برنامه های توسعه ای ایمیدرو در فولاد نی ریز و شهرستان های مجاور

به گزارش باد صبا، خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو، امروز از برنامه های توسعه ای فولاد نی ریز از سوی این سازمان، اطلاع داد. رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین برنامه های توسعه ای ایمیدرو برای شهرستان های این منطقه را خاطرنشان کرد.

برنامه های توسعه ای ایمیدرو در فولاد نی ریز و شهرستان های مجاور

به گزارش خبرگزاری باد صبا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، غریب پور که امروز در جریان سفر رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت به استان فارس سفر نموده بود، همراه با فرماندار و نماینده مردم این منطقه در مجلس با حضور در کارخانه فولاد نی ریز، گفت: ال سی بخش فولادسازی فعال شده و به زودی عملیات اجرایی آن پروژه شروع خواهد شد.

به گفته غریب پور، 100 میلیون یورو نیز برای طرح گندله سازی 2.5 میلیون تنی نی ریز تامین شده و به زودی شاهد شروع عملیات اجرایی این طرح خواهیم شد.

پروژه کارخانه آهک و کنسانتره آهن

وی با بیان اینکه فولاد نی ریز در سال جهش فراوری علاوه بر کسب رکورد فراوری، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب، برق و گاز داشته است، گفت: مقرر شده در کنار دست کارخانه آهن اسفنجی، کارخانه ای نیز برای تامین آهک مورد احتیاج احداث گردد. غریب پور ادامه داد: علاوه بر طرح فوق، کارخانه ای نیز برای تامین کنسانتره بخش آهن اسفنجی پیش بینی شده است.

اکتشاف

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین به پتانسیل های معدنی شهرستان های این منطقه از جمله آباده-جازموریان اشاره نمود و گفت: عملیات اکتشاف در پهنه آباده-جازموریان در حال به نتیجه رسیدن است و بهرام گور هم در حال انجام است.

زیربناها

وی به اهمیت زیرساخت های منطقه اشاره نمود و گفت: 100 میلیارد تومان برای جاده خرامه- نی ریز در نظر گرفته می گردد و ایمیدرو با جدیت توسعه زیربناهای شهرستان های این ناحیه را پیگیری می نماید. رییس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: خط انتقال آب 48کیلومتری نیز برای این کارخانه پیش بینی شده که به زودی با اعتبار 98 میلیارد تومانی وارد فاز اجرایی می گردد.

غریب پور توضیح داد: کمیته ای با هدف پیگیری توسعه معدن و صنایع معدنی شهرستان های این منطقه در ایمیدرو تشکیل می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "برنامه های توسعه ای ایمیدرو در فولاد نی ریز و شهرستان های مجاور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های توسعه ای ایمیدرو در فولاد نی ریز و شهرستان های مجاور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید