کمبود ویتامین دی عاملی برای عدم توانایی کنترل ادرار

به گزارش باد صبا، کمبود ویتامین دی منجر به مسائل خاصی می گردد که از جمله آن می توان به ضعف ماهیچه های مثانه و عدم توانایی کنترل ادرار اشاره نمود.

کمبود ویتامین دی عاملی برای عدم توانایی کنترل ادرار

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی باد صبا، کمبود ویتامین دی یک مشکل نادر نیست و می توان با قرار دریافت در معرض نور خورشید آن را افزایش داد.

براساس گزارش مدیکال دیلی، در اینجا با بعضی از مشکلاتی که با این نوع کمبود مرتبط هستند، می پردازیم.

ضعف استخوان ها

ویتامین دی نقش مهمی را در سلامت استخوان ها دارد زیرا این ماده به جذب کلسیم بدن یاری می نماید. کمبود ویتامین دیدر نهایت منجر به مشکلاتی همچون هیپرپاراتیروئیدیسم ثانویه، ضعف استخوان ها، پوکی استخوان و شکستگی می گردد.

اگر شما از درد استخوان و مفاصل رنج می برید ممکن است بدن شما به ویتامین دی بیشتری احتیاج داشته باشد. گفته شده زنانی که دوران یائسگی خود را گذرانده اند بیشتر در معرض خطرات ناشی از این کمبود هستند و ممکن است دچار کمردرد شوند.

از دست دادن مو

طبق گفته آموزشگاه پوست آمریکا، ریختن 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است. اگر این میزان ریزش مو بیشتر گردد، ممکن است نشانه ای از کمبود ویتامیندی باشد.

کاهش شناختی

مطالعه جدید دانشگاه کوئینزلند نشان داد که کمبود ویتامین دی ممکن است شبکه های perineuronal را در هیپوکامپ (ناحیه از مغز که با اطلاعات و حافظه در ارتباط است) کاهش می دهد.

ضعف در کنترل مثانه

کمبود ویتامین دی علاوه بر استخوان ها، ماهیچه ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. در نتیجه این کمبود ماهیچه ها به ویژه ماهیچه های لگنی مرتبط با مثانه ضعیف می شوند و فرد در کنترل ادرار خود دچار مشکل می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کمبود ویتامین دی عاملی برای عدم توانایی کنترل ادرار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود ویتامین دی عاملی برای عدم توانایی کنترل ادرار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید