کارگردان های توقیفی، اجازه ساخت فیلم تازه ندارند؟!

به گزارش باد صبا، عباس رافعی که برای فیلم سلوک پروانه گرفته، می گوید به علت آنکه یک فیلم توقیفی دارد، فعلا اجازه ساخت فیلم جدیدش را ندارد.

کارگردان های توقیفی، اجازه ساخت فیلم تازه ندارند؟!

این کارگردان که از حدود سه سال قبل پیروز به گرفتن پروانه نمایش برای فیلم غیبت موجه نشده است، در گفت وگویی با ایسنا بیان نمود: سال گذشته برای فیلم نوم درخواست پروانه ساخت داده بودم که پایان حدود چهار ماه قبل این مجوز به نام فیلم سلوک و به تهیه کنندگی علی اوجی صادر شد، اما گفتند، چون یک فیلم توقیفی دارید، تا تکلیف آن تعیین نگردد نمی توانید فیلم نو بسازید.

رافعی در این باره افزود: من با آقای خزاعی صحبت کردم و گفتند قانونی وجود دارد که تا حال به آن توجه نشده است و ما می خواهیم به آن عمل کنیم. براین اساس کارگردان هایی که فیلم شان دچار مشکل نظارتی است تا وقتی آن مشکل را رفع نکنند اجازه ساخت فیلم نو ندارند.

وی چنین رویکردی را راهی برای حذف فیلمسازان مستقل دانست و پیش تر هم در گفت وگویی دیگر از به راه افتادن بحث خودی و غیرخودی در سینما صحبت نموده بود.

رافعی درباره داستان سلوک گفت: فضای فیلم مشابه آثار قبلی ام و درباره زنی است که یک روز صبح از خواب بیدار می گردد و می بیند شوهرش نیست. او در جستجوی همسرش، خودش را پیدا می نماید.

منبع: فرارو

به "کارگردان های توقیفی، اجازه ساخت فیلم تازه ندارند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان های توقیفی، اجازه ساخت فیلم تازه ندارند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید