برترین مکان های تفریحی برای تابستان ، تابستان تهران و فرار از گرما

به گزارش باد صبا، فصل تابستان و گرمای شدید آن سبب می گردد که بسیاری از مردم تصمیم بگیرند که برای فرار از این گرما ایرانگردی نمایند و به یک مکان خوش آب و هوا سفر نمایند و تفریحات تابستانی خاصی را تجربه نمایند. حال اگر شما در تهران باشید و با این گرمای شدید روبه رو شدید به نظر شما فکر می کنید سفر تابستانی در ایران رو به کجا داشته باشید که هم بتوانید از گرما دور باشید و هم این که یک سفر لذت بخش و ایرانگردی داشته باشید. با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا شما را با برترین مکان های تفریحی برای تابستان در تهران که می توان از گرما به آن جا پناه برد آشنا کنیم.

برترین مکان های تفریحی برای تابستان ، تابستان تهران و فرار از گرما

تنگه واشی

اولین مکانی که برای سفر تابستانی در ایران می خواهیم شما را با آن آشنا کنیم تنگه واشی می باشد که در 17 کیلومتری فیروزکوه واقع شده است.شما می توانید خودتان تنهایی به آن جا سفر کنید یا این که از تورهای طبیعتگردی کوتاهی که بیشتر آژانس های مسافرتی برای سفر به این مکان دارند استفاده نمایید و با عبور از رودخانه ای که بین دره ای سنگی وجود دارد سفری لذت بخش و هیجان انگیز داشته باشید.سریع ترین راه برای رفتن به تنگه واشی این است که از جاده فیروز کوه - تهران رانندگی نموده و بعد از طی مسافت 10 کیلومتر و رسیدن به روستای جلیز جند خواهید رسید. بعد از گذشتن از این روستا با کمی پیاده روی به این تنگه خواهید رسید. حتما به این منطقه برید و یکی از لذت بخش ترین تفریحات تابستانی رو امتحان کنید.

آبشار نوژیان

آبشاری با ارتفاع 95 متر که جزو بلند ترین آبشارهای کشور ما می باشد در جنوب شرقی خرم آباد و در 40 کیلومتری آن واقع شده است. آبشار نوژیان که در این منطقه واقع شده است باعث مشهور شدن این مکان برای ایرانگردی شده است اما اطراف این آبشار منطقه ها زیبا و بکری وجود دارد از جمله خود روستا که بسیار دیدنی و شگفت انگیز می باشد. برای مثال می توان به جنگل بلوط اشاره نمود. با عبور از پلیس راه خرم آباد - بروجرد می توانید در جاده کمربندی خرم آباد به جنوب بروید و بعد از رسیدن به یک سه راهی تابلوی آبشار نوژیان را خواهید دید. می توانید با پیاده روی در جاده جنگلی یک سفری رویایی و لذت بخش داشته باشید البته می توانید با اتومبیل شخصی نیز در این مسیر رانندگی کنید و از این تفریحات تابستانی و منطقه لذت ببرید.

سرعین

سرعین که در استان اردبیل واقع شده است. بسیار خوش آب و هوا می باشد و از انتخاب های خوب برای ایرانگردی می باشد. چشمه های آب و گرم این منطقه سبب شده است که سرعین در سراسر کشور معروف گردد. اگر در ایرانگردی خود؛ به این منطقه سفر کردید خیالتان از بابت اقامت در سرعین راحت باشد چون که می توانید از مهمان سراها و اقامتگاه هایی که در این شهر است استفاده نموده و قیمت این هتل و مهمانسرا ها نسبتا مقرون به صرفه و مناسب می باشند .روستای تاریخی کنزق که در همین حوالی و در نزدیکی سر عین واقع شده است دارای گیاهان دارویی و چشمه های طبیعی زیادی می باشد که می توانید به آنجا هم رفته و از زیبایی بی نظیری که در این ناحیه و ایرانگردی وجود دارد لذت ببرید.

دهکده دنیا نما

یکی دیگر از تفریحات تابستانی و ایرانگردی در استان گلستان و در میان کوه های البرز واقع شده است. دهکده ای ییلاقی و بسیار خوش آب و هوا به نام دهکده دنیا نما وجود دارد که دریا و دشت گرگان را می توان از بالای آن دید. برای رفتن به دهکده دنیا نما می توان به سمت ارتفاعات درازنو رفته و بعد از آن با رفتن به روستاهای حاجی آباد و چمن ساور با رسیدن به دوراهی و رفتن به سمت چپ به دهکده زیبا و دیدنی دنیا نما خواهید رسید.

بهشت گمشده

در منطقه کامفیروز از شهرستان مرودشت منطقه ای خوش آب و هوا به نام بهشت گمشده قرار گرفته است. بهشت گمشده که در شمال غربی شیراز و در فاصله 120 کیلومتری از آن قرار گرفته است. شاید باورتان نگردد که این منطقه به مانند بهشت می مانند و دلیل نام گذاری آن به بهشت گمشده این است که در این منطقه چشمه های پر آب با آبشارهای کم ارتفاع قرار گرفته است و پوشش گیاهی سرسبزی که این ناحیه را فرا گرفته است علی الخصوص در تیر ماه بسیار زیبا و دیدنی می باشد. در ایرانگردی خود می توانید شب را در اقامت گاه هایی که در آن جا واقع شده است سپری کنید. راه دسترسی به این منطقه برای ایرانگردی و بازدید از بهشت گمشده از جاده مرودشت - کامفیروز می باشد و بی شک یکی از برترین مکان های تفریحی برای تابستان شما خواهد بود.

منبع: همگردی

به "برترین مکان های تفریحی برای تابستان ، تابستان تهران و فرار از گرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مکان های تفریحی برای تابستان ، تابستان تهران و فرار از گرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید