کنترل استرس و درمان افسردگی با این ماده غذایی

به گزارش باد صبا، منیزیم نقشی مهم و اساسی در بسیاری از فعالیت های مهم بدن ایفا می نماید. در ادامه چند مورد از خواص منیزیم برای انسان را آنالیز خواهیم کرد.

کنترل استرس و درمان افسردگی با این ماده غذایی

به گزارش باد صبا، تامین منیزیم مورد احتیاج بدن به پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت نوع 2، آلزایمر، بیماری های قلبی و عروقی و میگرن یاری زیادی می نماید. در ادامه چند مورد از خواص منیزیم برای انسان را آنالیز خواهیم کرد. همراه ما باشید.

1) افزایش سلامت استخوان ها

خواص منیزیم علاوه بر اینکه برای تشکیل استخوان های سالم لازم است، به حفظ سلامت استخوان ها نیز یاری زیادی می نماید. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه اجرا شده، منیزیم با افزایش تراکم استخوانی، به بهبود سلامت استخوان ها یاری می نماید.

2) مصرف منیزیم برای مبتلایان به دیابت مفید است!

تحقیقات اجرا شده در این زمینه این موضوع را اثبات می نمایند که خواص منیزیم برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 و بعلاوه یاری به درمان دیابت در افراد دیابتی، مفید است. این موضوع به این علت است که منیزیم نقش مهمی در کنترل گلوکز و متابولیسم انسولین دارد.

3) افزایش سلامت قلب و عروق

بدن انسان برای حفظ عملکرد مناسب عضلات و ماهیچه ها از جمله قلب، به منیزیم کافی احتیاج دارد. به همین علت مصرف منیزیم برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است. محققان معتقدند که تامین منیزیم مورد احتیاج بدن به وسیله رژیم غذایی می تواند خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی و بروز سکته های قلبی و مغزی را کاهش دهد.

4) منیزیم به درمان سردردهای میگرنی یاری می نماید!

خواص منیزیم برای عملکرد مناسب سیستم عصبی لازم است. کمبود منیزیم می تواند عملکرد انتقال دهنده های پیغام های عصبی را با مشکل روبرو کند. به همین علت محققان و متخصصان معتقدند که مصرف منیزیم می تواند یک درمان مناسب یا تسکین دهنده خوب برای سردردهای میگرنی باشد.

5) کنترل استرس، کاهش اضطراب و درمان افسردگی

پایین بودن سطح منیزیم می تواند در ایجاد افسردگی، افزایش استرس و تغییر خلق و خوی افراد تاثیر مستقیم داشته باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مصرف منیزیم مورد احتیاج بدن، به ما یاری می نماید که بهتر بتوانیم استرس خود را کنترل کنیم. و از ابتلا به افسردگی دور بمانیم.

6) بهبود عملکرد ورزشی با مصرف منیزیم

منیزیم بعلاوه می تواند سبب بهبود عملکرد ورزشی شما گردد. مصرف منیزیم قبل یا در طول فعالیت های ورزشی می تواند خستگی شما را کاهش دهد. و در نتیجه شما کمتر به استراحت احتیاج پیدا خواهید کرد. به همین علت بعضی تاثیر منیزیم در لاغری را نیز بسیار مهم قلمداد می نمایند.

7) کاهش اسپاسم و درد دوران پریود

سندروم پیش از قاعدگی یا همان PMS، یکی از مسائل اصلی بانوان در دوران پریود است. مصرف منیزیم ارتباط مستقیمی با کاهش اسپاسم و گرفتگی عضلات دارد. عضلات کمر، شکم و پاها در این دوران دچار گرفتگی و درد می شوند. که با یاری مصرف منیزیم به مقدار، میتوان این درد را کاهش داد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: همشهری آنلاین

به "کنترل استرس و درمان افسردگی با این ماده غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل استرس و درمان افسردگی با این ماده غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید