تحقق 108 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال 99، قانون سرانجامه های فروشگاهی تا سرانجام سال جاری اجرایی خواهد شد

به گزارش باد صبا، خبرنگاران- وزیر امور مالی و دارایی در حاشیه جلسه با مدیران سازمان امور مالیاتی بیان کرد که با برنامه ریز اجرا شده قانون خاتمهه های فروشگاهی تا خاتمه سال جاری اجرایی خواهد شد.

تحقق 108 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال 99، قانون سرانجامه های فروشگاهی تا سرانجام سال جاری اجرایی خواهد شد

فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه با مدیران ارشد سازمان اقتصادیاتی کشور در گفت وگو با باد صبا گفت: از ابتدای ورودم به وزارت اقتصاد، پیگیر هوشمندسازی اقتصاد بودم. یکی از محورهای اساسی این موضوع، نظام اقتصادیاتی است. در صورتی که این نظام با توجه به نقش محوری خود در اقتصاد، هوشمند گردد، تاثیرات قابل توجهی بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی شرح داد: هوشمندسازی نظام اقتصادیاتی به این معنا است که تمامی مؤدیان اقتصادیاتی، بنگاه های اقتصادی و مصرف نمایندگان، باید در سامانه هوشمند اقتصادیاتی ورد پیدا نموده و به آن مسلط شوند.

به گزارش باد صبا به نقل از ایرنا، رییس شورای گفت وگو با بیان اینکه زیرساخت های مربوط به هوشمند شدن نظام اقتصادیاتی در سازمان امور اقتصادیاتی ایجاد شده است، توضیح داد: می توان گفت که ملزومات اجرایی شدن قانون خاتمهه های فروشگاهی فراهم شده است اما همان طور که گفتم سازمان امور اقتصادیاتی یک طرف قضیه است. در سوی دیگر مؤدیان یعنی فروشگاه ها، شرکت ها و سایر مؤدیان قرار دارند و باید بتوانند خودشان را مجهز نمایند.

وزیر اقتصاد در ادامه اضافه کرد: پیش بینی ما این است که با برنامه ای که تدوین شده و با مشوق هایی که در نظر گرفته و اعمال خواهیم کرد قانون خاتمهه های فروشگاهی تا خاتمه سال اجرایی گردد.

دژپسند گفت: البته می توانستیم این کار را خیلی سریع تر به خاتمه برسانیم ولی شیوع ویروس منحوس کرونا مانع از برگزاری دوره های آموزشی به ویژه برای اصناف شد. این موضوع کار را مقداری به تعویق انداخت.

وزیر اقتصاد درباره نشست امروز خود با مدیران سازمان امور اقتصادیاتی هم گفت: ما در آستانه روز اقتصادیات هستیم. شانزدهم تیرماه هر سال به نام روز اقتصادیات نامگذاری شده است. به همین دلیل لازم بود جلسه ای با مدیران ارشد سازمان امور اقتصادیاتی کشور داشته باشیم، تا هم این روز را به آنها تبریک بگوییم و هم به خاطر عملکرد خوب آنها در 3 سال جنگ تحمیلی اقتصادی از آنها تشکر کنیم.

وی گفت: وقتی دشمن جنگی را علیه ما طراحی نموده، به منابع عایدیی نفتی ما آسیب رسانده و انتقال منابع را از خارج به داخل با مشکل روبرو نموده است، باید برای اداره دولت و تأمین اقتصادی دولت در پی منابع جایگزین باشیم. به طور طبیعی و قبل از هر چیز سراغ عایدیهای اقتصادیاتی می رویم. این عایدیها جزو عایدیهای تمیز دولت است. موضوعی است که هم در کوتاه مدت و هم در میان مدت و بلند مدت باید مورد توجه قرار بگیرد، ضرورت جایگزینی بودجه مبتنی بر اقتصادیات به جای بودجه مبتنی بر نفت است که این مهم باید محقق گردد.

تحقق 108 درصدی عایدیهای اقتصادیاتی در سال 99

رییس شورای گفت وگو با درخشان توصیف کردن عملکرد سازمان امور اقتصادیاتی در طول سه سال گذشته، اضافه کرد: در سال 99، مقدار تحقق عایدیهای اقتصادیاتی 108 درصد بود و 8 درصد بیشتر از عایدیهای اقتصادیاتی پیش بینی شده، اقتصادیات اخذ کردیم.

وی توضیح داد: رویکرد سازمان اقتصادیاتی این است که به اقتصادیات فقط به اسم ابزار عایدی نگاه نمی نماید بلکه اقتصادیات را ابزاری برای عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی و عدالت منطقه ای هم می داند.

وزیر اقتصاد به ارتباط با مؤدیان اقتصادیاتی اشاره نمود و گفت: از سوی دیگر شعار سازمان اقتصادیاتی در ارتباط با مودیان در طول سه سال گذشته، وصول با رعایت اصول بوده است؛ بنابراین، بدون اینکه تنشی ایجاد گردد عایدیهای اقتصادیاتی تحقق پیدا کرد.

رییس شورای گفت وگو درباره فشار به مودیان اقتصادیاتی هم گفت: سازمان امور اقتصادیاتی به شدت در این زمینه مراقبت نموده است. مؤدیان منظم و خوش حساب و دارای شناسنامه هم به وسیله این افزایش عایدیهای اقتصادیاتی، دچار آسیب نشدند.

دژپسند ضمن تأکید بر اینکه کسانی که از کرونا آسیب دیده بودند به طور کامل از فشار اقتصادیاتی در امان بوده و سازمان اقتصادیاتی بیشترین تسهیلات را برای آنها فراهم نموده است، اسم داشت: امسال هم سال مهمی است؛ هم دولت تغییر می نماید و هم اینکه ما می دانیم که عایدیهای نفتی متناسب با هدفگذاری محقق نشده است. بنابراین، سازمان اقتصادیاتی وظیفه مهمی بر عهده دارد و باید با یک کار فشرده و به تعبیر رئیس سازمان با یک سبک جهادی ورود پیدا نموده و به تحقق عایدیهای اقتصادیاتی یاری کند.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "تحقق 108 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال 99، قانون سرانجامه های فروشگاهی تا سرانجام سال جاری اجرایی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق 108 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال 99، قانون سرانجامه های فروشگاهی تا سرانجام سال جاری اجرایی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید