تاثیر غذا های غنی از پتاسیم بر درمان عوارض ناشی از آرتریت

به گزارش باد صبا، یک مطالعه پزشکی تازه نشان داده است که غذا های غنی از پتاسیم می توانند نقشی حیاتی در درمان علائم آرتریت داشته باشند.

تاثیر غذا های غنی از پتاسیم بر درمان عوارض ناشی از آرتریت

طبق گزارش های پزشکی، آرتریت می تواند یک شرایط سلامتی دردناک برای زندگی باشد، زیرا ممکن است باعث گردد مفاصل متورم، حساس، سفت یا ملتهب شوند یا حتی ممکن است منجر به ضعف و تحلیل عضلانی گردد.

اگرچه در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد، اما بعضی از رژیم های غذایی می توانند نقش مهمی در مدیریت عوارض آرتریت داشته باشند.

پزشکان با بیان اینکه غذا های غنی از پتاسیم ممکن است کلید درمان علائم آرتریت باشند، شرح داده اند که پتاسیم رژیم غذایی به تعادل سدیم اضافی از نمک یاری می نماید، احتباس مایعات را کاهش می دهد و بعلاوه به استفاده صحیح از کلسیم در استخوان ها و مفاصل یاری می نماید.

بر اساس یک مطالعه پزشکی نو، بین سطوح پایین پتاسیم و آرتریت روماتوئید ارتباط وجود دارد، زیرا گزارش شده است که بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید در مقایسه با افراد سالم، غلظت پتاسیم خون به طور قابل توجهی کمتری دارند.

این مطالعه شامل تعدادی از افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید بود که پس از مصرف مکمل پتاسیم به مدت 28 روز، درد کمتری را در مقایسه با افرادی که نداشتند، تجربه کردند.

این مطالعه نشان داد که در گروه پتاسیم، 43.75 ٪ از بیماران در روز بیست و هشتم معیار های کاهش شدت درد را تا 33 ٪ بروز داده اند.

پزشکان با اشاره به اینکه معتقدند مکمل های پتاسیم شدت درد ناشی از آرتروز را کاهش می دهند، توصیه نموده اند که در عین حال بعضی میوه ها مانند موز، هندوانه، پرتقال و زردآلو را نیز به رژیم غذایی اضافه کنید، زیرا به افزایش سطح پتاسیم در بدن یاری می نمایند.

شایان ذکر است که آرتریت روماتوئید دومین نوع شایع آرتریت در سراسر دنیا است و زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن مفاصل آسیب دیده را هدف قرار دهد و باعث درد و تورم گردد.

آرتریت روماتوئید عمدتاً مفاصل دست ها، زانوها، ستون فقرات و باسن را درگیر می نماید، به گونه ای که در ابتدا غضروف نرم مفصل را ضعیف، حرکت را دشوارتر می نماید و منجر به درد و سفتی می گردد.

علائم آرتریت به نوع آن بستگی دارد، اما به طور کلی شامل موارد زیر است:

درد و سفتی مفاصل.

التهاب در داخل و اطراف مفاصل.

ضعف و تحلیل عضلانی.

محدودیت حرکت مفصل.

پوست قرمز روی مفصل آسیب دیده.

منبع: alqiyady.com

باد صبا علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تاثیر غذا های غنی از پتاسیم بر درمان عوارض ناشی از آرتریت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر غذا های غنی از پتاسیم بر درمان عوارض ناشی از آرتریت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید