برگزاری هشتمین مجمع اقتصادی ترکمنستان و روسیه

به گزارش باد صبا، هشتمین مجمع اقتصادی ترکمنستان و روسیه با عنوان چالش ها و فرصت های تازه برای توسعه همکاری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

برگزاری هشتمین مجمع اقتصادی ترکمنستان و روسیه

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای باد صبا، هشتمین مجمع اقتصادی ترکمنستان و روسیه با عنوان چالش ها و فرصت های نو برای توسعه همکاری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

اتاق های بازرگانی و صنایع روسیه و ترکمنستان در دستور کار این نشست مشترک موضوعات همکاری صنعتی، توسعه پتانسیل های صادراتی و سرمایه گذاری شرکت های دو کشور، همکاری در زمینه تولید ساختمان و صنایع فرآوری را قرار دادند.

در این نشست همچنین فعالیت مجتمع کشاورزی و صنعتی، فناوری های دیجیتال و لجستیک بررسی شد.

این مجمع از طریق دولت گلدی رجب اف رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ترکمنستان و ولادیمیر پادالکو نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع فدراسیون روسیه اداره می شود.

در میان سخنرانان از ترکمنستان متخصصانی از وزارت دارایی و اقتصاد، بورس کالا و مواد اولیه، وزارت ساختمان و معماری، اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان حضور داشتند.

از طرف روسیه نیز نمایندگانی از مدیریت مرکز صادرات روسیه، راه آهن، وزارت ساختمان فدراسیون روسیه، اتحادیه اتاق های بازرگانی و صنایع منطقه آستارا خان، اتاق بازرگانی و صنعت سنت پترزبورگ حضور داشتند.

در این دیدار، مروری تحلیلی بر پروژه های سرمایه گذاری و چشم انداز همکاری اقتصادی دو کشور در شرایط نو انجام شد. شرکت کنندگان همچنین قابلیت های لجستیکی ترکمنستان برای عرضه کالاهای ایرانی به روسیه، معرفی فناوری های دیجیتال در تنظیم عملیات صادرات و واردات، صادرات محصولات نساجی ترکمنستان به فدراسیون روسیه را در نظر گرفتند.

بخش بزرگی از گفت وگو، در مورد مشارکت بین جوامع تجاری، در زمینه تولید مصالح ساختمانی و ساخت مسکن مورد بحث قرار گرفت.

در انتها این نشست، اسناد همکاری دوجانبه امضا شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "برگزاری هشتمین مجمع اقتصادی ترکمنستان و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هشتمین مجمع اقتصادی ترکمنستان و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید