حناچی: منافع ساخت وساز در شهر باید عادلانه میان شهروندان توزیع گردد

به گزارش باد صبا، خبرنگاران آنلاین:حناچی درباره میزان ساخت و ساز در تهران گفت: این که در شهر تهران پروژه های بزرگی برای تمام مردم اجرا گردد امر بسیار پسندیده ای است، اما قرار نیست شهر به کارگاه ساختمانی تبدیل گردد. تهران شهری است که جمعیت زیادی در آن زندگی می نمایند و بر این اساس باید فضا برای زندگی همه مناسب باشد.

حناچی: منافع ساخت وساز در شهر باید عادلانه میان شهروندان توزیع گردد

به گزارش شهرنوشت،شهردار تهران در سیزدهمین سه شنبه بدون خودرو با دوچرخه به محل کار خود در بهشت رفت، اما پیش از حضور در ساختمان شهرداری تهران با حضور در پارک شهر به سوالات جمعی از باد صبا پاسخ داد.

پیروز حناچی در جمع باد صبا در پاسخ به این سوال که آیا با این گفته یکی از اعضای شورای شهر که تهرانی ها باید هزینه زندگی در شهر را بپردازند موافق هستید، عنوان نمود: هر شهروندی که بیشتر از امکانات عمومی استفاده می نماید باید بیشتر هزینه بپردازد و این یک منطق بسیار درست است. در همه شهرهای جهان بر همین اساس عمل می گردد. ایده آل دولت ها اداره کشور با مالیات و ایده آل شهرداری ها اداره شهر با عوارض است؛ به جز حوزه حمل و نقل عمومی و امکانات عمومی که شهرداری برای تمام شهروندان در نظر می گیرد، اگر شهروندی بخواهد از امکانات شهری بیشتری استفاده کند باید هزینه آن را هم بپردازد. اگر به این سمت حرکت نکنیم عدم تعادل اتفاق می افتد.

حناچی در پاسخ به سوالی درباره ازدحام جمعیت در ایستگاه های اتوبوس در ساعات ابتدایی صبح گفت: تهران 3 هزار اتوبوس و تعداد زیادی واگن مترو کم دارد و تمام کوشش همکاران من در راستای جبران این نقیصه است، به خاطر این کمبود نیز از شهروندان عذرخواهی می کنم.

او با اشاره به بودجه شهرداری برای حل مسائل حمل و نقل عمومی ادامه داد: بخش عمده بودجه شهرداری به غیر از حقوق و دستمزد به بخش حمل و نقل اختصاص یافته است و این نشان می دهد که مدیران شهرداری اهمیت این حوزه و مسائل آن را می دانند.

شهردار تهران درباره فعالیت موتورهای کاربراتوری در سطح شهر نیز گفت: حدود 18 درصد آلودگی هوای تهران به دلیل تردد موتورهای کاربراتوری است، ایده آل ما این است که در آینده موتورهای موجود و تولیدی دیگر کاربراتوری نباشند و به طور مثال برقی شوند. هم اکنون نیز روی ایده هایی مانند برقی کردن موتورهای فعلی کار می کنیم، اما این کار احتیاج به بهتر شدن شرایط مالی و استفاده از ظرفیت قانون هوای پاک دارد.

حناچی ادامه داد: البته اخیراً دولت به دلیل شرایط مالی و تحریم، این دستورالعمل را که به ازای واردات هر موتورسیکلت هفت موتورسیکلت کاربراتوری باید اسقاط شوند مورد تجدید نظر قرار داد، اما سایر قوانین در این زمینه پابرجاست.

شهردار تهران با بیان این که راه چاره حل مسائل شهر تهران در فرهنگ ما نهفته است، به بهبود وضعیت هوای تهران اشاره نمود و گفت: به دلیل شرایط جوی و کوشش همکاران معاینه فنی، وضعیت هوای تهران نسبت به سال قبل 20 درصد بهبود پیدا نموده و اگر با یکدیگر همکاری کنیم این شرایط بهتر هم خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "حناچی: منافع ساخت وساز در شهر باید عادلانه میان شهروندان توزیع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی: منافع ساخت وساز در شهر باید عادلانه میان شهروندان توزیع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید