حدود 200 هزار توریست ایرانی از وان ترکیه تماشا کردند

به گزارش باد صبا، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر گشته، حدود 200 هزار جهانگرد ایرانی از وان ترکیه تماشا کردند.

حدود 200 هزار توریست ایرانی از وان ترکیه تماشا کردند

شهر وان در شرق ترکیه که سال گذشته بیش از یک میلیون بازدید نماینده داشت، در حال حاضر بار دیگر شاهد افزایش تراکم جهانگردان ایرانی است.

در حالی که تقریبا ظرفیت تمام هتلهای این شهر تکمیل شده است، جهانگردان ایرانی با گشت و گذار در سطح شهر در طول روز و سرگرمی در مکانهای سرگرمیی در طول شب، اوقات خود را در شهر سپری می نمایند.

حریت چاپ ترکیه نوشت: جهانگردان ایرانی که به طور مرتب در گروه های بزرگ به خیابان های وان بویژه مراکز خرید و فروشگاه ها هجوم می آورند، با عادات خرید گسترده شان تقریباً مایه حیات تجار این شهر محسوب می شوند.

بعلاوه گزارش شده است جهانگردان در طول بازدید خود از نقاط تماشای و جهانگردی وان هم تماشا می نمایند که یاری زیادی به رونق این شهر نموده است.

متخصصان جهانگردی در ترکیه با بیان اینکه علاقه ایرانی ها به این شهر مایه خوشحالی آنهاست، به رسانه های محلی گفتند که امیدوارند این شدت فعالیت جهانگردی در طول سال ادامه داشته باشد، هر چند پیش بینی می گردد بیشتر جهانگردان تا سرانجام شهریور به کشور خود بازگردند.

با وجود اینکه بعضی صاحبان کسب و کار در شهر وان به ضعیف بودن بازار در سه ماهه نخست سال 2023 اعتراف نموده بودند، اما نسبت به تعداد بالای جهانگردانی که در ماههای اخیر به این منطقه سفر نموده اند، ابراز خوشحالی کردند.

جهانگردی یکی از منابع مهم ارزآور برای اقتصاد کشور ترکیه است و داده های وزارت جهانگردی این کشور در هفته گذشته نشان داد که در ماه جولای ورود جهانگردان خارجی نسبت به سال قبل 7.3 درصد افزایش یافته است و وزارت جهانگردی این کشور اخیرا از رکورد ورود 7.1 میلیون نفر به این کشور در ماه جولای اطلاع داد.

بیش از 30 میلیون جهانگرد در هفت ماهه نخست سال از ترکیه بازدید کردند که این امیدواری را ایجاد کرد که این کشور ممکن است در سال 2023 میزبان شمار بی سابقه ای از جهانگردان باشد.

سال گذشته میلادی، حدود 45 میلیون جهانگرد خارجی از ترکیه بازدید نموده بودند که در مقایسه با آمار سال 2021 افزایش 80 درصدی را نشان می دهد. عایدی جهانگردی ترکیه در نیمه نخست سال 2023 به 21.7 میلیارد دلار رسید که نسبت به دوره ژانویه تا ژوئن سال گذشته 27 درصد افزایش یافته است.

منظره ترکیه جذب 60 میلیون جهانگرد و کسب عایدی 56 میلیارد دلار از این محل در سال 2023 است.

منبع: همگردی

به "حدود 200 هزار توریست ایرانی از وان ترکیه تماشا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 200 هزار توریست ایرانی از وان ترکیه تماشا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید