حریق 80 درخت را در شیراز سوزاند

به گزارش باد صبا، وقوع حریق ظرف مدت سه ساعت در چهار باغ از باغ های منصورآباد شیراز، دست کم 80 اصله درخت را سوزاند.

حریق 80 درخت را در شیراز سوزاند

به گزارش باد صبا، به نقل از روابط عمومی آتش نشانی شیراز، حریق صبح روز دوشنبه 2 مهرماه چهار باغ از باغ های محله منصورآباد در شمالغرب شیراز را در برگرفت و ظرف مدت سه ساعت دست کم 80 اصله درخت را سوزاند.

براساس این گزارش، ماموران آتش نشانی از سه ایستگاه برای مهار حریق چهار باغ در محله منصور آباد گسیل شدند و بعد از سه ساعت کوشش آن را مهار کردند.

بیژن امامی فرمانده ایستگاه 4 آتش نشانی شیراز در این باره گفت: در مساحت چند هکتاری که چهار باغ میوه در آن قرار گرفته است، حریق گسترده ای حادث شد و بخشی از درختان را سوزاند.

امامی علت وقوع این حریق را شعله باز آتش در مجاورت خار و خاشاک و درختان خشکیده، اعلام و اضافه نمود: با توجه به استعداد محیطی محل حادثه و باد شدید، شعله های آتش به سرعت گسترش یافت و تمام محیط چند هکتاری را در بر گرفته بود و به سرعت نیز گسترش می یافت و احتمال سرایت به باغ های مجاور نیز وجود داشت.

او در خصوص نحوه انجام عملیات گفت: پس از رسیدن به محل، بدلیل شرایط فضای داخلی باغ، ماموران موانع را رفع نموده و همزمان با استفاده از چهار خودروی اطفایی سنگین کار لوله کشی را شروع کردند، البته وزش باد و استعداد محیطی محل مزید بر علت گردیده بود و هر لحظه شعله های حریق را گسترده تر و اطفای آن را برای تیم عملیاتی دشوارتر می کرد.

امامی گفت: پایان آتش نشانان بعد از 3 ساعت کوشش بی وقفه، با استفاده از چندین رشته آبدهی، شعله های آتش را مهار و حریق را کاملا خاموش کردند.

براساس این گزارش، براثر این حریق 80 اصله درخت انگور، انار و صنوبر در آتش سوخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حریق 80 درخت را در شیراز سوزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریق 80 درخت را در شیراز سوزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید