تصویب قیمت تازه مرغ و تخم مرغ تا فروردین سال آینده ، هر شانه تخم مرغ چند شد؟

به گزارش باد صبا، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طبق نظر کارگروه تنظیم بازار، قیمت هر کیلوگرم مرغ حداکثر 73 هزار تومان و هر شانه تخم مرغ در حدود 100 هزار تومان معین و توافق شد قیمت مصوب تا سرانجام فروردین سال آینده ثابت باقی بماند.

تصویب قیمت تازه مرغ و تخم مرغ تا فروردین سال آینده ، هر شانه تخم مرغ چند شد؟

به گزارش باد صبا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود امرالهی اضافه نمود: کارگروه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی پس از آنالیز کارشناسی و توافق با فراورینمایندگان و انجمن های مربوطه، قیمت های تازه را اظهار داشت که در صورت تثبیت قیمت جهانی نهاده، تا خاتمه فروردین 1403 ثابت باقی خواهد ماند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: نظر به تورم سالانه و هزینه های تبعی فراورینماینده؛ هزینه های جاری و فراوری در سلسله نشست های کارشناسی با حضور انجمن های مرغ تخم گذار، جوجه یک روزه و مرغ گوشتی در کارگروه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی مورد آنالیز نهاده شد و یافته های نهایی با نظر کارشناسان نخبه و عوامل فراوری منجر به کشف قیمت نهایی برای سال 1402 شد.

وی اضافه نمود: بر اساس تصمیم کارشناسی، قیمت جوجه یک روزه از 15 هزار و 900 تا 16 هزار و 900 تومان با توجه به متغیرهای کیفی معین شد.

امرالهی ادامه داد: فراورینمایندگان در صورت مواجهه با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، ضروری است برای آنالیز و در صورت لزوم رسیدگی و تعزیر فروشگاه، فاکتور کالا را به واحد بازرسی و نظارت استان و شهرستان ارایه نمایند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی قیمت تازه مرغ گرم را کیلویی 73 هزار تومان اظهار داشت و گفت: بر اساس سیاست دولت مبنی بر تثبیت قیمت نهاده ها با فراورینمایندگان توافق شد قیمت مصوب تا 31 فروردین سال 1403 ثابت باقی بماند و در صورت تغییر قیمت جهانی نهاده بالاتر یا پایین تر از 7 درصد، در قیمت مصوب تتازهنظر گردد.

وی اضافه نمود: با همکاری ارکان فراوری و تصمیم گیران، افزایش شیب فراوری شروع شده و انتظار می رود ظرف هفته های آینده، بازار به ثبات نسبی برسد.

امرالهی با توجه به نبود مشکل در صنعت مرغ تخم گذار گفت: در محصول تخم مرغ، علاوه بر مصرف داخلی، صادرات هم داشته ایم.

وی با اشاره به اصلاح قیمت تخم مرغ اضافه نمود: بر اساس توافق انجام شده با انجمن مربوطه، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری 47 هزار و 300 تومان و قیمت مصرف نماینده 56 هزار تومان برای سال 1402 معین شد. با این حساب قیمت شانه استاندارد یک کیلو و 800 گرمی نزدیک به 100 هزار تومان قیمت گذاری می گردد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، ملاک فروش تخم مرغ را بر حسب وزن محصول اظهار داشت و فروشندگان را به رعایت آن دعوت کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصویب قیمت تازه مرغ و تخم مرغ تا فروردین سال آینده ، هر شانه تخم مرغ چند شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب قیمت تازه مرغ و تخم مرغ تا فروردین سال آینده ، هر شانه تخم مرغ چند شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید