تالاب ذوالبین یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی است

به گزارش باد صبا، جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، تالاب ذوالبین یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی است.

تالاب ذوالبین یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی است

تالاب ذوالبین هشترود یکی از این جلوه های مجذوب نماینده طبیعت محسوب می گردد که در استان آذربایجان شرقی قرار گرفته و و در اراضی روستایی به همین نام محصور است. قرارگیری این تالاب در بین روستاهای ذوالبین، قوپوز و قلعه جوق باعث شده تا آب آن بین اهالی این منطقه مشترک باشد و همانند یک طلای باارزش از آن نگهداری نمایند. تالاب ذوالبین حدود 10 هکتار مساحت دارد و به علت بارش های نه چندان زیاد اخیر از حجم آن کاسته شده است.

این تالاب بیضی شکل با عمق 1 الی 2 متری خود به بستری مناسب برای رشد گیاهان و آبزیان تبدیل شده و در فصل تخم گذاری مورد توجه پرندگان قرار میگیرد. آب تالاب ذوالبین هشترود از آب شدن برف ها، باران و حفره های زیرزمینی تامین می گردد و سرزندگی را به این منطقه هدیه می نماید. مجذوب نمایندهیت های این آبگیر دلنواز تنها به علت وجود پرندگان زیبای آن نیست، چرا که مراتع سرسبز و پوشش گیاهی غنی و نیزارهای متعدد در اطراف آن سبب شده تا بسیار مورد توجه گردشگران و طبیعتگردها قرار گیرد و حس خوش آرامش را به شما تقدیم کند.

بخشی از آب تالاب ذوالبین صرف کشاورزی و شرب می گردد ولی در سالهای اخیر محدودیت هایی برای برداشت آب از آن ایجاد شده تا از نابودی این آبگیر باصفا جلوگیری گردد. پرندگان مهاجر و انواع اردک از جمله حیواناتی بوده که در تالاب ذوالبین دیده می گردد و اگر خوش شانس باشید، می توانید آنها را در لا به لای نیزارها ببینید. رنگ آب این تالاب به علت داشتن گونه های مختلف پلانکتون و جلبک در فصول گرم سال تغییر می نماید و مجذوب نماینده تر می گردد.

منبع: همگردی

به "تالاب ذوالبین یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب ذوالبین یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید