گفتگوی مهر با پرچمدار ایران در المپیک آرژانتین

به گزارش باد صبا، برای ورزشکاری مانند محمد نصرتی بازی های المپیک جوانان سومین رویداد مهم و مشخص کننده در امسال میلادی به حساب می آید. این فرنگی کار که سال گذشته میلادی از حضور در رقابت های قهرمانی آسیا (تایلند) و دنیا (یونان) به ترتیب صاحب مدال نقره و برنز شد، رویدادهای رسمی بین المللی در امسال میلادی را با قهرمانی پشت سر گذاشت و حالا مصمم به تکرار این روند در المپیک جوانان است.

گفتگوی مهر با پرچمدار ایران در المپیک آرژانتین

سومین دوره بازی های المپیک جوانان 14 تا 26 مهرماه در بوینس آیرس برگزار می گردد. محمد نصرتی با قهرمانی در مسابقات 2018 آسیایی ازبکستان سهمیه این بازی ها را کسب کرد تا تنها نماینده وزن 92 کیلوگرم قاره آسیا در آرژانتین باشد. این فرنگی کار بعد از طلای آسیا، در مسابقات دنیای کرواسی هم به عنوان قهرمانی دست یافت تا با دو طلای آسیایی و دنیای آماده شرکت در المپیک جوانان گردد.

همین مدال آوری و قهرمانی های متوالی در انتخاب محمد نصرتی به عنوان پرچمدار کاروان اعزامی به المپیک آرژانتین بی تاثیر نبوده است؛ با این حال این کشتی گیر المپیکی کشورمان معتقد است زمانی اهمیتِ این مسئولیت برایش کامل می گردد که با قهرمانی همراه گردد.

وی در مصاحبه با باد صبا گفت که مصمم است در المپیک جوانان قهرمان گردد تا سومین قهرمانی متوالی خود در امسال را کسب نموده و به نوعی هت تریک کند.

* باد صبا: حضور در المپیک آرژانتین اولین حضور شما در میدانی به نام المپیک است.

- محمد نصرتی: بله؛ درست است که این المپیک در رده سنی بزرگسالان نیست اما همینکه نام المپیک روی آن قرار گرفته است، نشان دهنده بزرگی و حساسیت آن است. خوشحالم از رده سنی جوانان، حضور در المپیک را تجربه می کنم به این امید که در آینده نزدیک در المپیک بزرگسالان هم شرکت کنم.

* برای شما که در مسابقات آسیایی و دنیای شرکت داشتید و قهرمان این رقابت ها هم شدید، المپیک جوانان چقدر متفاوت است به خصوص با توجه به اینکه بحث مدال آوری این رویداد، در درجه اول اهمیت نیست؟

- حضور در المپیک جوانان آنقدر برایم اهمیت داشت که از سال گذشته تمریناتم را با هدف کسب مجوز این بازی ها پیگیری می کردم. همین هدف گذاری یاری کرد تا امسال قهرمان مسابقات آسیایی شوم و سهمیه قاره آسیا برای المپیک جوانان را گرفتم. اصلا همین کسب سهمیه المپیک انگیزه هایم را برای قهرمانی در مسابقات دنیای کرواسی بیشتر کرد.

* ظاهرا از قاره آسیا حریفی در المپیک آرژانتین ندارید؟

- در هر وزن مسابقات کشتی بازی های المپیک جوانان، 6 ورزشکار حضور دارند. از قاره آسیا هم فقط یک نفر می توانست در وزن 92 کیلوگرم کسب سهمیه کند که من با قهرمانی در ازبکستان، این سهمیه را گرفتم. بنابراین از آسیا حریفی ندارم اما رقیبان دنیای ام در این رویداد حضور دارند.

* قاعدتا تنها نماینده قاره آسیا در وزن 92 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک جوانان، هدفی غیر از قهرمانی در این بازی ها ندارد؟

- قطعا همین است؛ بعد از قهرمانی در آسیا و دنیا مصمم هستم در المپیک هم قهرمان شوم. قهرمانی آسیایی و دنیای را امسال گرفتم و اگر بتوانم در المپیک جوانان هم قهرمان شوم، به نوعی هت تریک نموده ام. به شدت مصمم به کسب این قهرمانی هستم به خصوص اینکه پرچمدار هم هستم.

* یعنی انتخاب شما به عنوان پرچمدار کاروان ایران، انگیزه های تان را برای قهرمانی در بوینس آیرس بیشتر کرد؟

- بله؛ تصور اینکه مثلا بگویند پرچمدار کاروان ایران مدال برنز یا نقره گرفت یا خدای نانموده بگویند پرچمدار ایران بی مدال ماند، برایم نابودکننده است؛ این موضوع برایم به یک کابوس تبدیل گردیده که برای رهایی از آن بیشتر و مصمم تر تمرین کردم و همینگونه هم ادامه می دهم.

* یعنی انتخاب شما به عنوان پرچمدار بیشتر از اینکه باعث خوشحالی گردد، چنین دغدغه هایی ایجاد کرد؟

- نه؛ از اینکه پرچمدار کاروان ایران شدم خیلی خوشحالم؛ آنقدر که الان به کسب مدال طلا، مصمم تر هم هستم. حرفِ اصلی من این است که می خواهم قهرمان المپیک شوم به خصوص اینکه پرچمدار هم هستم.

* چگونه از انتخاب خودتان به عنوان پرچمدار کاروان ایران آگاه شدید؟

- اصلا در جریان موضوع نبودم. هیچ صحبتی نشنیده بودم. آن روزی که این تصمیم گرفته شد هم سر تمرین بودم. به وسیله برادرم در جریان موضوع قرار گرفتم و آگاه شدم که پرچمدار کاروان ایران هستم. واقعا برایم غافلگیرکننده بود. حس خوب و عجیبی پیدا کردم. اینکه در میان حدود 50 ورزشکار اعزامی، من به عنوان پرچمدار انتخاب شدم برایم افتخار بزرگی است و انگیزه هایم را هم برای قهرمانی بیشتر نموده است.

* فکر می کنید مهمترین حریفانتان برای کسب قهرمانی چه کسانی باشند؟

- نمایندگان ترکیه و روسیه مهمترین حریفانم هستند. اگر این دو نفر را از پیش رو بردارم، تقریبا قهرمانی ام قطعی است.

* احتمالا با توجه به حضور در مسابقات قهرمانی دنیا، با این دو کشتی گیر رقابت داشته اید؟

- بله؛ در کرواسی (مسابقات دنیای 2018) با هر دو مبارزه کردم و پیروز هم شدم. امیدوارم در بوینس آیرس هم پیروز رقابت با آنها باشم و راهم را برای قهرمانی هموارتر کنم.

* در مجموع برای این قهرمانی چقدر آماده هستید؟

- بعد از مسابقات دنیای که تقریبا دو ماه پیش برگزار گردید و قهرمان شدم، سعی کردم آمادگی ام را حفظ کنم. بعد از بازگشت به ایران چهار مرحله اردوی 12 - 10 روزه داشتیم. 12 مهرماه به آرژانتین سفر می کنیم و پیش از شروع مسابقات مان هم یک مرحله اردو در بوینس آیرس خواهیم داشت. فکر می کنم در کل با آمادگی کامل در بازی ها شرکت کنم.

* اردوی آرژانتین به صورت مشترک با دیگر کشورهاست؟

- نه؛ برنامه ای در این زمینه ندرایم. در بوینس آیرس کشتی گیران برنامه تمرینی مشابه تمرینات تهران خواهند داشت تا برای مسابقات که از 20 مهرماه شروع می گردد، آماده تر شویم.

* سپاس از وقتی که گذاشتید و آرزوی موفقیت برای شما؛ صحبت خاصی ندارید؟

- متشکرم؛ امیدوارم در المپیک جوانان قهرمان شوم. این مهمترین هدف من برای امسال است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گفتگوی مهر با پرچمدار ایران در المپیک آرژانتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی مهر با پرچمدار ایران در المپیک آرژانتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید