انتشار کتاب دو جلدی سیره امام جواد(ع) تا خاتمه سال

به گزارش باد صبا، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: بنیاد امام رضا(ع) در نخستین اقدام خود برای ترویج سیره و فرهنگ رضوی، موضوع نشر و کتابخوانی را در اولویت کار خود قرار داد، بدین صورت که یک مرکز تخصصی به نام انتشارات بنیاد بین المللی امام رضا(ع) تأسیس کرد.

انتشار کتاب دو جلدی سیره امام جواد(ع) تا خاتمه سال

جعفری اضافه کرد: انتشارات بنیاد امام رضا(ع) سه وظیفه دارد، نخست انتشار دستاوردهای پژوهشی برنامه های موضوعی جشنواره امام رضا(ع) است که هر سال با حضور توده مردم و پژوهشگران و اساتید برگزار می گردد و ضروری است برگزیده مقالاتی که به دبیرخانه جشنواره می رسند، در قالب اثر مکتوب در اختیار جامعه قرار گیرد.

وی درباره دومین وظیفه انتشارات بنیاد امام رضا(ع) شرح داد: بخشی از برنامه های جشنواره امام رضا(ع) در قالب هنرهای تجسمی برگزار می گردد و از آنجایی که آثار هنری بدیع و زیبایی در این جشنواره خلق می گردد، در قالب چاپ کتب رنگی یا فراوری نرم افزار، این آثار را برای مشاهده عموم در دسترس قرار می دهیم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) ادامه داد: بخش سوم فعالیت انتشارات بنیاد به بحث سفارش اثر اختصاص دارد، یعنی در مواردی که احساس احتیاج می کنیم، به نویسندگان، پژوهشگران و مؤسسات پژوهشی سفارش فراوری اثر می دهیم. مثلاً در موضوع سبک زندگی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، سفارش هایی را با الهام از سیره رضوی داشته ایم و داریم.

دبیر سیزدهمین جشنواره امام رضا(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به جدیدترین فعالیت های انتشارات بنیاد امام رضا(ع) اشاره نمود و اضافه کرد: ترجمه فارسی کتاب عوالم العلوم امام رضا(ع)، ترجمه صحیفه رضویه به زبان های زنده و پرمخاطب جهان (که تا به امروز به زبان های فارسی، ترکی، اردو، انگلیسی و ... ترجمه شده)، همچنین گردآوری آثار برگزیده شعر، داستانی و پژوهشی جشنواره امام رضا از دوره دهم تا به امروز در دستور کار قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) و تحت نظر گروهی از پژوهشگران، دو جلد کتاب با موضوع آنالیز زندگانی و ابعاد شخصیتی امام جواد(ع) در دست تألیف است که کار آن تا سرانجام سال انجام می گیرد و در نظر داریم در اردیبهشت ماه سال آینده -مقارن با میلاد حضرت جوادالائمه(ع) و برگزاری نمایشگاه کتاب- از آن رونمایی کنیم.

جعفری در سرانجام سخنانش توضیح داد: اخیراً نیز گردآوری و انتشار کتاب نفیس غزال غزل را داشتیم که 250 غزل از زیباترین غزل های شاعران آیینی متقدم و متأخر را از قرن پنجم تا به امروز در منقبت امام رضا(ع) شامل می گردد و این اثر نفیس توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتشارات بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) می توانند به نشانی اینترنتی www.shamstoos.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتشار کتاب دو جلدی سیره امام جواد(ع) تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار کتاب دو جلدی سیره امام جواد(ع) تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید