چرا مصرف ویتامین D برای بیماران حیاتی است؟

به گزارش باد صبا، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر اهمیت نقش حیاتی ویتامین D در بهبود شرایط بیماران تاکید نمود.

چرا مصرف ویتامین D برای بیماران حیاتی است؟

به گزارش مهر، مرجان باژن گفت: بسیاری از بزرگسالان در ابتدای تشخیص بیماری فیبرومیالژیا، مبتلا به کمبود ویتامین D هستند، در حالی که این ویتامین برای این بیماران حیاتی است.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته اضافه نمود: کمبود ویتامین D می تواند موجب درد عضلانی و استخوانی گردد و افزایش سطح آن ممکن است به تخفیف علائم بیماری یاری کند؛ بنابراین تمامی بیماران باید از نظر کمبود این ویتامین غربالگری شوند و در صورت احتیاج، با تجویز پزشک از مکمل این ویتامین استفاده نمایند.

به گفته استادیار دانشکده تغذیه، مواجهه با نور خورشید و مصرف بعضی مواد غذایی از منابع تأمین نماینده ویتامین D هستند.

وی، زرده تخم مرغ را منبع خوب ویتامین D برشمرد و ماست کم چرب غنی شده با ویتامین D، آب پرتقال غنی شده با ویتامین D، غلات غنی شده با ویتامین D و ماهی تن را از دیگر مواد غذایی حاوی این ویتامین ذکر کرد.

باژن یادآور شد: گرچه مصرف غذا های حاوی ویتامین D ممکن است در همه مبتلایان به فیبرومیالژیا منجر به کاهش علائم بیماری نگردد، اما مصرف آن ها به علت یاری به ساخت استخوان های سالم تر بسیار مفید است.

فیبرومیالژیا نوعی سندرم است که با درد های اسکلتی عضلانی، احساس خستگی، اختلال خواب و حتی گاهی مشکل در حافظه، اضطراب و افسردگی همراه است.

منبع: فرارو

به "چرا مصرف ویتامین D برای بیماران حیاتی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مصرف ویتامین D برای بیماران حیاتی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید