7 راه چاره موثر برای درمان استرس و اضطراب

به گزارش باد صبا، استرس از حالت های جدانشدنی زندگی روزمره محسوب می گردد؛ همه افراد در هر سنی به علت چالش های بزرگ و کوچک دچار اضطراب می شوند. در اصل استرس پاسخ طبیعی بدن به موقعیت های خاص است. با اینکه خلاص شدن همیشگی از استرس کمی غیرممکن به نظر می رسد، بااین حال اضطراب قابل کنترل است. در سال های اخیر و در پی افزایش درگیری ذهنی افراد، روش های متنوعی از ماساژ تا ارتباط موثر در جامعه برای کاهش استرس پیشنهاد شده اند. بعلاوه استراحت در طول روز ممکن است به کاهش استرس، تنش و نگرانی یاری کند. با اختصاص سه دقیقه از وقتتان به مطالعه این مقاله با روش های کاربردی برای درمان استرس و اضطراب آشنا خواهید شد.

7 راه چاره موثر برای درمان استرس و اضطراب

1. ماساژ درمانی؛ یکی از روش های درمان استرس و اضطراب شدید

ماساژ یک روش درمانی موثر برای تقویت احساس آرامش و برطرف تنش به شمار می رود. در انواع روش های ماساژ درمانی کشش سطحی در عضلات ایجاد می گردد؛ علاوه بر این، دمای بدن در پی افزایش کشش بیشتر خواهد شد. در نهایت ضربان قلب کاهش می یابد و ترشح هورمون های نوراپی نفرین برای ایجاد آرامش در فرد بیشتر می گردد.

اگر ماساژ دادن به طور سراسری و برای همه قسمت های بدن انجام گردد، تاثیر بیشتری برای کاهش استرس دارد. ماساژ گرفتن روزانه، حتی در حد چند دقیقه، تاثیر چشمگیری بر کاهش استرس خواهد داشت. در صورت دسترسی مشکل به مراکز ماساژ با خرید آنلاین صندلی ماساژ ، راهکاری عالی و موثر برای برطرف تنش را در اختیار خواهید داشت.

ماساژ علاوه بر افزایش ترشح هورمون های آرامش بخش، منجر به کاهش درد برای از بین بردن استرس و اضطراب نیز می گردد. این روش درمانی ترشح مسکن های طبیعی بدن را افزایش می دهد؛ بنابراین فرد با دریافت ماساژ درمانی احساس خوبی را تجربه خواهد نمود. از آن جایی که ارتباط مستقیمی بین درد و اضطراب وجود دارد؛ ماساژ دادن با کاهش درد به برطرف استرس و اضطراب نیز یاری می نماید.

ماساژ درمانی

2. مدیتیشن؛ روشی برای افزایش آرامش فکری

مدیتیشن به شما احساس آرامش و تعادل فراهم می نماید که سلامت عاطفی و جسمی را به طور همزمان تحت تاثیر قرار می دهد. افراد آرامش فکری و توانایی مقابله با استرس را با استفاده از روش های مراقبه مدیتیشن دارند. مدیتیشن در صبح به مدت چند دقیقه روز خوب و با آرامشی را برای شما رقم می زند. ریلکس کردن با این روش به شما در افزایش تمرکز یاری می نماید؛ بنابراین کارها را با دقت بیشتری انجام خواهید داد و علتی برای نگرانی وجود ندارد.

در روش هایی از مدیتیشن بر ایجاد کشش سراسری و سطحی در بدن تمرکز می گردد. ازاین رو انجام تنفس عمیق باعث بهبود گردش خون و تغذیه بهتر سلول ها می گردد. یکی از راهکارهای دیگر ایجاد کشش در بافت های ماهیچه ای استفاده از ماساژور دستی است. برند آی رست یکی از نام های تجاری معتبر در زمینه عرضه ماساژورها به شمار می رود. برای خرید محصولات این برند با نمایندگی های معتبر عرضه کننده خرید کنید. کسب اطلاعات دقیق مثل قیمت ماساژور دستی irest از این فروشگاه ها راهکار مطمئنی به شمار می رود.

مدیتیشن

3. ورزش کردن؛ یکی از راه های درمان استرس و اضطراب با افزایش هورمون شادی

ورزش کردن راهکار منحصربه فردی برای ایجاد نشاط و آرامش، ایجاد تحریک و آرامش، مقابله با افسردگی و از بین بردن استرس است. فعالیت های ورزشی باعث کاهش ترشح کورتیزول می گردد؛ در نتیجه فرد احساس آرامش بیشتری خواهد داشت.

اگر فعالیت های نسبتا سنگین ورزشی را انتخاب کردید حتما روش های استاندارد ریکاوری را برای بازسازی فیبرهای عضلانی و ایجاد نشدن کوفتگی بدن به کار بگیرید؛ چراکه دردهای عضلانی ارتباط مستقیمی با ایجاد استرس یا تشدید آن دارند. برای مثال اگر با ماشین به باشگاه می روید، از روکش صندلی ماساژور آی رست برای انجام ریکاوری در طول مسیر بهره ببرید. البته روکش ماساژ فقط برای ریکاوری نیست؛ ماساژ درمانی همه قسمت های بدن با استفاده از وسیله انجام می گردد. فقط کافی است تا آن را روی صندلی مناسبی نصب کنید.

4. کنار گذاشتن واکنش های ناسالم؛ راهکار درمان استرس و اضطراب

بالا رفتن سطح استرس در افراد پاسخ طبیعی بدن در واکنش به موقعیت های تنش زا است؛ در برخی موارد فرد عکس العمل های مناسبی در برابر ایجاد تنش نخواهد داشت. ازاین رو نه تنها به حفظ آرامش خود یاریی نمی نماید؛ بلکه باعث تشدید واکنش های عصبی نیز می گردد. رفتارهایی مثل استعمال دخانیات و مصرف الکل یا تغییر شیوه رفتاری با دیگران از واکنش های ناسالمی است که برای درمان استرس و اضطراب حاصل از تنش های فکری الزامی محسوب می گردد.

5. ارتباط مفید و موثر با دیگران؛ روشی برای کاهش اضطراب

برقرار کردن ارتباط با دیگران یکی از راه هایی است که در موقعیت های تنش زا برای افراد بسیار سخت و سخت محسوب می شوند؛ بااین حال ارتباط با دیگران تاثیر بسزایی در کاهش استرس و آرامش فرد دارد. ارتباط گرفتن با دیگران حس حمایت شدن را نیز برای فرد به وجود می آورد. در نتیجه پیشنهاد می گردد تا برای افزایش آرامش و دور شدن از تنش های فکری، ارتباط سالم، مفید و موثری با دیگران داشته باشید.

6. در نظر گرفتن زمانی برای استراحت و سرگرمی؛ راهکاری برای آرام کردن فکر

غرق شدن در فعالیت های کاری و درسی به تنهایی منجر به افزایش سطح استرس در افراد می گردد. در این موارد اغلب فرد توجه به احتیاجهای ضروری روح و جسم خود را در آخرین اولویت ها قرار می دهد. در نتیجه این افراد بعد از مدتی نداشتن برنامه های سرگرمیی و استراحت دچار فرسودگی فکری می شوند. این اختلال فرد را از انجام کارهای عادی باز می دارند؛ بنابراین فرد در پی نرسیدن به انجام کارهای مختلف استرس شدیدی می گیرد.

استراحت جسم و روح را جدی بگیرید. در طول روز و میان ساعات کاری زمانی را برای استراحت و برطرف تنش های فکری قرار دهید. همین طور در بازه های زمانی کوتاه نیز از برنامه های سرگرمیی مختلف برای کاهش استرس لذت ببرید.

استراحت

7. مصرف نوشیدنی های آرام بخش؛ درمانی سنتی برای استرس شدید

یکی از روش های سنتی و توصیه شده در طب سنتی استفاده از دمنوش های آرامبخش است. بابونه، چای کوهی و سنبل الطیب برای برطرف خستگی و تسکین افسردگی موثر هستند. مصرف بیش از حد نوشیدنی های آرامش بخش نیز توصیه نمی گردد؛ بنابراین در حد احتیاج و معقول از دمنوش های آرامش بخش برای کاهش استرس بهره ببرید.

علاوه بر مصرف دمنوش برای درمان استرس و اضطراب شبانه، از مصرف نوشیدنی هایی با کافئین بالا نیز اجتناب کنید. به ویژه مصرف قهوه با کافئین بالا ضربان قلب را افزایش می دهد. به همین علت منجر به تشدید اضطراب و تنش های روانی در فرد می گردد.

فروشگاه مبل ماساژ؛ مرجعی کامل برای عرضه محصولات برندهای روتای و آی رست

در این مقاله به آنالیز روش های درمان استرس و اضطراب شدید پرداختیم. این پاسخ طبیعی بدن گاهی منجر به بازماندن فرد از انجام کارهای روزمره و داشتن فعالیت موثر در جامعه می گردد؛ ازاین رو روش های مختلفی مثل ورزش کردن، مدیتیشن، ماساژ درمانی، کاهش مصرف نوشیدنی های کافئین دار و اختصاص زمانی برای استراحت از مهم ترین راهکارهای کاهش اضطراب هستند.

همان طور که گفتیم ماساژ درمانی یکی از موثرترین روش ها برای برطرف تنش های درونی فرد است. دریافت خدمات ماساژ درمانی در کلینیک های تخصصی برای همه افراد به علت طولانی بودن مسیر و مشغله بالا امکان پذیر نیست؛ ازاین رو افراد همیشه در پی راهکار جایگزین و در دسترس برای انجام انواع روش های ماساژ هستند. یکی از این روش ها خرید ابزارهای ماساژ برقی به شمار می رود. این ابزار با عملکردی چندگانه راهکاری موثر برای کاهش استرس هستند.

برای خرید کاربردی ترین ماساژور برقی منطبق بر استانداردهای روز با نمایندگی برندهای معتبر آیرست و روتای تماس گیرید. فروشگاه مبل ماساژ عرضه کننده محصولات ماساژور این دو برند است که برای تماس با این فروشگاه کافی است تا نام مبل ماساژ را در گوگل جستجو کنید.

منبع: هفت گنج

به "7 راه چاره موثر برای درمان استرس و اضطراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 راه چاره موثر برای درمان استرس و اضطراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید