوا و فضای روسیه (MAKS)در سال 2021 مطرح شد. بعدها در همان سال، یک مدل به صورت بین المللی در نمایشگاه هوایی دبی در امارات متحده عربی به نمایش گذاشته شد. این پروژه که به طور رسمی با نام LTS (هواپیمای تاکتیکی سبک وزن) شناخته می گردد، در اوایل توسعه با لقب Checkmate شناخته می شد.

به ادعای AviationWeek، هواپیمای Su - 75 Checkmate برای پرواز در سرعت ماخ 1.8 تا برد 2،800 کیلومتر بدون احتیاج به سوختگیری مجدد طراحی شده است. حداکثر وزن در هنگام برخاست 26،000 کیلوگرم اعلام شده است که شامل ظرفیت حمل بار 7،400 کیلوگرمی می گردد. بعلاوه انتظار می رود که این جت دارای یک رادار آرایه اسکن شده الکترونیکی فعال، یک سیستم شناسایی نوری و رادیویی 360 درجه، یک سیستم جمینگ الکترونیکی داخلی، یک سیستم بینایی نوری و یک سیستم ارتباطی برد وسیع باشد. سرگئی چمزوف مدیر اجرایی ارشد Rostec در ماه مه در تبادل نظر با وبسایت FlightGlobal تایید کرد که این جنگنده همان موتور جنگنده پنهانکار فعلی این شرکت را خواهد داشت و جدول زمانی فراوری آن را تایید کرد:

ما تجهیزات و موتور آنبرد را از نسل پنجم Su - 57 قرض گرفتیم، اما آن ها را دوباره پیکربندی کردیم… ما برنامه هایی برای شروع فراوری انبوه در سال 2027 داریم.

پیش بینی های اولیه، از انجام آزمایش های پرواز تا سرانجام سال 2023 میلادی خبر می داد. به نظر می رسد این موضوع پس از بروزرسانی طراحی به سال 2024 موکول شده است.

آماده سازی برای فراوری

گزارش های متعدد از رسانه های محلی نشان می دهد که فراوری بیش از چهار نمونه اولیه در حال حاضر در کارخانه Sukhoi KnAAZ در کومسومولسک اون آمور در جریان است. پرونده های ثبت اختراع در ماه جولای نشان داد که این کانسپت در سه مدل فراوری خواهد شد: یک مدل تک سرنشین، یک مدل دو سرنشینه و یک مدل بدون سرنشین. تغییرات در شکل بال و دیگر تغییرات فاش نشده آن را از نسل قبلی خود متمایز نموده و گفته می گردد کار بر روی جدیدترین مدل در حال شروع است. براساس بیانیه روستک که به طور گسترده به وسیله مطبوعات محلی از جمله اسپوتنیک پوشش داده شده، این تغییرات برای جذب مشتریان بیشتر بوده است:

این امر به طور قابل توجهی رقابت و جذابیت تجاری هواپیماهای تک موتوره بومی را افزایش و خطرات فنی توسعه آن را کاهش داده است… براساس کار صورت گرفته، طراحی اصلاح شد، که تاریخ اولین پرواز را نیز تنظیم کرد. امروز اسناد طراحی به کارخانه فراوری منتقل شده و آماده سازی برای فراوری اولین نمونه ها شروع شده است.

این برنامه در راستای صادرات هواپیما پس از تکمیل آن پیش می رود. روستک در ابتدا برآورد کرد که 300 فروند از این هواپیما برای صادرات، در 15 سال آینده فراوری خواهد شد. فروش این جنگنده تا به امروز اقتصادهای نوظهور در سراسر آسیا و آفریقا را هدف قرار داده است، جایی که قیمت پایین تر آن یک نقطه فروش متمایز به عنوان جایگزینی برای جت های جنگنده گرانقیمت آمریکایی یا اروپایی است. بر اساس گزارش ریانووستی، این هواپیما با قیمت اولیه حدود 30 میلیون دلار عرضه خواهد شد که یک چهارم هزینه 120 میلیون دلاری یک اف -35 است.

هیچ کشوری به صورت عمومی سفارش های این هواپیمای روسی را ثبت ننموده است. مذاکرات اولیه از سوی امارات متحده عربی انجام شد و رسانه های دولتی روسیه در ماه ژوئیه گزارش دادند که نیجریه نیز به این جت ابراز علاقه نموده است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ارتشی از سوخوهای نو در راه است، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتشی از سوخوهای نو در راه است، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید