آخرین غارنشینان تاریخ(بخش اول)

به گزارش باد صبا، در جهانی امروز که دیگر همه چیز از باز شدن درب خانه ها تا عملیات بانکی و خرید مایحتاج انسان ها به وسیله تکنولوژی و پیشرفت های نوین انجام می گردد

فکر اینکه هنوز عده ای در این جهان زندگی غارنشینی دارند خیلی دور از ذهن است. اما این واقعیت دارد زندگی هنوز در غارهای روستای ژانگ دانگ کشور چین در جریان است و عده ای هنوز با واقعیات زندگی امروز کنار نیامده اند. در این مطلب قصد داریم سری به این غارها زده و از چند و چون زندگی آنها برای تان بگوییم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

آخرین غارنشینان تاریخ(بخش اول)

در میان زمین های ناهموار و زمخت استان گایژو چین روستایی در پیچ و واپیچ ارتفاعات کوهستانی آن پنهان شده است و در حال حاضر حدود 70 نفر این غار را خانه خود می نامند و نام آخرین طایفه غار نشین آسیا را بر دوش می کشند.

روستای ژانگ دانگ | Zhongdong Village

اگر از فاصله دور به غار ژانگ دانگ نگاه کنیم این غار همچون چشمی بر قله کوه خودنمایی می کند و مژگان بلندش همانند ردیفی از بامبوهاست. راه دسترسی به این غاز بسیار سخت تر است. در راستا رسیدن به روستا، قبل از هر چیز، زنجیره ای از سنگ های مارپیچ نظرت را جلب می نماید که بالا رفتن از آن، یعنی قدم در راهی پر خطر گذاشتن. در ابتدای راه باید مواظب پرتگاه باشی و به مرور، گاهی آن قدر شیب زیاد می شود که به ناچار باید روی چهار دست و پا نشسته و باقی راستا را در این حالت طی کنید.

پس از یک ساعت کوهنوردی، بالا رفتن از یک ارتفاع 1800 متر و عبور از یک راستا پیچ در پیچ که نفس ها را ثانیه به ثانیه در سینه تان حبس می نماید، به ورودی غار بزرگی می رسید و در نهایت تعجب می بینید که این غاز نه تنها متروک نیست، بلکه همهمه پرخروش زندگی در همه جای آن شنیده می شود. روستایی که مردمانش در غار زندگی می نمایند.

روستای ژانگ دانگ در منطقه ژیان (Ziyun) ، شهر آنشون (Anshun) و در کشور پهناور چین واقع شده است. می گویند این غاز تنها غار مسکونی دنیاست که در هیچ زمانی از سال خالی از سکنه نمی شود. همچنین این غار آهکی یکی از سه غار بزرگ محلی است که در این میان رتبه دوم را از آن خود نموده است.

در بعضی از اسناد آمده است، تاریخ سکونت نخستین ساکنان این غار به سال 1949 میلادی باز می شود، یعنی زمانی که انقلاب کمونیستی چین شکل گرفت و عده ای از برای فرار از دست راهزنان به این غار گریختند. بعضی دیگر، تاریخ این غار و نخستین ساکنانش را متعلق به زمانی بسیار قبل تر می دانند.

غار وسیع ژانگ دانگ با طول 230 متر، 115 متر عرض و 50 متر ارتفاع ، بیش از یک و نیم زمین فوتبال وسعت دارد و به هنگام گردش در آن، با جزئیات زیبایی روبرو خواهید شد که در طی هزاران سال ساخته شده است.

منبع: الی گشت

به "آخرین غارنشینان تاریخ(بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین غارنشینان تاریخ(بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید